Svingende blues-rock
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 05-02-07 14:00

.... jeg elsker den genre. Hvis jeg nu siger at jeg er vild med f.eks. Albert
King's liveoptagelse sammen med Stevie Ray Vaughan (in session) og lignende,
hvad vil I så synes jeg bare MÅ lytte til? nøgleordene er at det skal gynge
og svinge og der skal være masser af spade

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Neuman

Dato : 05-02-07 14:02

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lignende, hvad vil I så synes jeg bare MÅ lytte til? nøgleordene er at det
> skal gynge og svinge og der skal være masser af spade

http://www.skaduhafest.dk/Demo/Laekker.mp3

Sorry jeg sidder bare lige og græder af grin...

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 05-02-07 14:09

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.skaduhafest.dk/Demo/Laekker.mp3
>

> Sorry jeg sidder bare lige og græder af grin...

LOL! Ja, jeg kan godt huske den. Oh gru! Og så prøver han på at bilde os ind
at det egentlig var en joke da han lavede et cover af Feel med Robbie
Williams

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : FBJ

Dato : 05-02-07 14:34

Kim Frederiksen wrote:
> ... jeg elsker den genre...

Delbert McClinton: "why me" og der er ikke et øje tørt!
--
F.B.J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-07 15:41

FBJ wrote:

> Delbert McClinton: "why me" og der er ikke et øje tørt!

Godt bud, men det er lidt for meget country og lidt for lidt Blues til min
smag. Ellers tak for tippet.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Max

Dato : 05-02-07 15:49

Hej Kim

> nøgleordene er at det skal gynge og svinge og der skal være masser af
> spade

Hvad med http://www.georgethorogood.com/

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-02-07 16:15

> Hvad med http://www.georgethorogood.com/
>
> Mvh Max
_____

eller hvad med http://www.spjustfrost.dk/.
Her er der både gynger og spader.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-02-07 16:12

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> er at det skal gynge
> og svinge og der skal være masser af spade
>
> mvh. Kim Frederiksen
____

Jeg tror godt jeg ved hvad du mener når du taler om blues-rock. De to navne
du nævner, kender jeg dog ikke, men hvis det er gedigen rock`n´roll med et
stænkt Fats Domino, du tænker på, så tor jeg at
S.P.JUST OG FROST er noget for dig. Der er både spade og gynger i deres
musik og så så er den dejlig blød uden hvin og hyl.
Men der er jo heller ikke hvin og hyl i blues-musik.

Hilsen Åge

Fra : ___P.sir

Dato : 05-02-07 17:20

Coco Montoya, Walter Trout, Robben Ford.
Masser af spade, svingende (hvid) blues a la SRV.

Preben

Fra : Jubii

Dato : 05-02-07 16:10

On Mon, 5 Feb 2007 14:00:29 +0100, "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk>
wrote:
in dk.kultur.musik
> [...]
>hvad vil I så synes jeg bare MÅ lytte til? nøgleordene er at det skal gynge
>og svinge og der skal være masser af spade

Lyder som elvis presleys tidlige numre. Eller lidt Chuck Berry.

Ellers prøv Lefty Lucie

Jeg finder det svært at finde den genre ren. Enten falder den i den ene grøft
med blues i een elle anden form eller over i rock i een eller anden form.

Lefty Lucie er heller ikke ren blues-rock. Ikke hvis det skal svinge helt vildt,
og hvordan gør blues det?

Fra : Morten Guldager

Dato : 05-02-07 21:10

2007-02-05 Kim Frederiksen wrote
> [...]
> hvad vil I så synes jeg bare MÅ lytte til? nøgleordene er at det skal gynge
> og svinge og der skal være masser af spade

Måske noget af det nyere John Mayall?
Ellers er der jo altid:
- Albert Collins
- Buddy Guy
- Robert Cray
- Walter Trout

Collins og Guy kan have lidt country tendenser men det er nu ikke så
meget at det har generet mig.

