Forkæl dem der ligner mig, er politik-driv~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-01-07 07:43

Forkæl dem der ligner mig, er politik-drivkraft.

Hvis du aldrig har brug for at volde eller lyve, så vil du gerne have
dissse asociale afvigere straffet og stemplet som folk, der står
_under dig_ mht krav om respekt.

Er du fattig, vil du måske gerne have vedtaget
RobinHood-fordelingspolitik.

Alle vil gerne stemme på en veltalende demagog, der kan afvise
overbevisende, at der ligger gruppeegoisme bag klasse-forkælelsen.

En ordentlig debat er i stedet om

1.. hvor langsigtet en politik skal anlægges.
2.. hvordan afvejes fordel for gruppe-1
3.. imod ulemper for gruppe-2, så den ideelle
størst-mulig-lykke-for-flest målsætning kan nåes så godt som muligt.

Skal højhus rives ned med _eneste bevis_ at "når man evakuerede igår,
så er der nok fare"?

Skal vi ikke tilnærme os at lejere betragtes som en slags ejere, der
selv må til lommen, hvis de pludselig vil have en ekstra sikkerhed,
som de jo har levet fint med ikke at have, siden de med åbne øjne
*lejede som beset.*

Skal det belønnes, at en egoistisk borgmester valgte at spilde
brandvæsens, politis og lejeres tid med en evakuering?