Mexikanske krydderier
Fra : Koeffe

Dato : 21-01-07 18:59

Jeg køber tit Knorrs grønne pakke med Burrito. Det
indeholder nogle (for) små pandekager og noget dressing-mix,
og noget burrito-krydderi.

Er det ikke muligt at lave burrito krydderi selv? Så sparer
man da de penge.

--
Koeffe

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-01-07 00:03

On Sun, 21 Jan 2007 18:59:15 +0100
"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote:

> [...]
> og noget burrito-krydderi.
>
> Er det ikke muligt at lave burrito krydderi selv? Så sparer

typisk er det en blanding af noget der ligner (eller som kan genskabes
med):
   salt
   aromat
   paprika
   cayenne peber
   spidskommen

Men hvorfor ikke bare eksperimentere selv? Den smag vi kender som
mexikansk her i danmark er alt andet end Mexikansk og de mexikanere jeg
kender, væmmes nærmest over smagen.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Koeffe

Dato : 22-01-07 21:03

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

Den smag vi kender som
mexikansk her i danmark er alt andet end Mexikansk og de
mexikanere jeg
kender, væmmes nærmest over smagen.

----

Tankevækkende... Det er ligesom mine oplevelser med
Thailandsk mad i Danmark kontra den iThailand.

Nå, men faktum er at jeg godt kan lide dansk mexikansk mad
(har ikke smagt mexikansk mexikansk mad *s*), så det er det
jeg vil prøve at genskabe.

--
Koeffe

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 23-01-07 10:28

Koeffe <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev:

>Nå, men faktum er at jeg godt kan lide dansk mexikansk mad
>(har ikke smagt mexikansk mexikansk mad *s*), så det er det
>jeg vil prøve at genskabe.

Nu har jeg ikke lige en "opskrift" på mexikanske krydderier. Men
hvis du har en Lidl i nærheden, så kan man altså der få et brev
mexikanske krydderier (til 500 g kød) til ca. 3,-. Og det smager
ganske udemærket - hvis man er til dansk mexikansk mad . Vi
laver tit "mexikanske" pandekager med salsa,
salat/tomat/agurk/peberfrugt, krydret oksefars, revet ost og
creme fraiche. Lækkert og MEGET nemt .

Helle.

Fra : jenny og søren

Dato : 24-01-07 20:35

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nå, men faktum er at jeg godt kan lide dansk mexikansk mad
> (har ikke smagt mexikansk mexikansk mad *s*), så det er det

Hej Koeffe

prøv dem her http://www.torrestrading.dk/ de har de gode sager der skal til
mexicansk mad...
siden er dog for øjeblikket under renovering.

mvh

Søren

Hent en gratis SPAMfighter her.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 23-01-07 01:06

Kim Schulz wrote:

> [...]
>
> Men hvorfor ikke bare eksperimentere selv? Den smag vi kender som
> mexikansk her i danmark er alt andet end Mexikansk og de mexikanere jeg

Hvad dækker aroma over?

Fra : Michael Jacobsen

Dato : 23-01-07 02:27

"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message

> Hvad dækker aroma over?

Ikke aroma men aromat, som er Knorrs betegnelse for et sammensurium med
mononatriumglutaminat.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 23-01-07 15:44

Michael Jacobsen wrote:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message

> Ikke aroma men aromat, som er Knorrs betegnelse for et sammensurium med
> mononatriumglutaminat.

Nå ja ok, det er jo bare noget smagsforstærker af en art - tak.