Statsministerens udenomsnak
Fra : Zeki

Dato : 06-01-07 01:10

Jeg synes at det er bekymrende at vi har en statsminister som i den grad
forsøger at give den som de tre aber. Med den arrogance kan jeg godt forstå
at Venstre styrtdykker i meningsmålingerne. Læs bare her:

Fogh: "Jeg vil gerne slå fast, at jeg selvfølgelig på det skarpeste
fordømmer, hvis der har fundet tortur eller mishandling sted af fanger i
Afghanistan. Det har jeg sagt før, og det gentager jeg. Det må selvfølgelig
ikke finde sted."

Journalist: "Var det så ikke på sin plads med en uvildig undersøgelse nu,
hvor der er kommet nye oplysninger?"

Fogh: "Nej, for det her føjer jo ikke noget til det, der er sagens kerne.
Det regeringen er blevet beskyldt for nogle steder i den offentlige debat og
i filmen er, at vi ikke har informeret Folketinget korrekt."

Journalist: "Du er heller ikke nysgerrig efter at finde ud af, om det er
sandt det, der står? "

Fogh: "Nej, jeg vil ikke føje mere til, hvad jeg har sagt, for jeg har ikke
haft mulighed for at sætte mig ind i den her sag."

Journalist: "Du bliver ved med at sige, HVIS fangerne er blevet udsat for
tortur, selv om Guldbrandtsens film bygger på amerikanske kilder, der
bekræfter det, og de ti edssvorne erklæringer gør det. Hvor meget bevis skal
I have?"

Fogh: "Jo, men som sagt har jeg ikke mere information om sagen"

Journalist: "Men er det netop derfor ikke vigtigt at iværksætte en uvildig
undersøgelse?"

Fogh: "Nej, altså - jeg har ikke nærmere information, og jeg vil ikke udtale
mig mere om det, end jeg allerede har gjort. Men efter det, jeg har fået
oplyst om den historie, der er bragt i dag, siger den ikke noget om,
hvorvidt de personer, der er blevet tilbageholdt af danske soldater og
overgivet af amerikanerne, har været udsat for tortur og mishandling."

Statsministeren afviste at besvare yderligere spørgsmål.
http://politiken.dk/indland/article222132.ece

Naturligvis. Han vil helst ikke kende sandheden og så gerne den blev fejet
ind under gulvtæppet. Så let slipper han næppe denne gang.

Mvh
Zeki

Fra : Henri Gath

Dato : 06-01-07 01:27

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Naturligvis. Han vil helst ikke kende sandheden og så gerne den blev fejet
> ind under gulvtæppet. Så let slipper han næppe denne gang.

**

Fra : pm

Dato : 06-01-07 01:55

Hvis vi antager, at der er udleveret krigsfanger af danskere, som derefter
er blevet torteret, hvad ville konsekvensen så være???

Næppe intessant om det ene eller andet parti har ret, det synes jeg
skattekronerne er for kostbare til.

Om tortur ved jeg intet i denne sag, kun kan jeg fornemme, at jeg ville
"presse" en person under forhør, hvis jeg ved dette "pres" kunne redde
personer fra at blive dræbt. Havde jeg en søn, som kunne blive dræbt, hvis
jeg ikke fik de nødvendige oplysninger, så kan jeg uden videre afsløre, at
tortur blev hjælpemidlet.

Jeg ved godt, at vesnstefløjens metode, hvor man inviterer tilfangetagne på
en kop kaffe og en hyggesnak, har tilhængere. Og nægter de kendskab til
noget, så skal de køres hjem til landsbyen med en undskyldning og mulig
erstatning for besværet. Dem ville jeg gerne i krig mod, det lyder hyggeligt

pm.

pm

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-01-07 09:48

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke fik de nødvendige oplysninger, så kan jeg uden videre afsløre, at

