præster er da satans yngel
Fra : @

Dato : 23-12-06 20:15

nogen af dem er i hvert fald

<<<
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=4151972
<klip>
De politiske præster har som alle andre ret til at have politiske
synspunkter, som de må udtrykke og kæmpe for, men det skal ske i det
rette regi. Det skal ikke ske ved, at de tager deres embeder og deres
menigheder som gidsler i et politisk projekt.
<<<<<

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 21:01

> [...]
> rette regi. Det skal ikke ske ved, at de tager deres embeder og deres
> menigheder som gidsler i et politisk projekt.

Der er vist nogen, der prædiker - imam-style.

Fra : @

Dato : 23-12-06 22:04

netop derfor er de noget satans yngel

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-12-06 00:05

@ skrev:
> [...]
> rette regi. Det skal ikke ske ved, at de tager deres embeder og deres
> menigheder som gidsler i et politisk projekt.

Man kan jo spørge om hvem der skal bestemme hvad præsten
må sige henne i kirken?
Så vidt jeg forstår er det kun præsten, menighedsråd og
biskoppen.
Hvorfor er det så at den ene og den anden føler trang til
at brokke sig over at præsten siger det ene eller det
andet?
Hvis du er utilfreds med din præst kan du finde en anden
præst eller melde dig ud.
Eller vil du have "nogen" til at godkende præstens prædiken,
så han ikke kommer til at sige noget du ikke kan lide?
Og hvordan afgøre om præstens ord er "forkerte" eller ikke?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Alucard

Dato : 24-12-06 00:19

On Sun, 24 Dec 2006 00:05:07 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>så han ikke kommer til at sige noget du ikke kan lide?
>Og hvordan afgøre om præstens ord er "forkerte" eller ikke?

En præst får løn af staten (os allesammen) for at "forkynde" religion.

Hvis han/hun vil udbrede sin politiske holdninger, så kan han/hun frit
gøre det i FRITIDEN, lige som alle os andre....

At bedømme politiske partier udfra egne politiske holdninger skal
præster holde uden for "arbejdstiden"...

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-12-06 00:38

Alucard skrev:

> En præst får løn af staten (os allesammen) for at "forkynde" religion.

Så vidt jeg ved får præsten sin løn af kirkeskatten, dvs. fra
dem der har valgt at betale kirkeskat.

> [...]
>
> At bedømme politiske partier udfra egne politiske holdninger skal
> præster holde uden for "arbejdstiden"...

Problemet er at der er en ret flydende grænse mellem religion
og politik.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 24-12-06 07:37

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Så vidt jeg ved får præsten sin løn af kirkeskatten, dvs. fra
> dem der har valgt at betale kirkeskat.

Oprindelig fik han sin 'løn' ved at få en præstegård med fuld
landbrugsbedrift stillet til rådighed. I begyndelsen af forrige
århundrede eksproprierede staten imidlertil landbrugsbedrifterne, og
brugte dem til at skabe husmandsbrug. Betalingen for dette var at staten
så skulle betale [i dag] 50% af præsternes lønninger, mens resten
betales af kirkeskatten.

Skal den ordning ophæves måtte det være rimeligt om værdien af disse
jorder tilbageførtes til kirken. Svenska Kyrkan oplevede aldrig det
samme, og Svenska Kyrkan er da også hovedrig. Så hovedrig at den ikke
ser problemer i på landsplan at vedtage politiske resolutioner, som får
stadig flere borgerlige kerne-medlemmer til at melde sig ud.

Kirkeminister Bertel Haarder har da også meldt ud at fik folkekirken
samme muligheder, så ville han personligt melde sig ud.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 30-12-06 15:41

On Sun, 24 Dec 2006 07:37:04 +0100, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

> [...]
>betales af kirkeskatten.
>
>Skal den ordning ophæves måtte det være rimeligt om værdien af disse

Kun hvis kirken så tilbagebetaler de mange århundreders tiende og
skat, der er tvangsindrevet med statsmagtens hjælp.

Fra : @

Dato : 30-12-06 18:50

On Sat, 30 Dec 2006 06:40:59 -0800, TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

>Kun hvis kirken så tilbagebetaler de mange århundreders tiende og
>skat, der er tvangsindrevet med statsmagtens hjælp.

for slet ikke at tale om salget af afladsbreve

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Bænni

Dato : 24-12-06 09:37

Bertel Brander wrote:

> Så vidt jeg ved får præsten sin løn af kirkeskatten, dvs. fra
> dem der har valgt at betale kirkeskat.

> Problemet er at der er en ret flydende grænse mellem religion
> og politik.

lisssom islam.....

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Per Rønne

Dato : 24-12-06 11:37

Bænni <davs@du.der> wrote:

> lisssom islam.....

Næh, i islam er politik en integreret del af det samlede troslæresystem,
lige som jura og økonomi ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 24-12-06 09:45

On Sun, 24 Dec 2006 00:37:48 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Så vidt jeg ved får præsten sin løn af kirkeskatten, dvs. fra
>dem der har valgt at betale kirkeskat.

Svjv. så får de tilskud af staten udover kirkeskatten, men det er i
denne forbindelse ligegyldigt....

>Problemet er at der er en ret flydende grænse mellem religion
>og politik.

Det er vist mest i Islam...

Humlen i det hele er: Kritik/ros af Danmarks love eller politiske
partier, hører hjemme i fritiden og ikke arbejdstiden.... Der kan
præsterne kritisere/rose alt det de har lyst til....

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-12-06 14:20

Alucard skrev:

> [...]
> partier, hører hjemme i fritiden og ikke arbejdstiden.... Der kan
> præsterne kritisere/rose alt det de har lyst til....

Ikke kun i islam. Præsten kan næsten ikke lave en prædiken
over "Den barmhjertige samaritaner" uden at en eller anden
kan få det til at blive politisk. Tænk blot på hvordan
f.eks. Søren Krarup vil udlægge teksten.

Så spørgsmålet er stadig, hvem skal censurere præstens
prædiken?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Alucard

Dato : 24-12-06 15:38

On Sun, 24 Dec 2006 14:19:51 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Ikke kun i islam. Præsten kan næsten ikke lave en prædiken
>over "Den barmhjertige samaritaner" uden at en eller anden
>kan få det til at blive politisk.

At præsten på prædikestolen binder historien sammen med hans EGEN
partipolitiske holdninger burde være fyringsgrundlag.... Uanset om det
er Krarup eller en anden....

>Tænk blot på hvordan
>f.eks. Søren Krarup vil udlægge teksten.

Han kan sige hvad han vil I FRITIDEN...!!!

>Så spørgsmålet er stadig, hvem skal censurere præstens
>prædiken?