/Morten

Fra : Kai Mandrup

Dato : 05-02-07 23:20

Nogle MEGET forskellige bud:
Jimi Hendrix (Red House e.t.c.)
Johnny Winther eller brormand Edgar?
John Lee Hooker (arh, måske for lidt "spade")
Gary Moore (..måske for meget?)

mvh. Kai

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-02-07 07:42

"Kai Mandrup" <kai.mandrup@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle MEGET forskellige bud:
> Jimi Hendrix (Red House e.t.c.)
> Johnny Winther eller brormand Edgar?
> John Lee Hooker (arh, måske for lidt "spade")
> Gary Moore (..måske for meget?)

Det er nemlig rigtig gode bud. Red House er allerede et af mine yndlings
blues-numre, Gary Moore er lækker pga. sit sublime guitarspil og John Lee
Hooker fordi han ganske enkelt er for sej.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-02-07 09:33

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> [...]
> lignende, hvad vil I så synes jeg bare MÅ lytte til? nøgleordene er at det
> skal gynge og svinge og der skal være masser af spade

Steven Segall måske ??

Bjarne K.

Fra : max

Dato : 06-02-07 22:24

Et rigtigt godt råd: Download Itunes, vælg Radio, vælg blues, og vælg så en
af de radiostationer, der nævnes. Netop nu er der mægtig gang i den i "1 FM
blues" og masser af den slags musik, du efterlyser. Og når du så hører noget
du kan bruge, kan du læse oppe foroven hvem og hvad det er.
Preben

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-02-07 09:10

> [...]
> lignende, hvad vil I så synes jeg bare MÅ lytte til? nøgleordene er at det
> skal gynge og svinge og der skal være masser af spade

Nok men blues

Men, der er jo også Thorbjørn Risager. På hans hjemmeside kan du forøvrigt
høre du fleste af hans egen melodier. Under Music > Jukebox.

Fantastisk stemme, mærkeligt at han er dansker

Bjarne K.

Fra : Kristian Vilmann

Dato : 09-02-07 22:06

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> hvad vil I så synes jeg bare MÅ lytte til? nøgleordene er at det skal gynge
> og svinge og der skal være masser af spade

Buddy Guy: Damn Right, I've Got The Blues

/vilmann

Fra : Peter G

Dato : 09-02-07 23:16

Kristian Vilmann <lists@vilmann.net> writes:

> Buddy Guy: Damn Right, I've Got The Blues

SVJH er hans plade "Sweet Tea" (2001) ejheller ringe.

--
Med venlig hilsen, Peter.

Toppostere bliver konsekvent ignoreret!

Fra : JimR

Dato : 12-02-07 10:09

"Peter G" <pg@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> SVJH er hans plade "Sweet Tea" (2001) ejheller ringe.
>
> --
> Med venlig hilsen, Peter.
>
> Toppostere bliver konsekvent ignoreret!

Sweat Tea er god men lidt for langsom til mig, man kan tydeligt høre at han
er blevet gammel...

JimR

Fra : JimR

Dato : 12-02-07 10:08

> [...]
> lignende, hvad vil I så synes jeg bare MÅ lytte til? nøgleordene er at det
> skal gynge og svinge og der skal være masser af spade

Ahh, lige min musikstil!

Du bør lytte til:

- Kenny Wayne Shepherd (en ren men god SRV klon)
- Robert Cray
- Blue Junction (dansk topklasse Blues med Uffe Steen)
- Walter Trout
- Sky High (Clas Yngström, svensk ultraboogie)
- Melvin Taylor and the Slack Band - den onde Blues spade
- Tab Benoit
- Totta's BluesBand swingede max (RIP Totta)

Nåh ja, og så migselv selvfølgelig: http://mymusicbluesproject.mymusic.dk

mvh

JimR

Fra : Kai Mandrup

Dato : 17-02-07 20:30

....prøv at lytte til Chris Rea`s live-album, The road to hell and back! Blød
pop? Næh, nogle har nok allerede knækket skiven i skuffelse over at den nye
stil er blues rock.