For det første så viser al erfaring at tortur ikke giver pålidelige
oplysninger, for det andet kan man jo ikke vide om vedkommende vitterligt
har de oplysninger man skal bruge. Vi har jo også i den aktuelle "krig mod
terror" set uskyldige som slet ikke har noget med sagen at gøre blive taget
til fange og bortført til lande med tortur for så derefter at blive løsladt
med en undskyldning om at de havde forvekslet personen med en anden. Dernæst
hvis vi underskriver en konvention hvor vi fraskriver os retten til tortur
så kan vi da ikke bare bruge det når det passer os - uanset konsekvensen.
for det første vil det være at sige at terroristernes værdier er bedre end
vores og for det andet vil det da i den grad svække vores troværdighed at vi
først underskriver noget og så siger men det gælder kun når vi synes det
skal gælde

> [...]
> noget, så skal de køres hjem til landsbyen med en undskyldning og mulig
> erstatning for besværet. Dem ville jeg gerne i krig mod, det lyder

æv - nu åbnede du ellers lige op for en saglig debat, og så synker du straks
ned på bierstubeniveauet

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 11:56

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> "pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse
>
> æv - nu åbnede du ellers lige op for en saglig debat, og så synker du
> straks ned på bierstubeniveauet

Det er altså svært at undgå når man refererer til venstrefløjens
handlingsmønster.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-01-07 12:03

"Bull" <NejTakSpam> wrote in message

> Det er altså svært at undgå når man refererer til venstrefløjens
> handlingsmønster.

Handlingsmønster??
Mig bekendt starter den Danske venstrefløj ikke krige med det mindst mulige
parlamentariske flertal og udleverer ej heller fanger til tortur, men ret
mig hvis jeg tager fejl!?

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 12:31

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt starter den Danske venstrefløj ikke krige med det mindst
> mulige parlamentariske flertal og udleverer ej heller fanger til tortur,
> men ret mig hvis jeg tager fejl!?

Man kan sige både for og imod at gå ind i Irak. Men det blev besluttet at gå
ind da FN-observatørne ikke fik tilgang hvor de ville. Dette fandtes som et
stort og mistænkeliggørende problem. OGSÅ hos venstrefløjen. Venstrefløjen
bakkede dermed inddirekte op om regeringen vil jeg sige (ja altså lige på
nær EL).

Du skriver at venstrefløjen ikke udleverer til tortur. Hvad er det for en
sammenblanding. Ser du da at noget borgerligt parti gør det?

Fra : Allan Riise

Dato : 06-01-07 13:13

> [...]
> altså lige på nær EL).
>
> Du skriver at venstrefløjen ikke udleverer til tortur. Hvad er det for en

Du skriver om handlingsmønster og så vidt jeg ved så er det en borgerlig
regering der har udleveret fanger til tortur ikke en venstrfløjs
(socialdemokratisk) regering.

> Ser du da at noget borgerligt parti gør det?

Ja, se ovenstående..

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 13:17

> Du skriver om handlingsmønster og så vidt jeg ved så er det en borgerlig
> regering der har udleveret fanger til tortur ikke en venstrfløjs
> (socialdemokratisk) regering.

Så vidt jeg er orienteret er det ingen i den danske siddende regering som
har udleveret fanger. Er det ikke soldater? Ringer de hjem inden udlevering
og spørger om godkendelse? Tror du det havde været anderledes hvis det var
Nyrup som sad ved roret?

Fra : Allan Riise

Dato : 06-01-07 13:36

> [...]
>>
> Så vidt jeg er orienteret er det ingen i den danske siddende regering som
> har udleveret fanger. Er det ikke soldater? Ringer de hjem inden

Ordren til udl. kommer fra regeringen, ingen andre, og derudover så er
regeringen ansvarlig for hvad de Danske styrker foretager sig, altid.

> Tror du det havde været anderledes hvis det var Nyrup som sad ved roret?

Hvis og hvis, det vides ikke!

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 13:38

> Hvis og hvis, det vides ikke!

Og intet vil ændre sig, en undersøgelse eller ej. Derfor - lad det ligge.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-01-07 13:43

> Og intet vil ændre sig, en undersøgelse eller ej. Derfor - lad det ligge.

Og det er noget du *ved* og ikke tror?

