Forbyd prostitution?
Fra : "Snurrberget

Dato : 27-12-06 00:54

Lige siden man i sverige forbød køb af ydelser fra prostituerede har der
været et konstant pres fra politikere og andre om at følge trop her i
landet.

Men når politikere ønsker at kriminalisere prostitution, er det så et
udtryk for moralisering eller medfølelse med de kvinder og (går jeg ud
fra) mænd der vælger prostitution?

Hvis der er tale om medfølelse burde man vel se på formålet med
prostitutionen, altså indkomst.
Hvis man fjerner denne indtægtsmulighed må de prostituerede finde nye
måder at skaffe indtægten på eller helt undvære den.

Men hvilke muligheder er der reelt tilbage som den prostituerede kan
gøre brug af? For husmødre er indkomst tabet vel til bære, men det er
vel ikke denne gruppe der anses for at være udsat og misbrugt, og hvis
det var, må man vel antage at disse prostituerede selv kan vurdere om de
vil "fornedre" sig og lade sig misbruge.
Er der derimod tale om narkomaner der fratages deres indtægts mulighed
er de vel nødt til at fornedre sig yderligere ved at udskifte det
relativt accepterede erhverv med den anderledes uaccepterede berigelses
kriminalitet.

Det er muligvis bare mig der har været uopmærksom, men jeg syntes at
udfaldene imod prostitution ensidigt beskæftiger sig med at
kriminalisere prostitutionen som middel og ikke med at fjerne årsagerne
til at nogle vælger prostitution som det mindste onde i forsøget på at
skaffe penge, eller for den sags skyld beskæftiger sig med realistiske
alternativer til prostitutionen.

- cep

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-12-06 01:37

Snurrberget <"snurrberget"@ REMOVE_THIS> skrev:
> [...]
>
> Men når politikere ønsker at kriminalisere prostitution, er det så et
> udtryk for moralisering eller medfølelse med de kvinder og (går jeg ud

Jeg har ingen moralske problemer med prostitution, hvis to voksne
mennesker bliver enige om at have sex, og aftalen er truffet på
lige og frie vilkår, så for min skyld gerne.
Problemet med prostitution er de følgeskader der er.
(Jeg har aldrig forstået hvorfor nogen ønsker at have sex med en
person der primært gør det for penge, men dem om det.)
Jeg er ikke sikker på at forbud mod prostitution er løsningen.

> [...]
> Hvis man fjerner denne indtægtsmulighed må de prostituerede finde nye
> måder at skaffe indtægten på eller helt undvære den.

Der vil være mindre "import" af prostituerede, og dermed færre
problemer.

> [...]
> er de vel nødt til at fornedre sig yderligere ved at udskifte det
> relativt accepterede erhverv med den anderledes uaccepterede berigelses

At prostitution skal bruges som en metode til at skaffe penge
til narko er et ret ringe argument for prostitution.

> [...]
> til at nogle vælger prostitution som det mindste onde i forsøget på at
> skaffe penge, eller for den sags skyld beskæftiger sig med realistiske

Spørgsmålet er nok hvilken metode der er mest effektiv til at løse
problemet.

At forhindre trafficking er én metode.
At få narkomaner ud af deres misbrug, og dermed få færre kvinder
der har brug for at tjene penge på prostitution er en anden.
Og den svenske model ser ud til at være ret effektiv.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 05:24

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> Jeg har ingen moralske problemer med prostitution, hvis to voksne
> mennesker bliver enige om at have sex, og aftalen er truffet på
> lige og frie vilkår, så for min skyld gerne.

Du er aldersfascist t du ikke godtager at den voksne-af-sind
tønderpige måtte få fars hjælp til sin købesex hobby

> At forhindre trafficking er én metode.

Hvordan? Visumpligt og ingen visum hvis kvinde og smuk? Det vil de
grimme feminister elske - deres misundelse er drivkraftEN til
forbudslortet

> At få narkomaner ud af deres misbrug, og dermed få færre kvinder
> der har brug for at tjene penge på prostitution er en anden.
> Og den svenske model ser ud til at være ret effektiv.

Også vedr narko er der kun en god løsning LEGALISER

Svensk proitution er gået under jorden men næppe aftaget

Fra : "Snurrberget

Dato : 27-12-06 07:02

Bertel Brander wrote:

> [...]
> person der primært gør det for penge, men dem om det.)
> Jeg er ikke sikker på at forbud mod prostitution er løsningen.

