En god vintersalat
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 15-01-07 15:51

Jeg var hjemme ved de gamle i weekenden og få noget godt at spise. (Det går
man jo sjældent galt i byen med)

Her fik jeg en rigtig god vintersalat. Det var gulerødder, porrer og andre
"grove" grøntsager, vendt på panden i olie og noget honningagtigt. Jeg vil
godt have et bud på en opskrift på denne salat. Jeg kunne jo spørge min kære
mor, men hun er ikke hjemme før i morgen og jeg vil jo gerne have det i
aften

Nogle bud?

Mvh. Claus

Fra : Hansen

Dato : 15-01-07 21:06

"Claus Skaarup (Arbejde" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en meddelelse
> [...]
> kære mor, men hun er ikke hjemme før i morgen og jeg vil jo gerne have det

Nej, men opskriften smider du vel forhåbentlig her, når du får den lusket ud
af hende?

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 16-01-07 14:16

> Nej, men opskriften smider du vel forhåbentlig her, når du får den lusket
> ud af hende?
Jeg har ikke snakket med det mødrene ophav endnu, men nu har jeg fundet
noget på nettet, som sagtens kunne være den dressing, hun brugte:

---

3 spsk god sennep efter egen smag
2 spsk honning
1 spsk eddike - gerne en kraftig balsamico
Olivenolie
Evt. lidt vand
Salt
Peber

Jeg stegte rodfrugtstykkerne i lidt olie på panden. Jeg brugte gulerødder,
pastinak, knoldselleri - og porrer - bare for afvekslingens skyld. I aften
kommer jeg også et løg samt kartofler i.

Efter de har stegt lidt på panden vendes de i føromtalte dressing og kommer
i ovnen i ca. 20 min. Så har de stadig bid.

---

For dælen jeg glæder mig

Mvh. Claus
www.vocalart.dk