Dem der udbetaler hans løn måske...?

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-12-06 15:58

Alucard skrev:

> At præsten på prædikestolen binder historien sammen med hans EGEN
> partipolitiske holdninger burde være fyringsgrundlag.... Uanset om det
> er Krarup eller en anden....

Jeg tvivler stærkt på at du kan finde en eneste
præst der prædiker parti politik fra prædikestolen.

> Dem der udbetaler hans løn måske...?

Altså dem der betaler kirkeskat?
Den "løn" de får af staten er til at administrere
kirkebog og navneattester/dåbsattester, ikke til at
prædike for.
I dag er det menighedsrådet der kan skride ind
hvis de ikke kan lide det præsten prædiker, og
i nogle tilfælde biskoppen.

Har du en bedre løsning?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 24-12-06 16:06

On Sun, 24 Dec 2006 15:58:19 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg tvivler stærkt på at du kan finde en eneste
>præst der prædiker parti politik fra prædikestolen.

24. december 2005 var der da ellers en stor flok af dem der gjorde
lige nøjagtig det

det var det der fik Jens Rohde til at melde sig ud

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-12-06 16:12

@ skrev:

> 24. december 2005 var der da ellers en stor flok af dem der gjorde
> lige nøjagtig det

PARTI politik?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:27

Bertel Brander wrote:

> PARTI politik?

Husk på at højrefjolserne ikke har en tilstrækkelig stærk politik til at den
kan tåle opposition..

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 25-12-06 14:03

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Husk på at højrefjolserne ikke har en tilstrækkelig stærk politik til at
den
> kan tåle opposition..
>
> /FL

Er problemet ikke snarere, at hvis nogen indfører begrebet menneskekærlighed
i det offentlige rum, betragter højrefløjen det som et angreb på en af deres
politiske grundpiller, som jo er stakkelhad og umenneskelighed?

MVH
egon

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-12-06 23:29

Egon Stich wrote:
> [...]
> menneskekærlighed i det offentlige rum, betragter højrefløjen det som
> et angreb på en af deres politiske grundpiller, som jo er stakkelhad

Jo .. men det er jo sådan set også bare igen et eksempel på at fundamentet
for deres egoisme er skrøbeligt

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 24-12-06 16:07

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så spørgsmålet er stadig, hvem skal censurere præstens
> prædiken?

Tilsyneladende vil "de brune" hellere end gerne påtage sig denne rolle.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 24-12-06 16:37

On Sun, 24 Dec 2006 16:07:06 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Tilsyneladende vil "de brune" hellere end gerne påtage sig denne rolle.

er "Egon Stich" ved at gå Kim i bedene som den største sviner i
dk.politik?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:28

Egon Stich wrote:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tilsyneladende vil "de brune" hellere end gerne påtage sig denne
> rolle.

Jeps .. For for et højrefjols er censur og tankekontrol nødvendige politiske
redskaber

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 24-12-06 11:26

> Problemet er at der er en ret flydende grænse mellem religion
> og politik.

Det er jo påfaldende, at når mennesker begynder at udtale sig på baggrund af
moral og etik, kommer der straks en hylende bunke protester fra, ja netop,
højrefløjen..!!

De helmer ikke, før de har fået gennemført sencur.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 24-12-06 12:27

On Sun, 24 Dec 2006 11:25:54 +0100, "Egon Stich"

> [...]
>højrefløjen..!!
>
>De helmer ikke, før de har fået gennemført sencur.

Det har jo INTET med censur at gøre....

Præster kan tale om politik lige så meget de har lyst til, I FRITIDEN.

Fra : Egon Stich

Dato : 24-12-06 15:58

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har jo INTET med censur at gøre....
>
> Præster kan tale om politik lige så meget de har lyst til, I FRITIDEN.

Som ventelig fatter du ikke en bjælde af emnet.

Egon

Fra : @

Dato : 24-12-06 16:34

On Sun, 24 Dec 2006 15:58:25 +0100, "Egon Stich"

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:28

@ wrote:

> er "Egon Stich" ved at gå Kim i bedene som den største sviner i
> dk.politik?

Det kaldes analytisk sans ..

/FL

Fra : Alucard

Dato : 25-12-06 00:47

On Sun, 24 Dec 2006 17:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Det kaldes analytisk sans ..

Hold nu op med at slikke Egon i røven... Det er sgu for klamt....

Fra : @

Dato : 25-12-06 01:54

On Sun, 24 Dec 2006 17:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Det kaldes analytisk sans ..

næ det kaldes svineri

at Stich går i baglås når nogen med fuld berettigelse kritiserer
socialismen er helt og aldeles hans eget problem

Fra : Egon Stich

Dato : 25-12-06 14:10

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> On Sun, 24 Dec 2006 17:28:25 +0100, "Frank Leegaard"
> <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:
>
> at Stich går i baglås når nogen med fuld berettigelse kritiserer
> socialismen er helt og aldeles hans eget problem

Det er da forkert, det du siger.
Jeg går ikke i baglås, hvis nogen kritiserer noget som helst.
men jeg bliver lidt ked af det, når man gang på gang oplever, at formodet
voksne oplyste mennesker, reelt ikke ved, hvad de taler om.
Netop når det drejer sig om begrebet socialisme, har man jo yderst sjældent
oplevet nogen, og slet ikke dig, fremkomme med noget der blot kan liugne
kritik.
Af den enkle grund, at den opfattelse af begrebet du/i fremfører, alene
hviler på løgnagtig borgerlig propagandaslagord.

For at sige det kort:
Du aner ikke, hvad socialisme er.

Og din påståede "kritik" af samme, er derfor at sammenligne med
fuldemandssnak.

Egon

Fra : @

Dato : 25-12-06 15:12

On Mon, 25 Dec 2006 14:10:17 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det er da forkert, det du siger.
>Jeg går ikke i baglås, hvis nogen kritiserer noget som helst.

dem der prøvede den på egen krop vovede livet for at slippe ud af DDR

har du aldrig spekuleret over hvorfor folk var så derperate for at
komme væk fra et socialistisk regime

På Cuba tegner sig samme billede

har du aldrig nogen sinde bare stillet et lille sprgsmålstegn ved
regimer som finder det nødvendigt med hegn mure minefelter og
bevæbnede grænsevagter for at holde landets befolkning hjemme?

>Og din påståede "kritik" af samme, er derfor at sammenligne med
>fuldemandssnak.

der kom baglåsen, du tåler ikke kritik af socialismen,

så går du straks i svinermode

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-06 14:53

> dem der prøvede den på egen krop vovede livet for at slippe ud af DDR
> komme væk fra et socialistisk regime

Snip - en masse vås af samme ufunderede slags--

Der har vi det.
Helt klart bevis på, aty du ikke aner, hvad socialisme er.
Men er faldet for de brunes løgnehistorier.