Det er jeg absolut heller ikke.
At sælge en ydelse som sex er vel ikke mere rigtig eller forkert end at
klippe håret af folk for penge.
Hvilke følgeskader tænker du på?

> Der vil være mindre "import" af prostituerede, og dermed færre
> problemer.

Jeg vil ikke benægte at alfonseri er et problem, men det har vi allerede
en lovgivning der dækker; både alfonseri og rufferi faktisk.

> At prostitution skal bruges som en metode til at skaffe penge
> til narko er et ret ringe argument for prostitution.

Både og... Hvis narkomanen i stedet er nødt til at ty til vold eller
indbrud for at skaffe stof vil jeg ærlig talt foretrække at vedkommende
sælger sex, med eller uden skatte myndighedernes viden.

> Spørgsmålet er nok hvilken metode der er mest effektiv til at løse
> problemet.

Så sandt... kan du erindre at have set et løsningsforslag fra politisk
side, der ikke stiller de nuværende prostituerede ringere end nu, så
fremt prostitution kriminaliseres?

Hvis der ikke findes et alternativ, vil de der pt prostituerer sig med
baggrund i et alt overskyggende behov for penge være tvunget til at
skaffe en tilsvarende indkomst på anden vis.
Kortsynet som jeg er kan jeg ikke se mange andre muligheder end
berigelses kriminalitet.

> At forhindre trafficking er én metode.
> At få narkomaner ud af deres misbrug, og dermed få færre kvinder
> der har brug for at tjene penge på prostitution er en anden.

At få narkomaner ud af misbruget er interessant. Hvis det virkede ville
narko relateret prostitutuion vel være en sjældenhed?

> Og den svenske model ser ud til at være ret effektiv.

Jeg må erkende at jeg ikke kender meget til resultaterne af den svenske
model.
F.eks. ved jeg ikke om der er påvist en stigning i narko relateret
kriminalitet efter kriminaliseringen af prostitution i sverige.
Jeg mener dog at have læst at de få tilbageværende prostituerede oplever
situationen som langt fra positiv, da de, som jeg husker at have læst,
nu primært står med en kundekreds som er langt mindre forudsigelig, og
mere voldelig end tidligere, hvilket måske kan skyldes at de
tilbageværende kunder findes udenfor gruppen af "respektable"
samfundsborgere.
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvorledes de tidligere svenske
prostituerede nu ernærer sig selv. Kan du evt. henvise til undersøgelser
omkring det punkt?

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 07:40

"Snurrberget <"snurrberget"@" <"REMOVE_THIS> wrote in message

> Jeg vil ikke benægte at alfonseri er et problem, men det har vi
> allerede en lovgivning der dækker; både alfonseri og rufferi
> faktisk.

Hvad er forskellen??
og er der andre motiver til ForbudsDanmarks love end at du og jeg
ville gerne elskes af en stribe kvindelige skønheder lidt yngre end os
selv og have total magt over dem og være dybt elsket pga vor egen
fremragende kærlighed og beskyttelsesindsats

Og du og jeg er misundelige og har derfor extrem skadefryd dvs
ondskab?

Jeg har på film set alfonser med spraglede klær og extrem meningsløs
lemlestende sadisme mod deres egme glædespiger, som gir dem indtægt.
TRor du at de klarer sig bedre end de kærlige på et frit marked og at
de derfor er typiske?

DAnske massagepiger har moderne virkeomshedsledelse med det normale
falske medarbejderdemokrati og kalder sig "pige-kollektiver" men husk

TRor du på at de dumme blondiner selv evner investering marketing osv
ELLER mon ikke snarere følgende gamle banalitet gælder? ....

" Den, som indtager forreste plads, spiller sjældent
hovedrollen "Goethe

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 09:10

> [...]

> Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvorledes de tidligere svenske
> prostituerede nu ernærer sig selv. Kan du evt. henvise til undersøgelser

Hvilke 'tidligere' svenske prostituerede tænker du dog på? Der er da
vist ingen der har forladt erhvervet som følge af forbudet, men
naturligvis er der altid nogle der forlader det som følge af alder.

