? Barcelona - Valencia
Fra : NG

Dato : 29-01-07 20:56

Er der nogen der kan anbefale et område langs kysten i det nævnte område
hvor vi burde bruge vores 14 dg ferie i juli mdr.

2 voksne og 1 x 11 år - der er krav om vand og strand. Vi håber på et
hyggeligt sted med såkaldt atmosfære.

Om det er lejligheder eller mobilhomes er underordnet.

På forhånd tak

Per

Fra : Anette

Dato : 30-01-07 01:07

NG wrote:

> Om det er lejligheder eller mobilhomes er underordnet.

Prøv at kigge nærmere på Sitges - ca 40km syd for Barcelona. Der går
glimrende tog fra Sitges til Barcelona, hvis man har lyst til en udflugt ind
til storbyen og kigge på Ramblaen, Sagrada Familia, oceanariet og Gaudi'
fantasifulde bygninger.

Sitges er en gammel kunstnerby, en lille gammel del af byen oser af
atmosphære, den nyere del er som alle andre steder meget betonhoteller
o.s.v. Der er masser af gode hoteller, Hostalles og flere campingpladser med
mobilhomes/bungalows.
Der er restauranter i alle prisklasser, og flere supergode lokale rødvine.
Gode butikker - især tøjbutikkerne er super. Er den 11-årige en pige, er der
masser af små shops med alverdens tingeltangel, altså øreringe, solbriller,
ringe o.s.v....i den billige ende
Gode nightclubs og pubs med og uden musik. Picasso museum.....og lange
gåture, hvor frokosten er grillede sardiner hos "sardinforhandleren" på
stranden, hvor båden der blev brugt til at hente sardinerne i morges, ligger
ved siden af.

Stranden er lækker og velholdt, og vandet er varmt, meget varmt i juli

/ Anette

Fra : NG

Dato : 30-01-07 16:40

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gaudi' fantasifulde bygninger.
>
> Stranden er lækker og velholdt, og vandet er varmt, meget varmt i juli

Det ser rigtig lækkert ud - jeg fornemmer du har været der ? Har du et
forslag til hvor vi skulle vælge af bo ?

mvh
Per Krabbe

Fra : Anette

Dato : 31-01-07 22:59

NG wrote:
> Det ser rigtig lækkert ud - jeg fornemmer du har været der ? Har du et
> forslag til hvor vi skulle vælge af bo ?

Hej Per

Ja, min familie og jeg har været i bl.a Sitges et par gange ( bilferie) og
har hver gang boet på et lille hostal "Hostal Bonanza" på Pl. Dr. Robert.
Bare en enkelt stjerne
Ikke det store fancy, men rent og smadderhyggeligt. Dobbeltværelse med
ekstraopredning på sovesofa til yngstebarnet (13år). En god seng og et godt
badeværelse - og det er så det. Ikke nogen minibar eller tv på værelset,
eller anden luxus.
Den tilhørende restaurant bruges meget af lokalbefolkningen og serverer
rigtig god, spansk mad.Ejer og personale er supersøde og taler en smule
engelsk.
5 minutters gang til stranden og bycentrum, og 10 min fra toget til
Barcelona
Kan ikke huske hvad værelset kostede, men det var en hel del billigere end
hotellerne i byen.

Det er svært at anbefale noget bestemt, alle hotellerne ligger rimeligt
centralt i Sitges og byen byder på lidt af hvert, så der burde være noget
for jer alle .

God tur

/ Anette