Den kendsgerning, at der ikke til dato existerer noget land, hvor man har
haft et socialistisk samfund, anfægter ikke jer bonderøve det fjerneste.
Og at tænke lidt over, hvorfor højrefløjsere i den grad går i panik, blot
ordet nævnes, kan jo ikke komme på tale.
Selv når vor egen Führer Fogh taler om S som socialister, hopper i på den.
Man må da nok sige, at du med dine udgydelser bibringer begrebet uvidenhed
en helt ny dimension.

> der kom baglåsen, du tåler ikke kritik af socialismen,
>
> så går du straks i svinermode

Der er ikke tale om "svinemode", blot en påpegning af, at du helt reelt ikke
aner, hvad du kæfter op om.

Egon

Fra : @

Dato : 26-12-06 18:33

On Tue, 26 Dec 2006 14:52:53 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>Snip - en masse vås af samme ufunderede slags--
>
>Der har vi det.
>Helt klart bevis på, aty du ikke aner, hvad socialisme er.

det er den sædvanlige "hymne" fra socialister når man begynder at
kritisere deres onde umenneskelige ideologi

>Der er ikke tale om "svinemode", blot en påpegning af, at du helt reelt ikke
>aner, hvad du kæfter op om.

selvfølgelig ved alle andre plus jeg hvad vi taler om,

blot tåler socialister ikke kritik

Fra : Alucard

Dato : 26-12-06 20:27

> [...]

>haft et socialistisk samfund, anfægter ikke jer bonderøve det fjerneste.

Kan du så ikke forklare hvorden dette "fantasi-samfund", i givet fald,
ville se ud.....??? ))

Fra : @

Dato : 26-12-06 22:56

On Tue, 26 Dec 2006 20:27:17 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Kan du så ikke forklare hvorden dette "fantasi-samfund", i givet fald,
>ville se ud.....??? ))

det kan han sikkert sagtens

men han kommer hver gang til kort når han så skl til at forklare
hvorfor det så altid går rivegalt når den socialistiske teori skal ud
i praksis

det eneste han der kan komme med er at det ikke har været rigtig
socialisme

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-06 12:55

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
..

> [...]
> i praksis
>
> det eneste han der kan komme med er at det ikke har været rigtig

Jeg forstår ikke., at du i den grad fremturer med at udstille din uvidenhed?

Men for at afhjælpe samme, vil jeg da foreslå dig at grave lidt i andels og
kooperationens historie i DK.
Der ligger forklaringen lige for fødderne af den, der gider samle den op.

Desværre har vi jo nu en generation af unge, der på grund af den vellykkede
kampagne svinet E.Jacobsen stod for angående "røde lejesvende" ikke har fået
den uddannelse, de burde.
Selv lærerne holdt deres kæft.

Egon

Fra : @

Dato : 27-12-06 20:59

On Wed, 27 Dec 2006 12:54:30 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>Men for at afhjælpe samme, vil jeg da foreslå dig at grave lidt i andels og

OK

bryggeriet Stjernen gik nedenom og hjem

dagbladet Aktuelt gik nedenom og hjem på trods af massive
milliontilskud

en mængde så andelsmejerier er lukket fordi de ikke kunne stå
distancen

hvor meget kooperativ er der tilbage i Forenede Danske Brugsforeninger

Fra : Egon Stich

Dato : 28-12-06 12:53

> [...]
> distancen
>
> hvor meget kooperativ er der tilbage i Forenede Danske Brugsforeninger

Jamen det var dog fantastisk.
Det var første skridt, skønt du mangler nogle stykker.
Så mangler du blot at finde årsagen?
Prøv at starte med grosserersocietetet og arbejdsgiverforeningen.
Et par af landbrugets organisationer fortjener også opmærksomhed.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 28-12-06 14:24

On Thu, 28 Dec 2006 12:53:09 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>og

>Jamen det var dog fantastisk.
>Det var første skridt, skønt du mangler nogle stykker.

den har andre da fundet forlængst

socialisme og økonomisk ansvarlighed kan simpelthen ikke fungere
sammen

f.eks. bryggeriet Stjernen gik nedom og hjem fordi arbejderne var imod
nødvendige rationaliseringe

Fra : Egon Stich

Dato : 29-12-06 11:16

> den har andre da fundet forlængst

Men de har åbenbart glemt at indvie dig?

> socialisme og økonomisk ansvarlighed kan simpelthen ikke fungere
> sammen

Så kommer den brune propagandamaskine på banen igen.
Hvad er det mon, der får dig til at elske, at være nyttig idiot for
udbytterne?
Lille bange dreng, der fra skoletiden har lært at fedte for de store?
I håb om ikke at få tæv?
Ligesom dengang, hjælper det heller ikke nu.
Frygteligt med dette Stockholmsyndrom.

> f.eks. bryggeriet Stjernen gik nedom og hjem fordi arbejderne var imod
> nødvendige rationaliseringe

Ja selvfølgelig--
Kartellerne havde slet ingen indflydelse.

Egon

Fra : @

Dato : 29-12-06 13:11

On Fri, 29 Dec 2006 11:16:12 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>andels

>Men de har åbenbart glemt at indvie dig?

>Så kommer den brune propagandamaskine på banen igen.

næ,

det er såmænd bare fakta

som du jo er resistent overfor

hele østblokken plus Cuba var og er da den rene økonomiske elendighed

og det på trods af at der i østeuropa fandtes og findes oli gas og
andre natyrrigdomme i rigelige mængder

og på trods af at Cubas klima burde gøre både sukker og
tobaksproduktion til en virkelig givtig indtægtskilde

>Ja selvfølgelig--

ja netop socialistiske arbejderkooporativer kan ikke fås til at
fungere

Fra : Egon Stich

Dato : 30-12-06 13:53

> On Fri, 29 Dec 2006 11:16:12 +0100, "Egon Stich"
>
> ja netop socialistiske arbejderkooporativer kan ikke fås til at
> fungere

Når det er et menneske som dig, der ikke kender noget til virkeligheden og
heller ikke er i stand til at adskille tingene, der siger således, kan man
tage det ganske roligt.
Det eneste du påviser, er at du blindt er hoppet på fascisternes løgne om
socialismen.