Jeg har set en dansk undersøgelse af prostitutionen i Danmark før 1900,
hvor man havde statskontrollerede bordeller. Pigerne her tjente gerne
10-20 gange så meget som de ville have tjent som fabrikspiger, og det
var ikke sådan at de endte som vrag. Der var gerne en rig mand der
forelskede sig i dem, så de som 50-årige endte som respektable
borgerfruer ... helbredte veneriske sygdomme forhindre dem dog i at få
børn [men så var det jo altid muligt at adoptere].

I bund og grund er kampagnen mod prostitution et anti-liberalt korstog
mod det enkelte menneskes frihed, og præget af tidligere tiders Indre
Missions puritanisme og victorianske kvindeopfattelser. Hvornår mon
venstrefløjens feminister kræver indførsel af tvungen burka for danske
piger og kvinder over 12, for at sikre deres 'værdighed'?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 11:35

> [...]
> danske
> piger og kvinder over 12, for at sikre deres 'værdighed'?

Thai piger der kommer hjem herfra med røven fuld af penge bliver godt
gift og da kondom bruges er ingen ufrugtbare pga kønssygdom

Også danske massagepiger bliver idag ofte gift med en kunde - den
lykkelige luder er nok langt mere almindelig end den lykkelige
kassedame, rengøringskone, sekretær, lærerinde, sygeplejerske osv
Men Politiken besværger at det ikke er sandt men ingen gør undersøge
ordentligt, som man gjorde i 1900 i nævnte fine undersøgelse

Fra : "Snurrberget

Dato : 27-12-06 18:26

Per Rønne wrote:

> Hvilke 'tidligere' svenske prostituerede tænker du dog på? Der er da
> vist ingen der har forladt erhvervet som følge af forbudet, men
> naturligvis er der altid nogle der forlader det som følge af alder.

Jeg tror ikke at de undersøgelser jeg efterlyser nogensinde er
foretaget. Det svenske forbud emmer af ny-puritanisme og den nu
aftagende ny-feminisme, så jeg tvivler på at den svenske kriminalisering
havde bund i andet end et ønske om politisk profilering i noget så
politisk korrekt som at frelse udnyttede og misbrugte kvinder fra mænds
overgreb.
M.a.o. et nærmest eksklusivt svensk fænomen, der dog, ad uransagelige
veje, har fundet vej til vores lille halvø.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 20:25

> [...]
> M.a.o. et nærmest eksklusivt svensk fænomen, der dog, ad uransagelige
> veje, har fundet vej til vores lille halvø.

Det har nu også fundet vej til den lille ø, der ligger lige vest for
Hven, og som jeg bor på ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-06 00:06

> Det har nu også fundet vej til den lille ø, der ligger lige vest for
> Hven, og som jeg bor på ...

Hvis ø defineres som land omgivet af vand hele året og stort nok til
at et menneske kan overleve af landbruget, så er Sjælland nok blandt
den halvdel af øer, der har størst areal - og stor nok til at ses på
mange globusser
Så jeg vil sige STOR Ø, men alt er relativt

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-12-06 20:15

> [...]
>
> Det er jeg absolut heller ikke.
> At sælge en ydelse som sex er vel ikke mere rigtig eller forkert end at

At de prostituerede har et hårdt fysisk og psykisk arbejdsmiljø.

> Jeg vil ikke benægte at alfonseri er et problem, men det har vi allerede
> en lovgivning der dækker; både alfonseri og rufferi faktisk.

Ja, vi har heldigvis love mod alfonseri og rufferi. Men idet
prostitution er lovligt får man næsten automatisk alfonseri
og rufferi.
Færre prostituerede vil næsten automatisk give færre alfonser,
specielt hvis vil kan undgå "import", da "importerede"
prostituerede er mere udsatte end indfødte.

> Både og... Hvis narkomanen i stedet er nødt til at ty til vold eller
> indbrud for at skaffe stof vil jeg ærlig talt foretrække at vedkommende
> sælger sex, med eller uden skatte myndighedernes viden.

En bedre løsning er at få folk fra at bruge narko.

> Så sandt... kan du erindre at have set et løsningsforslag fra politisk
> side, der ikke stiller de nuværende prostituerede ringere end nu, så
> fremt prostitution kriminaliseres?

Mindre traffiking vil betyde færre kvinder der bliver tvunget
til prostitution.

> [...]
> skaffe en tilsvarende indkomst på anden vis.
> Kortsynet som jeg er kan jeg ikke se mange andre muligheder end

Det er ikke en naturlov at der findes en gruppe mennesker
der har "et alt overskyggende behov for penge".