Desuden så er det da mærkeligt med de undersøgelser ang. tidligere
regeringer, historieskrivning etc. som f.eks. DF får lov til at starte,
medens en samlet opposition og en endog meget stor del af den Danske
befolkning ikke kan få en undersøgelse ang. udl. til tortur af Danske
soldater som *bevisligt* har fundet sted...

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 06-01-07 16:36

"Bull" <NejTakSpam> skrev i en meddelelse

> Og intet vil ændre sig, en undersøgelse eller ej. Derfor - lad det ligge.

Hvor mange former for forbrydelser mener du, skal falde ind under dette
princip?

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 17:52

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange former for forbrydelser mener du, skal falde ind under dette
> princip?

Ingen overgav vel fangerne vel vidende at de ville komme i seng uden
aftensmad?

Fra : Egon Stich

Dato : 07-01-07 15:06

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen overgav vel fangerne vel vidende at de ville komme i seng uden
> aftensmad?

Se det er jo netop dette, vi ikke må få oplysning om.
Hvilket jo næppe, på rimelig måde, kan forsvares.
Hvorfor der kun findes een eneste logisk forklaring:
Fogh og regeringen lyver.

Ikke sandt?

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 16:54

> Fogh og regeringen lyver.
>
> Ikke sandt?

Nej. I bedste fald for dig: "Det ved ingen". Det burde du da snart kunne
forstå.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-07 16:58

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. I bedste fald for dig: "Det ved ingen". Det burde du da snart kunne
> forstå.

Hvorfor "ved ingen" det?

Ville det ikke være rart at få sikkerhed for at *alle* ved hvad der er
sandheden?

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 17:04

> Hvorfor "ved ingen" det?
>
> Ville det ikke være rart at få sikkerhed for at *alle* ved hvad der er
> sandheden?

Du afsluttede en debat i en tidligere tråd "Tortursagen der ikke vil gå væk"
med ordene "google er din ven" da du blev bedt om dokumentation om hvorvidt
det var kendt i 2002/2003 at fanger blev udleveret til tortur. Så jeg finder
det meningsløst at diskutere mere med dig.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-07 17:15

> [...]
> hvorvidt det var kendt i 2002/2003 at fanger blev udleveret til tortur. Så
> jeg finder det meningsløst at diskutere mere med dig.

Jamen det er jo fordi du ikke *vil* vide det, jeg kunne da sagtens bringe
masser af link om at USA gjorde det bevidst, og da Anders Fogh stod og sagde
at han intet vidste *efter* at have talt med Bush over morgenmaden i samme
periode, så er der da noget der er galt, er det så Bush der har løjet
overfor Anders Fogh, eller er det Anders Fogh der har løjet i folketinget og
udenrigspolitisk nævn og endnu værre, overfor den Danske befolkning.
Det ville da være rart at vie, ikke?

Desuden så er der intet nyt i de udtalelser forhørslederne sagde til FBI, de
har sagt det samme hele tiden, så snart de var gået ud af militærtjenesten.

Hvorfor er I så bange for en udredning, man giver millioner til D.F. for at
finde fejl i den gamle regering, fejl under WW2 og fejl ved de Danske
medier, men ikke dette, det er altså lidt lumbent og lugter altså langt væk.

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 17:48

> "Bull" <NejTakSpam> wrote in message
>
> Jamen det er jo fordi du ikke *vil* vide det, jeg kunne da sagtens bringe
> masser af link om at USA gjorde det bevidst

Hvis du har så pålidelige kilder som du mener, burde du så ikke videregive
informationen så vi alle kan spare kroner i undersøgelser?

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-07 18:39

> [...]
>
> Hvis du har så pålidelige kilder som du mener, burde du så ikke videregive
> informationen så vi alle kan spare kroner i undersøgelser?

Tjaae, der er lige fremkommet disse FBI rapporter, men det får jo ikke Fogh
til hverken det ene eller det andet, den samme smøre fra hans mund, men nu
har han heller aldrig, så meget som en enste gang i sin politiske karriere
medgivet at han har taget fejl.