Egon

Fra : @

Dato : 30-12-06 17:25

On Sat, 30 Dec 2006 13:52:55 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>tage det ganske roligt.
>Det eneste du påviser, er at du blindt er hoppet på fascisternes løgne om

og bortset fra et komme med perfide misvisende personkarakteristikker
hvad kan du så,

kan du f.eks. komme med et eksempel på at socialisme har kunne fungere
noget sted DDR måske, landet hvor man med magt holdt egen
befolkning indespærret

bryggeriet Stjernen kunne ikke køre

Cuba er et ekstremt fattigt land, og ville have været bankerot hvis
ikke landet op gennem tresserne havde fået massive økonomiske tilskud
fra USSR

samme USSR som er gået på røven

fattigdom og undertrykkelse et to ting der ikke kan adskilles fra
socialisme

Fra : Egon Stich

Dato : 30-12-06 18:04

> og bortset fra et komme med perfide misvisende personkarakteristikker
> hvad kan du så,

Kunne du formås til at vise, hvor i ovenstående, jeg er "perfid"?
Det eneste jeg gør er, så objektivt som muligt, at påvise din manglende
viden?
Kald det at "give karakter"?
Du har fået 03.

> Cuba er et ekstremt fattigt land, og ville have været bankerot hvis
> ikke landet op gennem tresserne havde fået massive økonomiske tilskud
> fra USSR

Hold dog kæft, hvor du er dum.
Nu springer du igen.
USA blokaden, for at "hævne" revolutionen mod en usa støttet fascistisk
diktator har intet betydet?
Næ - nej--
Ikke i din, og mange højrefløjseres ubegavede og umoralske verden.

Egon

Fra : @

Dato : 30-12-06 19:20

On Sat, 30 Dec 2006 18:04:29 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>Hold dog kæft, hvor du er dum.
>Nu springer du igen.
>USA blokaden, for at "hævne" revolutionen mod en usa støttet fascistisk

et socialistisk paradis burde da være himmelhenrykt over ikke at
skulle have samkvem med et sådant fælt kapitalistisk land

og angående hævn, de var dr slet ikke tale om, det var blot svar på
tiltale for det kæmpetyveri socialisterne fortog da de kom til magten

Fra : Egon Stich

Dato : 30-12-06 19:54

> og angående hævn, de var dr slet ikke tale om, det var blot svar på
> tiltale for det kæmpetyveri socialisterne fortog da de kom til magten

Goddaw - mand
Økseskaft.

Som ventet.

Egon

Fra : @

Dato : 30-12-06 21:01

On Sat, 30 Dec 2006 19:54:21 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Goddaw - mand
>Økseskaft.
>
>Som ventet.

og som ventet har du kun vås at komme med når man gør opmærksom på at
Castro og hans medskyldige er en bande gemene tyveknægte

Fra : Egon Stich

Dato : 30-12-06 21:32

> og som ventet har du kun vås at komme med når man gør opmærksom på at
> Castro og hans medskyldige er en bande gemene tyveknægte

Du er for ubegavet.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-06 12:50

> Kan du så ikke forklare hvorden dette "fantasi-samfund", i givet fald,
> ville se ud.....??? ))

Jeg skal da forsøge at give en tilstrækkelig primitiv stump af en
forklaring, i håb om, det ikke bliver for indviklet for jer brune.

Et samfund uden udbytning.
Et samfund, hvor etik og moral umuliggør opståelsen af fascistiske
tendenser. (uddannelse)
Et samfund, hvor sociale forhold er så gode, at kriminalitet opstået af
social nød, ikke forekommer.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 27-12-06 15:48

On Wed, 27 Dec 2006 12:49:54 +0100, "Egon Stich"

> [...]
>tendenser. (uddannelse)
>Et samfund, hvor sociale forhold er så gode, at kriminalitet opstået af

Dvs. Vi er ude i noget science fiction....

Fra : Egon Stich

Dato : 28-12-06 12:49

> Dvs. Vi er ude i noget science fiction....

Nej.
Men noget de brune frygter.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 28-12-06 18:28

On Thu, 28 Dec 2006 12:49:15 +0100, "Egon Stich"

>Nej.
>Men noget de brune frygter.

Undskyld, jeg skrev forkert... Der skulle ikke stå "science fiction",
men "utopi"...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-12-06 23:30

@ wrote:

> næ det kaldes svineri
>
> at Stich går i baglås når nogen med fuld berettigelse kritiserer
> socialismen er helt og aldeles hans eget problem

Vrøvl. Mandens arggumentation er sober og reel. Dit er gentaget vrøvl...

/FL

Fra : @

Dato : 25-12-06 23:41

On Mon, 25 Dec 2006 23:29:48 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Vrøvl.

slet ikke, bare se på hans reaktion når nogen fortæller sandheden om
socialismen

Mandens arggumentation er sober og reel. Dit er gentaget vrøvl...

tilsvinining af folk han ikke er enige med kan aldrig kaldes
argumentation

Stich kunne ikke en gang kende et argument hvishan snublede over det

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-06 01:59

@ wrote:

> [...]
>

> Mandens arggumentation er sober og reel. Dit er gentaget vrøvl...
>
> tilsvinining af folk han ikke er enige med kan aldrig kaldes

Nøjes med at sige gentaget vrøvl når og hvis Stich gør det.

Elllers stempler du dig selv som idiot.

/FL

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-12-06 15:50

> Nøjes med at sige gentaget vrøvl når og hvis Stich gør det.
>
> Elllers stempler du dig selv som idiot.

Er det ikke sket for længe siden ?

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Martin

Dato : 28-12-06 16:15

@ skrev:

> socialisme og økonomisk ansvarlighed kan simpelthen ikke fungere
> sammen
>
> f.eks. bryggeriet Stjernen gik nedom og hjem fordi arbejderne var imod
> nødvendige rationaliseringe

Ja, da de længe havde kørt med underskud, ansatte man som sidste
redningsforsøg ny direktør (socialdemokrat naturligvis) til at rydde
lidt op.
De stolte arbejdere nægtede simpelthen direktøren adgang til de
fleste områder på fabrikken, så det var lidt vanskeligt at finde ud
af hvor der kunne gøres noget.

Han lagde ud med at ville skære lidt ned på de 50 mand der arbejdede
i afdelingen for vedligeholdelse af seletøj til bryggerheste.

Det medførte "naturligvis" strejke og flere mordforsøg på
direktøren.

Jeg skulle måske også fortælle at det trods alt var 20 år siden at
de havde skiftet bryggerhestene ud med lastbiler.

Kom ikke og sige at de røde ikke kan være morsomme

Mvh
Martin

Fra : Egon Stich

Dato : 29-12-06 11:18

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

@ skrev:

> [...]

de havde skiftet bryggerhestene ud med lastbiler.