> At få narkomaner ud af misbruget er interessant. Hvis det virkede ville
> narko relateret prostitutuion vel være en sjældenhed?

Jeg tror at narko og prostitution virker begge veje;
De prostituerede har brug for narko for at klare jobbet, og
de har brug for jobbet til at skaffe til narko.

> [...]
> Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvorledes de tidligere svenske
> prostituerede nu ernærer sig selv. Kan du evt. henvise til undersøgelser

Jeg kender kun til undersøgelser der viser at der er blevet færre
prostituerede efter forbuddet, men undersøgelser viser også at
"miljøet" er blevet hårde.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 20:35

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Jeg kender kun til undersøgelser der viser at der er blevet færre
> prostituerede efter forbuddet,

Sådanne undersøgelser findes ikke, da de ganske simpelt er umulige at
lave. Man kender jo ikke før-tallet ...

> men undersøgelser viser også at "miljøet" er blevet hårde.

Det er en naturlig følge.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 23:52

> At de prostituerede har et hårdt fysisk og psykisk arbejdsmiljø.

At få timeløn som verdens bedste IT-specialist for at ligge på ryggen
med spredte ben og tænke på noget andet?

> Ja, vi har heldigvis love mod alfonseri og rufferi. Men idet
> prostitution er lovligt får man næsten automatisk alfonseri
> og rufferi.

Vi kunne lige så godt have love for at hindre andre typer kvinder at
have en beskyttende kæreste

> Færre prostituerede vil næsten automatisk give færre alfonser,
> specielt hvis vil kan undgå "import", da "importerede"
> prostituerede er mere udsatte end indfødte.

Men det danske retssystem har ikke samme ansvar vedr internt privatliv
mellem udlændinge som vedr danskere

> En bedre løsning er at få folk fra at bruge narko.

Det afgør folk selv. Enhver er sin egen ulykkes smed og både hash og
hård narko burde legaliseres

> Mindre traffiking vil betyde færre kvinder der bliver tvunget
> til prostitution.

Har du beviser på at een eneste kvinde er tvunget?

> Det er ikke en naturlov at der findes en gruppe mennesker
> der har "et alt overskyggende behov for penge".

Rager det dig?. Selvfølgelig er psykologi totalt uden natu rlove

> Jeg tror at narko og prostitution virker begge veje;
> De prostituerede har brug for narko for at klare jobbet, og
> de har brug for jobbet til at skaffe til narko.

Der er også ægtemænd der gør deres kone afhængig af at overgå
nabokonen mht nyt køkken og derved får "nossegreb" om hende og kan få
hende til at pukle for sig

> Jeg kender kun til undersøgelser der viser at der er blevet færre
> prostituerede efter forbuddet, men undersøgelser viser også at
> "miljøet" er blevet hårde.

Al svensk indikatoin kan forklares ved at prostitution er gået under
jorden efter at kunder straffes

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 09:10

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Og den svenske model ser ud til at være ret effektiv.

Det modsiges faktisk af norske undersøgelser, der bl.a. påpeger at
omfanget inden forbudet ikke blev opgjort, lige som det i dag blot
foregår 'skjult'.

En del svenske prostituerede er dog emigreret til Amsterdam.

Og så er der lige det med at når et erhverv foregår i det skjulte, så
skal politiet ikke forvente megen hjælp fra miljøet, ved grove volds- og
drabssager ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 11:32

> [...]
> så
> skal politiet ikke forvente megen hjælp fra miljøet, ved grove

Selv i UK er drabsrisiko for ludere ikke meget værre end for andre
erhverv

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-12-06 03:49

> [...]

> til at nogle vælger prostitution som det mindste onde i forsøget på at
> skaffe penge, eller for den sags skyld beskæftiger sig med realistiske

Om man forbyder det, vil de bare rykke længere og dybere ned i
underverdenen, men noget der er baseret på så fundamental en menneskelig
drift som sex kan IKKE udryddes.

Og vil de politikere der støtter et forbud mod prostitution stå til
ansvar hvis det viser sig at antallet af voldtægter følgebnde vil stige
fordi en del mænd ikke vil kunne få afløb for deres sexuelle trang?