Desuden så er det ganske tilkommeligt via bl.a. google, at du ikke vil se
det, f.eks. ikke svare på afsnit 6. i USA's militær lovgivning, du vedbliver
istedet at klippe det væk og det er da ellers, ifølge din termonologi
pålidelige kilder, det siger jo også en del, ikke?

--
Allan Riise

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 20:22

> [...]
> vedbliver istedet at klippe det væk og det er da ellers, ifølge din
> termonologi pålidelige kilder, det siger jo også en del, ikke?

Hvorfor kommer IGEN ikke med holdbare henvisninger. Hvorfor påstår du at jeg
har klippet noget væk. Du er fuld af løgn. Derfor EOD og jeg lukker ned for
din taleboks.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-07 20:38

> Hvorfor kommer IGEN ikke med holdbare henvisninger. Hvorfor påstår du at
> jeg har klippet noget væk. Du er fuld af løgn. Derfor EOD og jeg lukker
> ned for din taleboks.

Du kan lukke ned alt hvad du vil, det viser sig at jeg tog fejl af en debat
imellem mig og Jesper, så den var ikke mellem du og jeg.

Men svar på hvorfor man ikke må retsforfølge USA for hvad de gør ved fanger
der ike er placeret i USA?

Hvorfor så denne tekst ...

Som findes i Military Commissions Act

Som klart frasiger nogen på en hvilken som helst måde at gå i rette med
USA's behandling af fanger udenfor USA's territorie, forklar venligst det!
Section 6 -
Amends federal criminal justice provisions to deny any court or judge
jurisdiction to hear or consider an application for a writ of habeas corpus
filed by or on behalf of, or to hear or consider any other action against
the United States or its agents relating to any aspect of the detention,
treatment, or trial of, an alien detained outside the United States who: (1)
is currently in U.S. custody; or (2) has been determined by the United
States to have been properly detained as an enemy combatant.

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 07-01-07 17:27

"Bull" <NejTakSpam> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. I bedste fald for dig: "Det ved ingen". Det burde du da snart kunne
> forstå.

Nej, det ved ingen.
Men mistanken bliver jo ikke ringere af, at de anklagede ikke tør lade sagen
undersøge.

Forøvrigt kan jeg betro dig, at det ville glæde mig særdeles meget, om det
kunne fastslås, at der ikke var noget om snakken.
Jeg forventer nemlig, nok naivt, at vore politikere dog har et vist
mindstemål af ærlighed.

Desværre bliver man ofte skuffet i den henseende.

Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-01-07 05:08

"Bull" <NejTakSpam> skrev i en meddelelse

> Og intet vil ændre sig, en undersøgelse eller ej. Derfor - lad det ligge.

Når nogen anbefaler at lade noget ligge, så giver det mig virkelig grund til
at mene at vi skal have det undersøgt til bunds så hurtigt som muligt. Kort
sagt, sådanne anbefalinger virker altid skumle på mig. Vi husker jo alle
gulvtæppetalen fra Poul Schlüter. Her skulle vi alle blot være rolige, intet
var fejet ind under gulvtæppet. I dag ved vi bedre FORDI at undersøgelserne
fortsatte.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Egon Stich

Dato : 06-01-07 16:35

> [...]

> Du skriver at venstrefløjen ikke udleverer til tortur. Hvad er det for en
> sammenblanding. Ser du da at noget borgerligt parti gør det?

Hvis de ikke har gjort dette, hvorfor så være bange for at bevise det?
Til nu er de ganske enkelt dømt på indicier.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 06-01-07 16:34

> Det er altså svært at undgå når man refererer til venstrefløjens
> handlingsmønster.

Nu er det jo ikke venstrefløjen, der er under anklage for at "stikke noget
under stolen".
Derimod regeringen.

MVH
Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-01-07 05:22

> [...]
> tilfangetagne

> Nu er det jo ikke venstrefløjen, der er under anklage for at "stikke noget

Nemlig !

Den sag skal ganske enkelt bare undersøges til bunds.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 14:14

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den sag skal ganske enkelt bare undersøges til bunds.