Kom ikke og sige at de røde ikke kan være morsomme

Ja selvfølgelig er det "sandheden".
Og hele sandheden.
Det stod jo i berlingeren--

Egon

Fra : Alucard

Dato : 25-12-06 00:47

On Sun, 24 Dec 2006 16:34:27 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>er "Egon Stich" ved at gå Kim i bedene som den største sviner i
>dk.politik?

I kategorien "sviner", er Egon en ren amatør...

Fra : Egon Stich

Dato : 25-12-06 14:05

> [...]
> når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
> dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Nej.
Jeg er blot i færd med et desværre nok uigennemførligt forsøg på, at få dig
til at vågne op.
Og begynde at undersøge verden blot en smule, før du fjoller rundt med dine
på kviksand hvilende påstande.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 25-12-06 00:45

>Som ventelig fatter du ikke en bjælde af emnet.

Kan du så ikke lige forklare det "klogesen"...???

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-06 08:35

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Kan du så ikke lige forklare det "klogesen"...???

Kirken er gjort en del af reklameapparatet for godhedsindustriens
velbetalte job

Sjælesorg og privat gudstro burde ifælge Luther være det vigtigste i
en ikke-gerningsretfærdig kirke - men det lever katolikkerne faktisk
bedre op til idag.

Fra : Egon Stich

Dato : 25-12-06 14:13

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du så ikke lige forklare det "klogesen"...???

Desværre nok ikke, så du kan forstå det.
Beklageligvis bevæger vi os nu på et plan, hvor du ikke kan være med.

Det skal du ike være ked af.
Der kommer nok engang, hvor emnet er overskueligt også for de knap så
dannede.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 25-12-06 15:14

On Mon, 25 Dec 2006 14:12:32 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>baggrund af
>netop,

>Desværre nok ikke,

altså kommer du med noget du ikke engang selv akn hverken forklare
eller forsvare

altså blot tomme ord og forvrøvlede postulater _igen_

Fra : Alucard

Dato : 25-12-06 17:21

On Mon, 25 Dec 2006 15:14:06 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>altså kommer du med noget du ikke engang selv akn hverken forklare
>eller forsvare
>
>altså blot tomme ord og forvrøvlede postulater _igen_

Det er egentlig sjovt... Hver gang en selverklæret socialist får lidt
modstand (nu går Egon sikkert i selvsving over at jeg bruger ordet
"modstand"), så går de over i personlig tilsvining (man er dum hvis
man ikke er enige med dem) eller i "Alle VED jo at......"... )))

Fra : Alucard

Dato : 25-12-06 17:16

>Desværre nok ikke, så du kan forstå det.

Nå, det kunne du så IKKE... ))

>Beklageligvis bevæger vi os nu på et plan, hvor du ikke kan være med.

Ja, din surrealistiske verden kan jeg ikke finde ud af...

>Det skal du ike være ked af.

Det er jeg heller ikke, jeg er faktisk glad for det (så lider jeg da
ikke af akut sindsyge).... ))

>Der kommer nok engang, hvor emnet er overskueligt også for de knap så
>dannede.

Ja, du skal nok finde ud af det en dag...

Fra : @

Dato : 24-12-06 13:01

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Så vidt jeg ved får præsten sin løn af kirkeskatten, dvs. fra
>dem der har valgt at betale kirkeskat.

og såvidt du ikke ved, men alle andre ved

er præsten statsansat bl.a. fordi præsten fører kirkebøger for staten

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-12-06 14:16

@ skrev:

> og såvidt du ikke ved, men alle andre ved
>
> er præsten statsansat bl.a. fordi præsten fører kirkebøger for staten

De får en del af deres løn af staten da de arbejder for staten ved
bl.a. ved at føre kirkebøger og udstede navne attester. For min
skyld må man gerne flytte denne funktion til f.eks. kommunerne.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 24-12-06 15:00

On Sun, 24 Dec 2006 14:16:27 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>De får en del af deres løn af staten da de arbejder for staten ved
>bl.a. ved at føre kirkebøger og udstede navne attester. For min
>skyld må man gerne flytte denne funktion til f.eks. kommunerne.

det ændrer blot ikke ved at for nuværende er de statsansatte og kan
derfor ikke bruge arbejdstiden til at fremføre deres egne politiske
budskaber

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-12-06 16:00

@ skrev:

> det ændrer blot ikke ved at for nuværende er de statsansatte og kan
> derfor ikke bruge arbejdstiden til at fremføre deres egne politiske
> budskaber

Jeg vil mene at den "løn" de får af staten er til at administrere
kirkebogen og navneattester og ikke for at prædike i kirken.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 24-12-06 16:07

On Sun, 24 Dec 2006 15:59:54 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg vil mene at den "løn" de får af staten er til at administrere
>kirkebogen og navneattester og ikke for at prædike i kirken.

jamen men du bare det

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-12-06 16:43

@ skrev:

> jamen men du bare det
>
> det ændrer blot ikke ved at for nuværende er de statsansatte og kan
> derfor ikke bruge arbejdstiden til at fremføre deres egne politiske
> budskaber

Går du ind for en statskirke med statsautoriserede præster
der aldrig siger noget der er i modstrid med det for tiden
siddende folketingsflertals politik?

Jeg går ind for en 100% adskillelse af stat og kirke.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 25-12-06 00:45

Fra : Bertel Brander

Dato : 25-12-06 23:59

@ skrev:

> det ændrer blot ikke ved at for nuværende er de statsansatte og kan
> derfor ikke bruge arbejdstiden til at fremføre deres egne politiske
> budskaber

Klippede du mit spørgsmål væk fordi du ikke kunne svare?

Jeg kan godt gentage:

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-06 02:01

Bertel Brander wrote:

> [...]
>
> Går du ind for en statskirke med statsautoriserede præster
> der aldrig siger noget der er i modstrid med det for tiden

Jeps .. Den gode snabel-A drømmer om modsvaret til Iran i kristen form.

Der sker ikke noget kirkeligt som ikke influerer politisk.

På den vis komme de aldrig i opposition ..

/FL

Fra : @

Dato : 26-12-06 10:03

On Mon, 25 Dec 2006 23:58:58 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

>Klippede du mit spørgsmål væk fordi du ikke kunne svare?

næ, fordi du kunne finde svaret ovenover hvis du ville

>Jeg kan godt gentage:
>
>Går du ind for en statskirke med statsautoriserede præster
>der aldrig siger noget der er i modstrid med det for tiden
>siddende folketingsflertals politik?

nej jeg går ind for at præster som de statsansatte embedsmænd de er
afholder sig fra politisk virke i arbejdstiden

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-12-06 14:47

Igen undlod @ at svare på spørgsmål, det er ved at blive en vane.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-06 16:27

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Igen undlod @ at svare på spørgsmål, det er ved at blive en vane.