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-12-06 20:18

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Om man forbyder det, vil de bare rykke længere og dybere ned i
> underverdenen, men noget der er baseret på så fundamental en menneskelig
> drift som sex kan IKKE udryddes.

Sex kan heldigvis ikke udryddes, men man kan begrænse prostitution.

> Og vil de politikere der støtter et forbud mod prostitution stå til
> ansvar hvis det viser sig at antallet af voldtægter følgebnde vil stige
> fordi en del mænd ikke vil kunne få afløb for deres sexuelle trang?

Der er ingen grund til at tro at prostitution forhindrer voldtægt.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 23:54

> Sex kan heldigvis ikke udryddes, men man kan begrænse prostitution.

Kan man?
Måske det har været konstant i alle storbyer fra tidligste tid og
troen på at grækere var mere liberale end jøder vedr bøsser osv er ren
ønsketænkning
Det er let at skjule og du er dum hvis du tror på folks ord der oftest
er pral eller anden løgn

> Der er ingen grund til at tro at prostitution forhindrer voldtægt.

Formodentlig er både porn og prostitution en sikkerhedsventil for
visse liderlige mænd

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-12-06 20:00

> Der er ingen grund til at tro at prostitution forhindrer voldtægt.

Dokumenter det.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-06 20:30

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Dokumenter det.

Bertel Brander mener vist at 'dampen' kan tages af kunderne, hvis de
køber en oppustelig dukke med de rigtige 'rekvisitter' ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-06 21:29

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Dokumenter det.

En mafiafyr stoppede en amerikansk turistbil på en øde vej på Sicilien

Onaner forlangte han af den enelige chafør og da det var gjort, så
igen, og så igen at gunpoint

Så kan du godt køre min søster ind til byen, sagde han og hans flotte
søster kom frem af sit skjulested

Selvfølgelig begås ikke voldtægt lige når man har forladt en luder -
der skal tryk på sædblærerne

Porno gav statistisk fald i sædelighedsforbrydelser efter
liberaliseringen 1965 (eller var det 1967? )

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 29-12-06 19:20

> [...]
> skal tryk på sædblærerne
>
> Porno gav statistisk fald i sædelighedsforbrydelser efter liberaliseringen

I 1982 havde Esbjerg rekord mange storke.
I 1982 havde Esbjerg rekord mange babyer.

Storkene gav en statistisk stigning på barselsgangene!

Fra : gb

Dato : 30-12-06 00:40

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in

> I 1982 havde Esbjerg rekord mange storke.

Jeg kommer fra Esbjerg - født og opvokset der - og jeg har aldrig set
en stork tættere på Esbjerg end i Ribe!

--
GB

Fra : Bænni

Dato : 30-12-06 11:21

gb wrote:
> "Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in

> Jeg kommer fra Esbjerg - født og opvokset der - og jeg har aldrig set
> en stork tættere på Esbjerg end i Ribe!

det er nok en and!

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Jesper Brock

Dato : 06-01-07 11:02

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in

> Jeg kommer fra Esbjerg - født og opvokset der - og jeg har aldrig set
> en stork tættere på Esbjerg end i Ribe!

Ja så har du da ikke kigget godt nok... det er da kun omkring 1½ år siden,
at jeg skrev en artikel til Lokal-Bladet Budstikken om at storklen var
landet i Esbjerg, før den landede i Ribe - og jeg tog endda et foto af
det...

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-12-06 23:18

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Dokumenter det.

Jeg tror at det er en af de ting der ikke kan dokumenters,
lige som man heller ikke kan dokumentere det modsatte.

Så jeg siger igen, jeg ser ingen grund til at tro at
prostitution giver færre voldtægter.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : wilstrup

Dato : 29-12-06 11:20

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så jeg siger igen, jeg ser ingen grund til at tro at
> prostitution giver færre voldtægter.

der er ingen grund til at tro at prostitution giver flere voldtægter - og?

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 05:19

> [...]

> forsøget på at skaffe penge, eller for den sags skyld beskæftiger
> sig med realistiske alternativer til prostitutionen.