Og lige meget hvad udfaldet af en sådan undersøgelse skulle blive, så vil du
ikke tro på resultatet hvis den ikke falder ud til din fordel, og vi skal
stadig høre på dit jammer. Dertil kender jeg dig for godt, desværre.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-07 14:20

> [...]
> du ikke tro på resultatet hvis den ikke falder ud til din fordel, og vi
> skal stadig høre på dit jammer. Dertil kender jeg dig for godt, desværre.

Se nu bort fra enkeltpersoner og i stedet fokuser på at et meget stort
segment af den Danske befolkning ønsker en sådan undersøgelse.

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 14:31

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Se nu bort fra enkeltpersoner og i stedet fokuser på at et meget stort
> segment af den Danske befolkning ønsker en sådan undersøgelse.

Har du da forslag til hvad eventuelle konsekvenser skulle være? Og overfor
hvem?

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-07 14:43

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Har du da forslag til hvad eventuelle konsekvenser skulle være? Og overfor
> hvem?

Ja, hvis en minister har løjet på folketingets talerstol og til
udenrigspolitisk nævn, så er det lig med fyring, det er det normale her i
Danmark.

Fogh har jo prøvet det før, personligt, så måske sporene skræmmer?

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 07-01-07 17:24

"Bull" <NejTakSpam> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Har du da forslag til hvad eventuelle konsekvenser skulle være? Og overfor
> hvem?

Hvis en minister tages i at vildlede folketinget, må han som minimum gå.
I nogle tilfælde hele regeringen.
Navnlig hvis de for ivrigt har forsøgt at medvirke til at sløre sagen, og
derved fremstår som uvederhæftige.

Det var jo netop derfor, Fogh i sin tid stak halen mellem benene, da han
havde lavet ulovligheder.
Han undgik derved at blive dømt, og kan i dag sidde som en statsminister,
der i høj grad har lig i lasten.
For mange af os er og bliver den slags dog ikke agtværdigt.
Fogh har tilfulde vist, at man ikke kan have tillid til ham.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 07-01-07 17:19

> [...]
> ikke tro på resultatet hvis den ikke falder ud til din fordel, og vi skal
> stadig høre på dit jammer. Dertil kender jeg dig for godt, desværre.

Hvad får dig til at tro, at man ikke skulle tro på en uvildig undersøgelse?
Det eneste, der kan forklare din modstand, og håbløse udfald, er frygt for
netop udfaldet af en undersøgelse.

Den retorik du anvender, er jo desværre let genkendelig fra andre affærer,
hvor højrefløjen ikke gerne så, at det skidt, de havde fejet ind under
gulvtæppet, kom for dagens lys.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 07-01-07 15:08

> [...]
>
> Nemlig !
>
> Den sag skal ganske enkelt bare undersøges til bunds.

Her ville der kunne tjenes en Cavlingpris.

Hvis nogen efterhånden ellers finder dette værd at stræbe efter

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 06-01-07 16:32

> [...]

> noget, så skal de køres hjem til landsbyen med en undskyldning og mulig
> erstatning for besværet. Dem ville jeg gerne i krig mod, det lyder

Du bringer venstrefløjen ind i billedet.
Må jeg så til gengæld tillade mig at sige, at du med din holdning til tortur
ligger fint på linie med de Gestapobødler, der i sin tid udøvede "pres" på
danskere.

Den slags kan ikke undskyldes eller pyntes op, ved at omtale
"venstrefløjens" hang til humanitet og overholdelse af konventioner som ren
og skær naivitet.
Du skulle hellere lære heraf.

Egon

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-01-07 01:51

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes at det er bekymrende at vi har en statsminister som i den grad
> forsøger at give den som de tre aber.

Hvad forventer du af en statsminister der kaster landet ud i en angrbskrig
med det snævrswt mulige flertal???

Peter

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 06-01-07 12:19

Peter K. Nielsen skrev:
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad forventer du af en statsminister der kaster landet ud i en angrbskrig
> med det snævrswt mulige flertal???
>
> Peter

Men ville vinde ved at sige fra.

At erkende at han havde taget fejl af USA.