Tjah--
Men det er sandelig heller ikke let, at formulere sig på et plan, manden kan
forstå.

Vi kan jo desværre ikke lave tegneserier i dette forum.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 26-12-06 17:28

On Tue, 26 Dec 2006 14:47:20 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Igen undlod @ at svare på spørgsmål, det er ved at blive en vane.

der er svaret
hvad er der du i svaret ike forstår?

eg går ind for at præster som de statsansatte embedsmænd de er
afholder sig fra politisk virke i arbejdstiden

læg lige mærke til den med _i arbejdstiden_

hvad de bedriver i deres fritid må de da virkelig selv om

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-12-06 20:00

@ skrev:

> der er svaret
> hvad er der du i svaret ike forstår?
>

> eg går ind for at præster som de statsansatte embedsmænd de er
> afholder sig fra politisk virke i arbejdstiden

Spørgsmålet var om du synes at præster skal være ansatte af
staten til at "forkynde" det til enhver tid siddende folketings-
flertals politik?

Det mangler du stadig at besvare.

Præster får, som det er nu, et tilskud for at føre kirkebøger
og for at lave navneattester, ikke for at forkynde.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-06 12:44

> læg lige mærke til den med _i arbejdstiden_
>
> hvad de bedriver i deres fritid må de da virkelig selv om

En præst, der opfylder sine pligter, kan ikke undlade at opføre sig på en
måde, der hos de brune nødvendigvis må opfattes som "politik".
Han vil jo nødvendigvis tale om noget for jer så politisk ukorrekt som
menneskekærlighed og anstændighed.

Noget i nødigt ser udbrede sig.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-06 15:14

> nej jeg går ind for at præster som de statsansatte embedsmænd de er
> afholder sig fra politisk virke i arbejdstiden

Kære lille ven.
Nu har du i den grad forpestet denne tråd med mærkværdige påstande om, at
socialister "sviner andre til".

Jeg må dog fastholde, at der ikke er tale om tilsvining, men blot om, at det
nu gentagne gange overfor dig er påpeget, at dine opfattelser og
"argumentation" ikke holder.

Du har en aldeles forkert opfattelse af begrebet socialisme.
Dette ved enhver, med blot en smule mere omløb i hovedet, end dig.

Nu dokumenterer du endvidere, uden for enhver tvivl, at du heller ikke
formår at opfatte, hvad det kristne budskab indeholder.

Det er jo ret trist, at semifascismen i den grad kan få hold i folk, at de
begynder at forlange censur indført, blot fordi deres uanstændige politiske
opfattelser modsiges.

Du ligger jo faktisk mentalt ganske på linie med terroristerne i
ungdomshuset, der også forsøger at gennemtvinge deres ideer ved hjælp af
vold.
Blot kan man dog have mere respekt for de unge, der dog sætter personen i
spil, end for sådanne som dig, der tilsyneladende er villige til, ja kræver,
at få undertrykt mennesker, der med ord alene bekæmper dine brune fantasier.

Man må jo fastslå:
1. Du kender ikke noget til socialisme.
2. Åbenbart heller ikke til fascismens veje.
3. Kristendom ved du ikke, hvad indeholder.
4. Reel argumentation magter du ikke.

Dette på baggrund af dine skriblerier, der kun kan tolkes således.

Hvis du, som forventeligt, ikke kan erklære dig enig, vel sagtens på grund
af overvurdering af din egen opfattelse af "virkeligheden", kan man måske
imødese en form for virkelig argumentation for dine påstande?

Eller må du, som venteligt, ty til de vanlige højrefløjs propagandistiske
primitive slagord?

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 26-12-06 18:42

On Tue, 26 Dec 2006 15:13:43 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Kære lille ven.

og som vanligt fortsætter Stich med sit svineri og sin nedrakning af
andre i stedet for at forholde sig til emnet

hvis det omvendte havde været tilfældet,

nemlig at en statstjenestemand i arbejdstiden havde kritiseret en
socialistisk regering så ville hele hylekoret af venstresnoede røde
abekatte straks hyle op

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:30

@ wrote:

> jamen men du bare det
>
> det ændrer blot ikke ved at for nuværende er de statsansatte og kan
> derfor ikke bruge arbejdstiden til at fremføre deres egne politiske
> budskaber

Budskaberne er ikke politiske - De er kristne.

og imod højrefjolspolitik ..

Længere er den jo heller ikke

/FL

Fra : Alucard

Dato : 25-12-06 00:49

On Sun, 24 Dec 2006 17:29:57 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Budskaberne er ikke politiske - De er kristne.
>
>og imod højrefjolspolitik ..

Er du fuld...?

Fra : @

Dato : 25-12-06 01:17

On Sun, 24 Dec 2006 17:29:57 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Budskaberne er ikke politiske - De er kristne.

pladder løgn og vås præsterne politiserer på livet løs

<<<
Især synes mange præsters kritik rettet imod asylpolitikken: »Den
umenneskelige udlændingepolitik«, som de siger i hvert fald de ca. 200
i det såkaldte præsteinitiativ.
De svigtede kræftpatienter rager dem en papand! Skønt sognepræst Bodil
Hindsholm Hansen belærer os om, at »det altid har været kirkens rolle
at tale de svagestes sag«. Svigtede kræftpatienter hører altså ikke
til de svageste, så deres sag tales ikke i kirken.

Men asylpolitikken! Her er der smæk for skillingen!
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=4152032
<<<

Fra : Egon Stich

Dato : 25-12-06 14:14

> Budskaberne er ikke politiske - De er kristne.
>
> og imod højrefjolspolitik ..
>
> Længere er den jo heller ikke
>
> /FL

Det får du aldrig de stakkelhadende højrefløjsere til at fatte--

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 24-12-06 16:05

> det ændrer blot ikke ved at for nuværende er de statsansatte og kan
> derfor ikke bruge arbejdstiden til at fremføre deres egne politiske
> budskaber

Hvis du nu havde blot minimalistisk viden om emnet, ville du ikke overse den
enestående mulighed du har, til at lade dig indvælge i dit lokale
menighedsråd.
Og herigennem kunne ændre forholdene i hvert fald i dit sogn.
I stedet for at komme med dine teenagefantasier her i gruppen.

For du er vel medlem af folkekirken?
I modsat fald rager hele affæren jo faktisk slet ikke dig.

Egon

Fra : @

Dato : 24-12-06 16:37

On Sun, 24 Dec 2006 16:05:25 +0100, "Egon Stich"

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:32

Egon Stich wrote:
> [...]
>
> For du er vel medlem af folkekirken?
> I modsat fald rager hele affæren jo faktisk slet ikke dig.