Det er umuligt at fjerneårsagerne til købesex som er naturlig
markedsøkonomi og bør ignoreres af staten

Måske søde piger ad åre kan gøre luderjobbet sjældent, men folk ved
hvad der er godt for dem, så IGNORER

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-12-06 08:31

"Snurrberget <"snurrberget"@" <"REMOVE_THIS> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/12/25/231436.htm

Hvorfor ikke vende fuldstændig rundt og uddanne de personer, som vil ind i
faget af den ene eller anden grund, så de ved hvad de går ind til?`

Når de så har bestået uddannelsen, som skal ruste dem psykisk og lære dem om
økonomi, så de betaler afgifter, samt lidt om hvilke medicinske risisi, de
udsætter sig før, kan de få et certifikat, som kunderne SKAL spørge efter,
for at undgå en bøde.

Derved kan vi med kundernes hjælp få økonomien i faget frem i lyset og
udelukke de indsmuglede børn fra østlande og afrika.

http://www.center-validering.dk/prostitution.htm

Faget skal reguleres, så de ansatte beskyttes optimalt.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 08:56

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
> og
> udelukke de indsmuglede børn fra østlande og afrika.

Der indsmugles ALDRIG børn - altid voksne modne indforståede kvinder
over 18

> http://www.center-validering.dk/prostitution.htm
>
> Faget skal reguleres, så de ansatte beskyttes optimalt.

Findes der i DK idag ondere racisme end at afvise thaipiger der vil
glæde danskere udfra opdigt om at de misbruges?

DE får ikke straks HELE profitten selv, for så ville de gifte sig med
en kunde og flybillet var fejlinvestering for investor der betalte -
det bør vi respektere

Danske luderer er også i stavnsbånd-knibtang og det kan man ALDRIG
KOMME TIL LIVS for forbuden frugt smager bedst og staten skubber
erhvervet ind i narko efter bedste evne, men den sunde psy ke hos de
lykkelige ludere,der er flertallet, hindrer statens ondskab i de
fleste tilfælde

Matriarkatet er misundelig på strutbryster - det er sagens kerne

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-12-06 20:19

Carsten Overgaard skrev:
> [...]
>
> http://www.center-validering.dk/prostitution.htm
>
> Faget skal reguleres, så de ansatte beskyttes optimalt.

Regulering og kontrol med området kan klart være en forbedring.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 20:35

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Regulering og kontrol med området kan klart være en forbedring.

Jep, som i Tyskland.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 23:55

> Regulering og kontrol med området kan klart være en forbedring.

En forbedring for de statsansattes økonomi - kun det

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 09:10

> [...]

> Men når politikere ønsker at kriminalisere prostitution, er det så et
> udtryk for moralisering eller medfølelse med de kvinder og (går jeg ud

Det er vist kun den 'kvindelige' prostitution man vil forbyde.
'Drengeprostitutionen', hvor trækkerdrengene og gigoloerne [med
kvindelige kunder] skal være undtaget, bl.a. fordi de typisk er stærkere
end kunderne, der da også risikerer at blive 'rullet'.

Men hele debatten emmer af victoriansk kvindeopfattelse. NÃ¥r /nogle/
kvinder vælger at tjene penge ved at sælge seksuelle ydelser [≠ sælge
deres krop], så ses det som en ydmygelse af Quinden som sådan, ikke blot
at den enkelte kvinde der har valgt dette erhverv.

Langt hellere så jeg at man fik statskontrollerede bordeller, som i
Tyskland, kombineret med et forbud mod gadeprostitution. SÃ¥ kunne man
have kontrol med erhvervet, herunder kontrol med at der ikke finder
'hvid slavehandel' sted.

> [...]
> er de vel nødt til at fornedre sig yderligere ved at udskifte det
> relativt accepterede erhverv med den anderledes uaccepterede berigelses

Det giver sig selv at alternativet til en narkoluder vil være ting som
indbrudstyveri og væbnet røveri.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-06 10:52

> Det giver sig selv at alternativet til en narkoluder vil være ting som
> indbrudstyveri og væbnet røveri.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Så ser man atter en pseudodebat, fordi man ikke vil erkende det egentlige
problem.
Nemlig det borgerlige samfunds stakkelhad, kombineret med nogle underlige
"frihedsbegreber", som først og fremmest kommer overklassen til gode.
Læg hertil, hvad angår det aktuelle emne, en påstået "menneskelighed" samt
moralsk kvababbelse.

Den reelle årsag til prostitution, ligesom til langt den overvejende del af
kriminalitet, skyldes jo de sociale forhold, der bydes medborgere i et
kapitalistisk land.

Man er vældig interesseret i at fjerrne synlige symptomer på denne i
systemet indbyggede sygdom.
Virkelig profylaxe interesserer ikke.

