Sådan dør et mandfolk
Fra : Jens Bruun

Dato : 01-01-07 19:08

Uden i øvrigt at tage stilling til Saddam og hans gerninger, har han imo
mere ære af sin henrettelse, end hans hætteklædte bødler har.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Akalias

Dato : 01-01-07 19:15

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in news:3K-
dnX1B4LZz0ATYnZ2dnUVZ8qijnZ2d@giganews.com:

> Uden i øvrigt at tage stilling til Saddam og hans gerninger, har han imo
> mere ære af sin henrettelse, end hans hætteklædte bødler har.

Ja, ud fra det jeg har set og læst, så klarede han det flot.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-07 19:49

"Akalias" <@> wrote in message
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in news:3K-
> dnX1B4LZz0ATYnZ2dnUVZ8qijnZ2d@giganews.com:

> Ja, ud fra det jeg har set og læst, så klarede han det flot.

Han vidste at der var intet at opnå ved at klynke

Enhver ville have gjort som ham.

Marie Antoniette og Louis16 gik til guillotinen med lige så oprejst
pande - det gør alle, men ikke Birkedal fra SS der vidste at mange
andre havde klaret frisag ved at simulere sindsyge, så han havde været
extremt uintelligent hvis han havde være heroisk som Saddam.
Han chancede den med ynkelighed, men var ikke heldig.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-01-07 19:59

Bo Warming wrote:
> [...]
> extremt uintelligent hvis han havde være heroisk som Saddam.
> Han chancede den med ynkelighed, men var ikke heldig.

Enig - at se det som mod, er overfortolkning og mangel på viden om
psykologiske mekanismer.

/FL

Fra : Akalias

Dato : 02-01-07 00:10

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:AGcmh.8554$i81.7901
@fe23.usenetserver.com:

> "Akalias" <@> wrote in message

> Han vidste at der var intet at opnå ved at klynke
>
> Enhver ville have gjort som ham.

Ted Bundy klarede det vist ikke lige så godt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-01-07 00:15

Akalias wrote:
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:AGcmh.8554$i81.7901
> @fe23.usenetserver.com:

> Ted Bundy klarede det vist ikke lige så godt.

Næe .. Reaktion er ganske forskellig fra person til person

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 02-01-07 02:10

"Akalias" <@> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:AGcmh.8554$i81.7901
> @fe23.usenetserver.com:

> Ted Bundy klarede det vist ikke lige så godt.

Hvad gjorde han?

Hvis der er håb om frikendelse ved at klynke
så klynk
Hvis en skare disciple vil føre sagen videre og behøver martyr, så
klynk ikke men gør som titusinder fx Sokrates, Jesus, helgenerne.

Fra : Joakim

Dato : 01-01-07 19:39

> Uden i øvrigt at tage stilling til Saddam og hans gerninger, har han
> imo mere ære af sin henrettelse, end hans hætteklædte bødler har.

Tjae, det var også min umiddelbare tanke.

Men det ville ikke forbavse mig hvis han havde fået noget beroligende
inden henrettelsen. Og ordene "er det hvad i forstår som mandsmod"
ikke var en respons på tilråbene fra vidnerne/- (bødlerne), men alene
møntet på, at han skulle henrettes.

Hvorom alt er, han døde med stor ære, som du skriver. Det må man give
manden.

Fra : gb

Dato : 01-01-07 20:00

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> Uden i øvrigt at tage stilling til Saddam og hans gerninger, har
> han imo mere ære af sin henrettelse, end hans hætteklædte bødler
> har.

Enig.

--
GB