Retfærdighedsvis betaler vi alle - en del af præsters løn. Men den
forkyndende del, skulle og er da betalt af kirkeskatten.

Det piner bare højrefjolserne morderligt, at kristendommen er imod
højreegoisme..

Så er censur og berufsverbot og andre fornastaltninger dem ikke fjerne.

/FL

Fra : @

Dato : 25-12-06 01:53

On Sun, 24 Dec 2006 17:32:12 +0100, "Frank Leegaard"
> [...]

>forkyndende del, skulle og er da betalt af kirkeskatten.
>
>Det piner bare højrefjolserne morderligt, at kristendommen er imod

det må da pine de venstresnoede røde abekatte meget at noget af det
Jesus virkelig ikke kunne døje var farisærerne som føltes sig bedre
end andre

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-06 08:25

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
> On Sun, 24 Dec 2006 17:32:12 +0100, "Frank Leegaard"

Kirkeskat har aldrig være øremærket uden om visse kirke-beskæftigelser

> det må da pine de venstresnoede røde abekatte meget at noget af det
> Jesus virkelig ikke kunne døje var farisærerne som føltes sig bedre
> end andre

Vi er alle præster for hinanden, siger Jesus
HVis præstejobbet var ubetalt ville de særlig egnede stå i kø for at
komme på prædikestolen alligevel

At religion skaber politisk interesse er OK men kirken bør være om
privat gudstro og moral skal komme indefra, være spontan

Fra : Egon Stich

Dato : 25-12-06 14:21

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> det må da pine de venstresnoede røde abekatte meget at noget af det
> Jesus virkelig ikke kunne døje var farisærerne som føltes sig bedre
> end andre

Du fatter virkelig slet intet?
Trist.

Egon

Fra : @

Dato : 25-12-06 15:20

On Mon, 25 Dec 2006 14:21:16 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du fatter virkelig slet intet?

det er vist alle teoretikerne på venstrefløjen der generelt fattes
fatteevne, ellers ville de jo for længst have fattet at socialisme er
den direkte vej til armod og undertrykkelse

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-06 14:56

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
newsnvo2lomkul8vv8vg9e0fqn66rjqbonf2@4ax.com...

> det er vist alle teoretikerne på venstrefløjen der generelt fattes
> fatteevne, ellers ville de jo for længst have fattet at socialisme er
> den direkte vej til armod og undertrykkelse

Vi ved jo godt, at du er at sammenligne med den stakkels bondekarl, der i
egen bevidsthed blot er en bonde, der endnu ikke har anskaffet sig en gård.
Og ikke har modet til at indse, at han er en stakkels udnyttet træl.
Og derfor er højreorienteret.

Som man kan læse i en af dagens aviser.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 25-12-06 14:20

> Retfærdighedsvis betaler vi alle - en del af præsters løn. Men den
> forkyndende del, skulle og er da betalt af kirkeskatten.

Netop.
Ligesom menigheden, gennem menighedsrådet, har ikke ringe indflydelse på,
hvilken slags præst de ønsker.

> Det piner bare højrefjolserne morderligt, at kristendommen er imod
> højreegoisme..
>
> Så er censur og berufsverbot og andre fornastaltninger dem ikke fjerne.
>
> /FL

Den gamle gamle sandhed.
Højrefløjspolitik bevæger sig til stadighed mod fascismen.
Som er dens egentlige mål.

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-06 03:13

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> Man kan jo spørge om hvem der skal bestemme hvad præsten
> må sige henne i kirken?
> Så vidt jeg forstår er det kun præsten, menighedsråd og
> biskoppen.

Kun præsten bestemmer. Menighedsråd kan ikke fyre og bispen kan ikke
engang gøre det når præsten stjæler og endnu vanskeligere pga
prædikens indhold

Præsterne i de mindst besøgte kirker burde nok fyres, uanset hvad de
prædiker - helt som foredragsholdere på akkordløn.

Hvis BZ kan få betalende koncertgængere til at dække leje, så kan de
overtage en kirke i NV-kvarteret, indtil naboerne klager og så må de
vælge en Sydsjællandsk ødemarks forladte kirke

Fra : @

Dato : 24-12-06 12:59

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Man kan jo spørge om hvem der skal bestemme hvad præsten
>må sige henne i kirken?

i sidste ende præstens menighed

og

præsten er statsansat tjenestemand og skal ikke bruge arbejdstiden til
at fremføre egne politiske holdninger

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-12-06 14:21

@ skrev:

> i sidste ende præstens menighed

Som det er i dag? Så hvad er problemet?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 24-12-06 15:02

On Sun, 24 Dec 2006 14:21:09 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Som det er i dag? Så hvad er problemet?

at en statsansat tjenestemand m/k bruger arbejdstiden til at fremføre
egne politiske budskaber

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-12-06 16:01

@ skrev:

> at en statsansat tjenestemand m/k bruger arbejdstiden til at fremføre
> egne politiske budskaber

Skal staten så censurere præstens tale?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 24-12-06 16:07

On Sun, 24 Dec 2006 16:00:36 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Skal staten så censurere præstens tale?

nej de skal bare fyre de præster der ikke kan holde arbejdstid og
fritid adskilt

Fra : Egon Stich

Dato : 24-12-06 16:02

> On Sun, 24 Dec 2006 14:21:09 +0100, Bertel Brander
>
> at en statsansat tjenestemand m/k bruger arbejdstiden til at fremføre
> egne politiske budskaber

Så ser vi endnu engang, hvorledes denne personage udtaler sig på trods af
ganske fraværende viden om emnet.

Du er ved at blive i den grad pinlig at læse.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 24-12-06 16:36

On Sun, 24 Dec 2006 16:02:20 +0100, "Egon Stich"

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:33

@ wrote:

> at en statsansat tjenestemand m/k bruger arbejdstiden til at fremføre
> egne politiske budskaber

Hvornår er præster generelt blevet tjenestemænd?

/FL

Fra : @

Dato : 25-12-06 01:23

On Sun, 24 Dec 2006 17:33:00 +0100, "Frank Leegaard"

for mange år siden

hvorfor?

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-06 08:17

> for mange år siden
>
> hvorfor?

Det er en måde at reklamere for præster som lige så NØDVENDIGE som
politi!

Tænk hvis de strejkede......

Fra : Egon Stich

Dato : 24-12-06 16:00

> i sidste ende præstens menighed
>
> og
>
> præsten er statsansat tjenestemand og skal ikke bruge arbejdstiden til
> at fremføre egne politiske holdninger

Det er da vist kun de brune, der kan forveksle menneskelighed med politik?

