Hente data fra en anden hjemmeside
Fra : Dennis Vinther

Dato : 29-06-01 10:47

Hej.

Jeg er ved lave en side hvor jeg har fået lov til at kopierer data fra en
anden hjemmeside. Problemet er at når jeg så kopierer siden er det _alt_ på
siden hvor jeg kun skal bruge den rå tekst på siden.

Jeg har prøvet med strip_tags men den fjerner ikke alt javascript.

Hvis der er nogen som har prøvet dette før vil jeg blive meget lettet over
at få et hint til hvordan det nemmest gøres. Det eneste alternativ jeg kan
se bliver en lidt halv langhåret programmering.

Kort fortalt:
Jeg ønsker at lave en _ren_ tekstfil med den tekst som vises på siden (uden
tags og javascript).

Siden som jeg ønsker at kopiere fra ændrer på dataerne flere gange om ugen,
så det kan ikke gøres manuelt.

På forhånd tak

Dennis

Fra : Dennis Moellegaard P~

Dato : 29-06-01 11:01

"Dennis Vinther" <drvi00@kom.auc.dk> wrote in message

> [...]
(uden
> tags og javascript).
> Siden som jeg ønsker at kopiere fra ændrer på dataerne flere gange om

Det lyder som om, at den side du vil hente, genereres dynamisk. Hvis det kan
lade sig gøre, kan du måske overtale webmasteren til at lave en rå-tekst
udgave en den pågældende side. Det ville være langt det nemmeste.

mvh
Dennis

Fra : Dennis Vinther

Dato : 29-06-01 11:08

> [...]
> lade sig gøre, kan du måske overtale webmasteren til at lave en rå-tekst
> udgave en den pågældende side. Det ville være langt det nemmeste.

Jeg har spurgt. Han havde ikke noget imod at jeg kopierede, men han var
derudover ikke indstillet på at hjælpe.

Mvh
Dennis

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 29-06-01 11:39

On Fri, 29 Jun 2001 11:46:57 +0200, "Dennis Vinther" <drvi00@kom.auc.dk>
wrote:

>Kort fortalt:
>Jeg ønsker at lave en _ren_ tekstfil med den tekst som vises på siden (uden
>tags og javascript).

Hvad er det for en side? Er det hele siden du skal have fat i bortset
fra tags?

I så fald kan du vel bare hente den med fopen og fread og så bruge
striptags?

Hvis det kun er en del af siden der skal hentes så prøv at kigge på det
her:

<?
$fp = fopen ("http://www.somewhere.null/somefile.html", "r");
$thePage = fread($fp,1000000);
$start = "<body>";
$end = "</body>";

function ExtractPart($thePage, $start, $end) {

// determine position of $start
$startpos = strpos($thePage, $start);
// determine position of $end
$endpos = strpos($thePage, $end);
// calculate the difference between these two
$length = $endpos - $startpos;
// Grab the text
$myResult = substr($thePage, $startpos, $length);

// return myResult
return $myResult;
}

echo ExtractPart($thePage, $start, $end)
?>

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104