Såkaldte besparelser vægtes højere af ubetænksomme og ligeglade
liberalister.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 11:10

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Den reelle årsag til prostitution, ligesom til langt den overvejende del af
> kriminalitet, skyldes jo de sociale forhold, der bydes medborgere i et
> kapitalistisk land.

Gak til Cuba, min ven. Her vil de nyuddannede kvindelige
engelsk-magistre hellere 'betjene' turisterne end arbejde til den løn de
kan få i den cubanske gymnasieskole.

Rigtig mange prostutuerede er i øvrigt gifte koner, der skal have sig
lidt ekstra lommepenge - eller måske har familien købt parcelhuset for
dyrt, så der er brug for lidt ekstra 'skattefri' indtægt?

Og så er der de unge, drenge og piger, der lige skal have sig til en
glad aften i byen - og hurtigt kan tjene det ind ved lidt fellatio på et
toilet. Kom ikke og snak om social nød her.

Danmark er et af verdens allerrigeste lande, og selv
kontanthjælpsmodtagere på starthjælp eller ungdomsydelse har en
levestandard, der ligger langt over den en indisk ingeniør i arbejde
har.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-06 13:14

> Gak til Cuba, min ven. Her vil de nyuddannede kvindelige
> engelsk-magistre hellere 'betjene' turisterne end arbejde til den løn de
> kan få i den cubanske gymnasieskole.

Du mener, Cuba er et socialistisk land?
Det troede jeg kun forekom i hjerner, der var skruet sammen som amerikanske
præsidenters

Men bortset fra dette, giver du mig jo så ret i, at hovedårsagen til
dårligdommen ligger i de sociale forhold?

> Rigtig mange prostutuerede er i øvrigt gifte koner, der skal have sig
> lidt ekstra lommepenge - eller måske har familien købt parcelhuset for
> dyrt, så der er brug for lidt ekstra 'skattefri' indtægt?

Måske.
Men jeg tvivler på, de i antal overtrumfer de sociale tilfælde i branchen.

> Og så er der de unge, drenge og piger, der lige skal have sig til en
> glad aften i byen - og hurtigt kan tjene det ind ved lidt fellatio på et
> toilet. Kom ikke og snak om social nød her.

Sådanne hændelser kan næppe henføres til egentlig prostitution?

> [...]
> kontanthjælpsmodtagere på starthjælp eller ungdomsydelse har en
> levestandard, der ligger langt over den en indisk ingeniør i arbejde

Alene vores forfuskede narkopolitik er skyld i mange dårligdomme.
Det forekommer mig, du er gået lidt rigeligt på borgerlig autopilot?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 14:16

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Du mener, Cuba er et socialistisk land?

Man plejer vel at beskrive landet som et kommunistisk diktatur, hvor
diktator Castro snart kan fejre 50-års jubilæum. Uden antydning af valg

> [...]
>
> Men bortset fra dette, giver du mig jo så ret i, at hovedårsagen til
> dårligdommen ligger i de sociale forhold?

På Cuba? Ja.

> Måske.
> Men jeg tvivler på, de i antal overtrumfer de sociale tilfælde i branchen.

Tænker du på narkoluderne? Vil du give dem 50.000 i bistandshjælp om
måneden for at kunne få råd til kokainen?

> Sådanne hændelser kan næppe henføres til egentlig prostitution?

Et definitionsspørgsmål, vel.

> Alene vores forfuskede narkopolitik er skyld i mange dårligdomme.
> Det forekommer mig, du er gået lidt rigeligt på borgerlig autopilot?

Har du forslag til en bedre narkopolitik?

Personligt anser jeg narkomanerne som en slags slaver af pusherne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-06 15:49

> Man plejer vel at beskrive landet som et kommunistisk diktatur, hvor
> diktator Castro snart kan fejre 50-års jubilæum. Uden antydning af valg

Per dog.
Du er dog ikke for alvor faldet for den gang USA-retorik?
Du ved jo godt, at ethvert styre, hvor det kapitalistiske USA ikke kan
udsuge befolkningen, altid skældes ud for at være "socialistiske"?
Ligesom de værdste fasciststyrer, der er opstået ved hjælp af sammes
krigsmaskine, uværgerligt kaldes "demokratiske"?
Netop denne mærkværdige opfattelse af virkeligheden, er det værdste af arven
fra McCarthy
Du bør være mere omhyggelig med valg af sengekammerater--

> På Cuba? Ja.