Eller er det i erkendelse af, at jeres semifascisme i den grad er
umenneskelig i sin substans, at al tale om menneskelighed må opfattes som
"politik"?

Egon

Fra : @

Dato : 24-12-06 16:35

On Sun, 24 Dec 2006 16:00:22 +0100, "Egon Stich"

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:35

@ wrote:

> er "Egon Stich" ved at gå Kim i bedene som den største sviner i
> dk.politik?

> er "Egon Stich" ved at gå Kim i bedene som den største sviner i
> dk.politik?

Vi er godt klar over du ikke evner at argumentere.

Du behøver ikke slå det fast med syvtommersøm

/FL

Fra : @

Dato : 25-12-06 01:49

On Sun, 24 Dec 2006 17:34:40 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Vi er godt klar over du ikke evner at argumentere.
>
>Du behøver ikke slå det fast med syvtommersøm

nådada en rød abekat mere i hylekoret

i kan altså bare ikke tåle at sandheden om socialismen ondskab og
umenneskelighed nævnes

Fra : Egon Stich

Dato : 25-12-06 14:17

> nådada en rød abekat mere i hylekoret
>
> i kan altså bare ikke tåle at sandheden om socialismen ondskab og
> umenneskelighed nævnes

Du kan slet ikke fatte, at brædtet er flækket?

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 25-12-06 14:16

> er "Egon Stich" ved at gå Kim i bedene som den største sviner i
> dk.politik?

> er "Egon Stich" ved at gå Kim i bedene som den største sviner i
> dk.politik?

Nej.
Vi er blot ved at komme ind til benet i jeres menneskefjendske egoistiske
ideologi.

Og når man pirker ved denne sandhed, kommer den vanlige reaktion.

Usselt.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 25-12-06 15:17

On Mon, 25 Dec 2006 14:15:42 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Vi er blot ved at komme ind til benet i jeres menneskefjendske egoistiske
>ideologi.

og det skulle komme fra en socialist!!!!!!!!!!

socialismen er verdens ondeste og mest undertrykkende menneskefjendske
ideologi,

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 02:44

@ wrote:
> nogen af dem er i hvert fald

Tænkte du på DF fætrene?

/FL

Fra : Bænni

Dato : 24-12-06 09:47

Frank Leegaard wrote:

> Tænkte du på DF fætrene?
>
> /FL

øv - sig ikke den slags op til jul . jeg gider ikke støvletramp i julefreden

Fra : @

Dato : 24-12-06 13:08

On Sun, 24 Dec 2006 02:44:14 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Tænkte du på DF fætrene?

ikke specielt, AFAIK virker de ikke som sognepræster nogen steder

nærmere de præster der mener prædikestolen skal misbruges til deres
helt private politiske budskaber

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 13:27

@ wrote:

> ikke specielt, AFAIK virker de ikke som sognepræster nogen steder
>
> nærmere de præster der mener prædikestolen skal misbruges til deres
> helt private politiske budskaber

men inden de kom fra præstegerningen til fuldtidspolitik undlod de da ikke
at udtale. Hverken offentligt eller via deres embede

/FL

Fra : @

Dato : 24-12-06 13:54

On Sun, 24 Dec 2006 13:26:45 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>men inden de kom fra præstegerningen til fuldtidspolitik undlod de da ikke
>at udtale. Hverken offentligt eller via deres embede

mener du at de politiserede fra deres prædikestole?

Fra : Martin

Dato : 25-12-06 18:02

Alucard skrev:

> [...]
> "modstand"), så går de over i personlig tilsvining (man er dum hvis
> man ikke er enige med dem) eller i "Alle VED jo at......"... )))

Det er lidt fejt at skrive til Stich efter kl. 17, hvor han ligger
døddrukken på gulvet mellem sine julebrygsflasker med en dyb flænge
i panden og ude af stand til at ramme tastaturet )

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-12-06 15:52

Alucard skrev:

> [...]

døddrukken på gulvet mellem sine julebrygsflasker med en dyb flænge
i panden og ude af stand til at ramme tastaturet )

Og så bundede vi lige niveauet igen

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-12-06 02:48

> [...]
> rette regi. Det skal ikke ske ved, at de tager deres embeder og deres
> menigheder som gidsler i et politisk projekt.

Næh men det er jo det samme tilbagevendende problem, at kirke, stat og
religion i Danmark ligesom i mange muslimske lande hænger sammen. På den led
er Danmark jo lige så underudviklet i statsstyringen som de muslimske lande.
Men der er jo ikke flertal i folketinget for at privatisere folkekirken og
dermed løsrive stat og kirke og dermed vil denne gammeldags indretning af
staten fortsætte. Jeg håber at præsterne øger deres politiske virke
prædikestolene så vi kan få sat fart på løsrivelsesprocessen.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-06 15:28

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> staten fortsætte. Jeg håber at præsterne øger deres politiske virke
> prædikestolene så vi kan få sat fart på løsrivelsesprocessen.

Ovenstående tror jeg da trænger til lidt mere overvejelse, end du har gjort
emnet fortjent til.
Netop det, at vi har en folkekirke, her, og er, medvirkelne til, at vi i høj
grad kan slippe for religiøst tyranni.
Vi har skabt et rum, hvor mennesker, om de lyster, kan tilfredsstille deres
religiøse trang.
Uden at skade andre.
Al den dårskab, man til overflod kan se rundt om i verden, udspringe fra
religiøse fanatikere, kommer jo netop fra sådanne grupperinger, som du
åbenbart ønsker at skabe grobund for?

Hvad har ikke den fløj af kristendommen, der kaldes indre mission kostet af
dårligdom, før vi fik den minimeret?
Jehovas vidner?
Scientologi?
Sidst, men ikke mindst, muhammedanismen?

Det må dog siges at være ganske fornuftigt med en i sammenligning ganske
ufarlig folkekirke.
Endog en rummelig sådanne.

Helt galt kan det næppe være, idet påstået socialistisk indstillede
mennesker kan finde en "trussel" i kirken, og også højrefløjen gør nu dette.

Hvorledes kan det være, at begge fløje angriber folkekirken, dog ud fra hver
deres synsvinkel?

Når det folkekirken jo gør, alene er at tale om menneskelig anstændighed
samt samvittighed?

"Socialisterne" tror, kirken præker underkastelse overfor kapitalismen.
Noget den ikke gør.

Højrefløjen har nu problemer, fordi kirken afslører deres umenneskelighed.
Hvilket den gør ret i.

I virkeligheden skyldes modstanden måske åndeligt armod ?
Og frygt for afsløring af ideologiens umenneskelighed?

MVH
Egon