Fløde champignon?
Fra : Inger

Dato : 20-01-07 10:56

Hejsa

Jeg kunne enormt godt tænke mig at lave sådan nogle fløde-champignon som
man f.x. får på nogle restauranter når man får en plankebøf. Jeg ved
ikke om det er flødestuvede, eller hvad, men de smager dææleme godt
Der er også noget bacon blandet i det på en eller anden måde, tror jeg.

Nogle der har nogle gode opskrifter jeg kan afprøve?

Mvh. Inger

Fra : Ralph

Dato : 20-01-07 13:23

"Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Tjah, JEG ville nok starte med at svitse en pakke bacon (alm skivet, skåret
i ½-1 cm stykker på tværs) på en tør pande, når det er brunt så læg det på
et stykke køkkenrulle, svits skivede champignon (ikke fra glas) i fedtet fra
baconen og hæld piskefløde i til du skammer dig, salt og peber, lad det
simre indtil det har den konsistents du synes den skal have (hvis du kun
bruger piskefløde så brænder det ikke på)
server bacon for sig selv, så kan man lige drysse lidt sprød bacon over ved
servering.

--
Ralph

Fra : Inger

Dato : 20-01-07 19:04

Ralph skrev:
> [...]
> bruger piskefløde så brænder det ikke på)
> server bacon for sig selv, så kan man lige drysse lidt sprød bacon over ved

MMMMmmmm.... Det lyder riiigtig lækkert

Fra : Fred Thiesen

Dato : 21-01-07 13:05

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i melding
> "Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse
>
> ....og hæld piskefløde i til du skammer dig, .......
> --
> Ralph

Et grueligt godt og beskrivende udtryk )

FredT

Fra : Inger

Dato : 21-01-07 21:17

Ralph skrev:
> [...]
> bruger piskefløde så brænder det ikke på)
> server bacon for sig selv, så kan man lige drysse lidt sprød bacon over ved

Har lige afprøvet din opskrift, dog uden bacon. Istedet svitsede jeg
champignonerne i en god omgang smør... MUUUMS

Det var altså superguf Det er bestemt ikke sidste gang jeg har lavet
det, men det skal nok ikke være for tit, hvis jeg ikke skal ende med at
blive dobbeltstørrelse

Tak for opksriften

Mvh. Inger

Fra : ASKF

Dato : 11-02-07 03:38

Inger ytrede sig i <45b3ca41$0$49199$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

> [...]
>
>Det var altså superguf Det er bestemt ikke sidste gang jeg har lavet
>det, men det skal nok ikke være for tit, hvis jeg ikke skal ende med at

Prøv at tilsætte lidt tør italiensk hvidvin og smag til med Roquefort
ost (ikke Danablue da du skal bruge ca. 4 gange så meget for at få en
smag der minder om den ægte vare).

Det giver en sovs som fået fire kvinder og to mænd til at fri til mig

Flere af mine venner har store problemer med at lave sovsen så den
smager så godt som min, men jeg tror deres problem er at de holder sig
for meget tilbage med smør og fløde, samt at de ikke lader champingonene
simre de 30-60 minutter det tager for at få alt vandet til at fordampe.

Det tog mig i øvrigt et år, hvor jeg lavede den 1-2 gange om måneden,
inden jeg havde fået den perfektioneret. Jeg delte kollegielejlighed med
en som havde lært opskriften af en italiensk udvekslingsstuderende, men
han kunne ikke selv lave den så den smagte helt korrekt. Det var også
først da jeg skiftede væk fra Danablue og begyndte at købe lidt dyrere
italienske hvidvine at jeg kunne ramme den helt rigtige smag.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 20-01-07 22:52

> [...]
> også noget bacon blandet i det på en eller anden måde, tror jeg.
>
> Nogle der har nogle gode opskrifter jeg kan afprøve?

Det er muligvis lidt uaktuelt i forbindelse med dit spørgsmål, men jeg vover
alligevel at skrive,
at min allerbedste svamperet er - efter man først har været på en frisk tur
i skoven og er kommet
hjem med en kurv rørhatte - at skære dem lidt i stykker og smide dem på
panden sammen med
en god klat smør og lidt salt. Svampene afgiver en del væde under
stegningen, og når væden er
ved at være fordampet spædes rigeligt op med fløde, så det svømmer! Når
fløden er kogt næsten
ind skrabes det hele over på frisk ristet franskbrød. Det er guf, men ikke
just afmagringskost!
(Markchampignon kan selvfølgelig også bruges dertil.)
Mvh.
Aksel

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-01-07 13:56

Aksel Pedersen wrote:

> [...]
> jeg vover alligevel at skrive,
> at min allerbedste svamperet er - efter man først har været på en

Minus galderørhat

> at skære dem lidt i stykker og smide dem
> på panden sammen med
> en god klat smør og lidt salt. Svampene afgiver en del væde under
> stegningen,

Sørg for at panden er meget varm og for at svampeskiverne ligger ikke ligger
i mere end ét lag. Det mindsker afgivelsen af væde betydeligt.

Nemlig!

Ebbe

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-01-07 00:06

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> wrote in message
-klip-
> [...]
ikke
> just afmagringskost!
> (Markchampignon kan selvfølgelig også bruges dertil.)

Lad endelig være med at afslutte med det ristede brød!
Kom revet mozzarella på og drys med muskatnød - pas på med mængden! Der skal
ikke meget til før det har fået for meget.
Ind og lune i ovnen til osten er gyldenbrun - "Mums!" siger jeg bare!!!
*savler ved tanken*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 23-01-07 12:20

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke meget til før det har fået for meget.
> Ind og lune i ovnen til osten er gyldenbrun - "Mums!" siger jeg bare!!!

Jeg tvivler ikke på, at dette smager godt - men hvis det nu altså er
svamperetten man gerne vil smage ?
Mvh
Aksel

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-01-07 15:52

> "Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tvivler ikke på, at dette smager godt - men hvis det nu altså er
> [...]

Tro mig, du kan sagtens smage champignonerne alligevel, forudsat
selvfølgelig at du kommer mere svampeguf på, end ost!
Jeg synest at det virker som om ost og muskatnød får svampesmagen til at
træde mere frem i samspil med de andre smagsstoffer - ujjj det er RÅguf.
´´´

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--