Men ikke i kapitalistiske lande?
Du finder ingen forbindelse mellem dårligere sociale forhold - øget
kriminalitet?

> Tænker du på narkoluderne? Vil du give dem 50.000 i bistandshjælp om
> måneden for at kunne få råd til kokainen?

Nej da--
Men man kunne måske tænke på en anden narkopolitik?
For mig har det altid virket, som om narkopolitikken mest har været
motiveret med beskyttelse af de pengemænd, der scorer kassen.
Ligesom akademiske tågehoveder, i deres misopfattede menneskelighed, stædigt
har modvirket fornuftige behandlingsformer for ofrene.

> Har du forslag til en bedre narkopolitik?

Absolut.
Havde du ventet andet?
Men dette ville nok fortjene en anden tråd.

> Personligt anser jeg narkomanerne som en slags slaver af pusherne.
> --
> Per Erik Rønne

Det er jo næppe forkert set.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 19:07

> [...]

> Du ved jo godt, at ethvert styre, hvor det kapitalistiske USA ikke kan
> udsuge befolkningen, altid skældes ud for at være "socialistiske"?

Du begyndte at tale om 'et kapitalistisk' land. Så nævnte jeg Cuba, uden
at tale om socialisme. Så beskriver jeg det som et 'kommunistisk'
diktatur, hvorefter du igen taler om socialisme.

Sætter du lighedstegn mellem kommunisme og socialisme?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 28-12-06 12:47

> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
> Sætter du lighedstegn mellem kommunisme og socialisme?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Pokkers .-((
Nej, selvfølgelig gør jeg ikke det.
Jeg har nok ikke været helt vågen, efter julens excesser--

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 11:27

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

Eller flytte lidt væk fra centrum otg tage et job som opvarterske i et
privat rigt hjem

> [...]
> del af
> kriminalitet, skyldes jo de sociale forhold, der bydes medborgere i

Sociale forhold er hvad vi alle programmeres til at være rustet imod
op gennem barndommen

AT ynke, gavner ingen

Hvis skatter var lavere, ville der til alle være et supermarkedstilbud
af produktive spændende kreativie job og lidt færre ville da vælge
prostitution

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 11:31

> [...]
> man
> have kontrol med erhvervet, herunder kontrol med at der ikke finder

Hvid og gul slavehandel er myte -
- og kan ikke være vort problem

Om man trækker på gaden eller i ægteskabet er ret ens - forskel er
kontraktens varighed og prisens størrelse

Folk ved selv hvad er godt for dem

Fra : Kim2000

Dato : 29-12-06 21:57

> [...]
> 'hvid slavehandel' sted.

> Det giver sig selv at alternativet til en narkoluder vil være ting som

Alternativet er at pigerne ikke kan gøre det på ordentlige steder, hvor der
er en gut på størrelse med et mindre bjerg til at kaste rundt med ham der
vil pigen ondt. Det problem politikerne ser, er slavehandel og kvindehandel,
men da politikerne åbenbart ikke kan skelne mellem den studerende lyshårede
danske pige og en thaipige der er blå over hele kroppen, så vil man gøre
livet surt for den ene og endnu mere elendigt for den anden.

Det eneste man får ud af det pjat er at de pæne kunder, dvs. de søde,
stopper, mens de hårde kunder bliver tilbage, nu vil pigerne bare mangle den
beskyttelse som et bordel nu engang giver dem. Tværtimod skal de til at
slæbe kunder hjem i deres eget hjem.

Hvis man synes prostitution skal være ulovligt, så kunne man passende tage
en tur over til Sverige, det har bestemt ikke været en succes. Og som
sædvanligt så er den sidste gruppe man nok spørger i hele denne "sag" nok
prostituerede og kunder.

Løsningen vil være at kun danske piger må prostituere sig i Danmark, kun
letiske i Letland osv. Og naturligvis massiv straf til bagmændene, man kunne
fx tilbyde kvinder beskyttelse og "asyl" mod at vidne, så ville den slags
svineri hurtigt være væk (altså slavehandlen).

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : ThomasB

Dato : 28-12-06 19:46

"Snurrberget <"snurrberget"@" <"REMOVE_THIS> skrev i en meddelelse