Scandic-hoteller afviser cubanere
Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-01-07 23:52

Kommentar: så kan de sgu lære det.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article257687.ece

Scandic Hoteller i Norge og Sverige afviser gæster fra Cuba i henhold
til en amerikansk lov, der forbyder amerikanske firmaer at gøre forretning
med cubanere

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-07 23:57

Poul Nielsen <mega@lan.dk> wrote:

> Kommentar: så kan de sgu lære det.

lære hvad ?

ikke at være cubanere ?

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Zeki

Dato : 05-01-07 00:07

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> lære hvad ?
>
> ikke at være cubanere ?

At lære at den amerikanske lov der refereres til er gallimattias, tror jeg
han mener.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-01-07 00:15

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> At lære at den amerikanske lov der refereres til er gallimattias, tror jeg
> han mener.

se det trode jeg også først, men det ville jo give mening så ;)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : @

Dato : 05-01-07 14:23

On Fri, 5 Jan 2007 00:07:11 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

>At lære at den amerikanske lov der refereres til er gallimattias, tror jeg
>han mener.

hvorfor er den lov galimatias?
--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-01-07 15:39

> Scandic Hoteller i Norge og Sverige afviser gæster fra Cuba i henhold
> til en amerikansk lov, der forbyder amerikanske firmaer at gøre forretning
> med cubanere

Nu er Scandic jo amerikansk ejet, så det er vel ikke så mærkeligt.

Jan

Fra : TL

Dato : 05-01-07 16:46

On Fri, 5 Jan 2007 15:39:05 +0100, in dk.politik "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

>Nu er Scandic jo amerikansk ejet, så det er vel ikke så mærkeligt.

Bortset fra, at det kun er officielle, regeringsdelegationer fra Cuba,
der afvises. Ikke alle cubanske gæster.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-01-07 19:15

"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Bortset fra, at det kun er officielle, regeringsdelegationer fra Cuba,
> der afvises. Ikke alle cubanske gæster.

Det ændrer vel ikke ved, at Scandic er ejet af amerikanere, og derfor ønsker
at please deres ejere.

Jan

Fra : Egon Stich

Dato : 06-01-07 16:38

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Det ændrer vel ikke ved, at Scandic er ejet af amerikanere, og derfor
> [...]

Men heldigvis vil man både i sverige og norge håndhæve loven.
I norge er hotellet blevet politianmeldt.
Svenskerne siger: I sverige gælder svensk lov.

MVH
Egon

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-01-07 01:09

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I norge er hotellet blevet politianmeldt.
> Svenskerne siger: I sverige gælder svensk lov.

Og sådan bør det selvfølgelig også være. Ejerne kan så vælge at følge deres
interne regler og tage straffen, at lukke cubanerne ind, eller at sælge
eller nedlægge hotellerne. Mit bedste gæt er at i længden vil en af de to
sidste muligheder, blive valgt, da de formodentlig ellers vil blive straffet
på hjemmefronten.

Jan