Evolution : ret griner (mini spoiler måske~
Fra : John Hinge

Dato : 29-06-01 12:20

Jeg var en tur til sniger premiere i CineCity i Århus i aftes.
Bortset fra et surt *BØH!* til de to unge mænd, som sad til højre
for mig og miaw-rwoar'ede fra reklamerne gik i gang og frem til filmen
var slut, så var det en festlig oplevelse.
David Duchovny er faktisk ret sjov når han får lov.
Julianne Moore er køn, og nogenlunde sjov.
Orlando Jones er castet/spiller lidt stereotypt men ganske finurligt.

Nogen kritikere har påpeget at Evolution dybest set bare er genbrug
af ideer Ivan Reitman har haft før, med Ghostbusters som et glimrende
eksempel, men jeg syntes altså den film var ustyrligt sjov.
Effekterne rangerer i hele spektret fra det virkeligt flotte, til
det let kiksede.

Advarsel, der er adskillige prutte jokes i filmen, og temmelig mange
referencer til anal humor :)
Lille spoiler :
Til stor glæde for mine mjavende side'kammerater' er scenen hvor vi
første gang møder Julianne Moore's karakter et guldkorn for dem der
husker Boogie Nights. Godt nok ser vi kun hendes lange velformede
nuttede pusselanker iført hofteholder etc, men de *er* altså lækre
når de fylder lærredet.

Summa summararumlirum : En underholdende film med nogen gode grin
og et par enkelte bøh-uha-fnis sekvenser i bedste Reitman stil.

Om lidt kommer hr. Christian Andersen nok og fortæller hvor jeg
tager fejl i min anmeldelse, men jeg sværger :
Jeg hørte ham grine højt adskillige gange :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Christian Vandsø

Dato : 29-06-01 13:10

On Fri, 29 Jun 2001 13:20:12 +0200, John Hinge
<shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

>Jeg var en tur til sniger premiere i CineCity i Århus i aftes.

Sjovt - det var jeg også.

>Bortset fra et surt *BØH!* til de to unge mænd, som sad til højre
>for mig og miaw-rwoar'ede fra reklamerne gik i gang og frem til filmen
>var slut, så var det en festlig oplevelse.

Samt at de blev *ved* med at lukke folk ind selv efter filmen var
staret.

>David Duchovny er faktisk ret sjov når han får lov.

Enig.

>Julianne Moore er køn, og nogenlunde sjov.

At hun er med i den film fatter jeg slet ikke. Hun laver ikke andet
end at falde på halen. Hendes replikker er flade og hun er nærmest
bare i vejen.

Man føler slet ikke for hende og Ira's kærlighedshistorie - ja man er
nærmest ligeglad.

>Orlando Jones er castet/spiller lidt stereotypt men ganske finurligt.

Jeg ved godt at sorte "jivere" er et hit i usa (a la Chris Tucker),
men jeg fandt ham irriterende.

>Nogen kritikere har påpeget at Evolution dybest set bare er genbrug
>af ideer Ivan Reitman har haft før, med Ghostbusters som et glimrende
>eksempel, men jeg syntes altså den film var ustyrligt sjov.

Jeg småkedede mig. Filmen kunne ikke blive enig med sig selv om det
var en sci-fi eller en komedie.

>Effekterne rangerer i hele spektret fra det virkeligt flotte, til
>det let kiksede.

Jeg synes det hele så lettere cgi-agtigt ud. Mange af dyrerne ville
være bedre af at blive lavet i latex and i cgi.

>referencer til anal humor :)

Ja - de var ikke bange for at bruge anal-humor - men hvorfor nøjes
med det? Al anden typisk crazy-humor var filmen blottet for - og så
bliver anal-scenerne bare platte.

>Om lidt kommer hr. Christian Andersen nok og fortæller hvor jeg
>tager fejl i min anmeldelse, men jeg sværger :
>Jeg hørte ham grine højt adskillige gange :)

Omend jeg også hedder Christian Andersen ved jeg godt at det er "that
other guy" du hentyder til - men jeg er nu også uenig i din anmeldelse
(heldigvis da - ellers ville verden være kedelig)

/Christian

Fra : John Hinge

Dato : 01-07-01 21:28

"Christian Vandsø" wrote:

> Sjovt - det var jeg også.

Det vil sige 1 styk Hinge + 2 styk C. Andersen..
Det er jo næsten en hel klub :)

> Samt at de blev *ved* med at lukke folk ind selv efter filmen var
> staret.

Enig, det var SÅ irriterende.

> [...]
> bare i vejen.
>
> Man føler slet ikke for hende og Ira's kærlighedshistorie - ja man er

Jeg må nok desværre give dig ret.
Der ku ha været arbejdet mere med den del af filmen.
Men damn hendes ben er flotte på et stort lærred.

> Jeg ved godt at sorte "jivere" er et hit i usa (a la Chris Tucker),
> men jeg fandt ham irriterende.

Det blir han osse hurtigt.

> Jeg småkedede mig. Filmen kunne ikke blive enig med sig selv om det
> var en sci-fi eller en komedie.

Jeg tror det var er forsøg fra Reitmans side.
Men husk første gang du så ghostbusters.
Den er dybest set en komedie, men ind imellem komemr der en chok-
effekt, som så afløses af et grin.
Første gan gjeg så ghostbusters sagde jeg et højt piv, i scenen
med bilbiotekar spøgelset.. puha.. Eller Zuul Vovsen..
Man når lige at blive lidt bange (første gang man ser den) så
ser man hvor fjoget vovsen ser ud når den hopper af sted, og sidder
så og fniser.. hvorefter filmen bliver letter sørgmunter da ham
den kiksede bliver spist af vovsen.

Jeg tror det er noget af det samme Reitman har prøvet på med denne
film, det er så bare ikke lykkedes helt så godt.

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-06-01 14:43

John Hinge wrote:

>Om lidt kommer hr. Christian Andersen nok og fortæller hvor jeg
>tager fejl i min anmeldelse, men jeg sværger :
>Jeg hørte ham grine højt adskillige gange :)

Det gjorde jeg nemlig.

Men alligevel blev jeg lidt skuffet ved den første "crotch-joke" i
filmen. Den var ret ringe.

Men alt i alt en meget underholdende film.

--
Mvh, Christian
My e-mail address will stop working after a while.