Moteller i USA
Fra : Henrik Hansen

Dato : 30-01-07 19:44

Hej
Jeg skal på rundrejse i Californien i Februar...jeg skal bo hvor jeg nu
kan komme til det...altså moteller hoteller bed&breakfast....etc etc..
Men jeg ku egentlig godt tænke mig at vide lidt om hvad jeg får ..
F.eks
Er der rene håndklæder i prisen eller lejer man sådanne??
(Af hensyn til bagagen...hvor mange skal jeg ha med??)
Sengelinned....Er det på lejebasis??
Kan man overhovedet få sig et bad??
Er amerikanske moteller som i film?? He he!!
Er man bedre tjent med at bo på et af de store kæders motel
eller kan man osse finde noget godt blandt de mindre??
Det er måske omvendt??
Hva med priser??
Bed & Breakfast...er det et kendt begreb i USA??
Priser??
Standarten på Bed & Breakfast??
Håber at en eller anden ved noget om emnet..
Takker !!
MVH
Henrik H

Fra : sanne

Dato : 30-01-07 20:46

"Henrik Hansen" <hsh@ziex.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der rene håndklæder i prisen eller lejer man sådanne??
> (Af hensyn til bagagen...hvor mange skal jeg ha med??)

Jeg kan kun sige, hvordan det er på hoteller og moteller. Det er nemt nok at
finde noget ordentligt til ovrekommelige priser.
Vi har tit brugt den kæde der kalder sig "6" eller dem der kalder sig "8".
Ellers er "Best Western" også fint nok. Ved at bruge en 'kæde', ved man, at
der er en bestemt standard.
Det fungerer på samme måde, so i Danmark.
Hav en god tur. Californien er, simpelthen, Jordens skønneste sted.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-01-07 21:17

On Tue, 30 Jan 2007 19:44:18 +0100, Henrik Hansen <hsh@ziex.net>
wrote:

> [...]
>Er der rene håndklæder i prisen eller lejer man sådanne??
>(Af hensyn til bagagen...hvor mange skal jeg ha med??)

Uanset om du bor på hotel/motel eller bed & breakfast, så er der
håndklæder.

>Sengelinned....Er det på lejebasis??

Samme svar som håndklæderne.

>Kan man overhovedet få sig et bad??

På hoteller og moteller er der som regel altid bad på værelset, jeg
har aldirg været ude for at skulle dele badeværelse. På bed &
breakfast er det meget individuelt og varierer fra sted til sted. Men
man kan jo altid bede om et værelse med badeværelse.

>Er amerikanske moteller som i film?? He he!!

Nogle af dem er absolut. Jeg har rejst USA tyndt og boet på mange
"interessante" moteller i tidens løb. Også i mere tvivlsomme
kvarterer, hvor der var tremmer for vinduerne på motellet. Jeg har
også mødt mange sjove mennesker undervejs, det er en del af
oplevelsen. Jeg var for en del år siden i Oklahoma (langt,langt ude på
landet) og havde fundet et godt motel. Jeg skule være der en uge og
det varede ikke længe, før en af de andre gæster på motellet hev mig
med på den lokale bar. Ca. 4 timer senere blev min nye ven så fuld, at
han faldt ned af barstolen, og det morede folk sig gevaldigt over. Det
endte så med at blive mit stamværtshus resten af ugen. De serverede
Budweiser øl i syltetøjskrukker til $1 per krus

>Er man bedre tjent med at bo på et af de store kæders motel
>eller kan man osse finde noget godt blandt de mindre??
>Det er måske omvendt??
>Hva med priser??

De stoer kæder er udmærkede, jeg har gode erfaring med Motel 6, Super
8 (som Sanne også nævnte) og Travelodge. Men jeg også boet på små
moteller her og der, det har som regel været udmærket.

Priserne svinger temmelig meget og afhænger af, om du er ude på landet
eller tæt på en storby. Jeg har betalt mellem $30 til over $100 i
døgnet. Mange moteller skilter med pristen på store neonskilte.

>Bed & Breakfast...er det et kendt begreb i USA??
>Priser??
>Standarten på Bed & Breakfast??

Bed & breakfast er meget populært men standarden og priserne svinger
en del, men de er sikkert dyrere end et motel. Prøv at checke her
http://www.bedandbreakfast.com/california.html

God tur!

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 30-01-07 23:18

">

> Bed & breakfast er meget populært men standarden og priserne svinger
> en del, men de er sikkert dyrere end et motel. Prøv at checke her
> http://www.bedandbreakfast.com/california.html

Min opfattelse og oplevelse er, at de typisk er i den dyre del af markedet.
Nogle gange er der tale om falsk reklame, idet der ikke er "breakfast" med i
prisen. Under alle omstændigheder er niveauet oftest et stykke over
motellerne. Jeg har derfor ikke gjort meget brug af det i USA. Vi brugte det
en del i Canada; primært fordi, der ikke er moteller i de meget tyndt
beboede dele af landet.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : Bonnie

Dato : 31-01-07 15:48

"Henrik Hansen" <hsh@ziex.net> wrote in message
> [...]
> Priser??
> Standarten på Bed & Breakfast??
> Håber at en eller anden ved noget om emnet..

Hej Henrik

Først og fremmest god tur.

Brug deres kupon system det er godt udviklet i USA. På alle McD'er,
supermarkeder osv er der en stander ved ind/udgangen hvor der ligger hele
hæfter med kupon'er til overnatning. Vi har brugt dem de gange vi har været
afsted og der er et godt udvalg både i standard/pris.

Et af firmaerne der laver kuponhæfterne er http://www.roomsaver.com/ her kan
du evt. forberede dig lidt og se hvad der er, printe dem ud og tage med.

Min erfaring med de større byer er at det er billigst at bestille på nettet.
Og husk at hverdage i Las Vegas er MEGET billigere end weekender

PS: Alle steder vi har været har der været sengetøj og håndklæder.
Morgenmaden kan dog godt bestå af automatkaffe og en dagsgammel donut, på
trods af at de kalder det incl. morgenmad.

God tur fra Bonnie

Fra : HPA3

Dato : 02-02-07 16:15

On 30 Jan., 20:44, Henrik Hansen <h...@ziex.net> wrote:
> [...]
> Priser??
> Standarten på Bed & Breakfast??
> Håber at en eller anden ved noget om emnet..

DR Rabatten viste igår om gratis sovesteder med morgenmad
læs http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/0201100555.htm
http://couchsurfing.com/

vh hpa