hvad skal vi have?
Fra : Kim Schulz

Dato : 01-02-07 13:44

hejsa,
Jeg mangler at finde på noget til aftensmaden i aften, og er lige nu
lidt ideforladt.
Der er ikke så meget tid til selve madlavningen, så er der nogen der
har gode ideer til hvad jeg kan lave af mad til kæresten og jeg?
Ingredienser til rådighed: alt jeg kan få i føtex samt alverdens
krydderier mm. som ethvert køkken bør have.

--
kim

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-02-07 13:48

"Kim Schulz" <kimusan@gmail.com> writes:

> [...]
> Ingredienser til rådighed: alt jeg kan få i føtex samt alverdens
> krydderier mm. som ethvert køkken bør have.

Vi skal have jordskokkesuppe og jeg har tænkt mig at afprøve denne
opskrift:

Cremet jordskokkesuppe
- kan også laves af andre rodfrugter

¼ l. piskefløde
½ kg. vaskede jordskokker
½ l. mælk ( sødmælk )
4 store skalotteløg
1 fed hvidløg
½ citron
Creme fraiche

Sådan gør du:
Start med at hakke skalotteløg og hvidløg groft.
Kog derefter jordskokkerne møre i vand.
Sigt vandet fra og tilsæt mælken.
Derefter ilægges skalotteløg og hvidløg og saften fra en ½ citron.
Når det hele koger tilsættes fløden.
Derefter blendes suppen indtil den har fået en dejlig cremet konsistent.
Smag til med salt og peber.
Server suppen med en spiseskefuld creme fraiche...

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-02-07 13:51

On Feb 1, 1:48 pm, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:

> Vi skal have jordskokkesuppe og jeg har tænkt mig at afprøve denne
> opskrift:
[SNIP]

Et udemærket forslag hvis det ikke lige var fordi jordskokke suppe og
jeg ikke er så gode venner (se evt.
mine indlæg i anden tråd om jordskokker )

--
kim

Fra : Max

Dato : 01-02-07 14:45

Hej Kim

> Jeg mangler at finde på noget til aftensmaden i aften, og er lige nu
> lidt ideforladt.

Inspireret af en tråd lidt længere nede, nogle gode brød og
pølser og så lave Hot Dog's. Det kunne jeg faktisk selv
overveje at lave, bare tanken er inspirerende.

Mvh Max

Fra : Henrik Funch Lunnsgå~

Dato : 01-02-07 15:08

forslag:

en god mexiburger/sandwich

en godt krydret hakkebøf eller kyllingefilet (evt. stegt på
grillpande)
- lækre sprøde salater (rucolla, frisee o.l.)
- jalapenos, chili
- syltede agurker i tynde strimler
- gulerod i tynde strimler
- majs
- tomater
- smuldret feta
- creme fraiche som dressing

brug evt. et lækkert brød fra bageren der skæres skråt - og
lunes på panden.

dertil grove kartoffel fritter eller både - med en gang
guacemole (kan anbefales et brev pulver og så en gang most
avocado MUMS - og tæt på hjemmelavet)

Det kan anbefales - det står på menuen herhjemme inden længe

/Henrik

Fra : Kari Eiffert

Dato : 01-02-07 15:46

"Kim Schulz" <kimusan@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis vi skal have hurtig mad laver vi altid noget wokmad. Det kan laves med
alle mulige grønsager og alt muligt kød. Server ris til eller steg nogen
nudler med i panden. Nammenam Så har I i hvert fald mad på kort tid

Mvh Kari

Fra : Helle

Dato : 01-02-07 16:45

[...]

Vi skal have karbonader, kogte kartofler og kogte grøntsager. Skide nemt,
især fordi det er kæresten der laver mad i dag hehe