Med børn i Danmark
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 27-01-07 15:56

Hej gruppe

Vi plejer i sommerferien at leje et sommerhus og bruge som udgangspunkt for
div. udflugter. Vi overvejer dog i år istedet at leje en campingvogn eller
et villatelt fast opstillet, idet vi forventer, at det giver ungerne
mulighed for at få flere venner og opleve mere på selve pladsen, så vi ikke
skal på så mange ture...
Er der nogen, der kan anbefale børnevenlige, gode campingpladser, hvor man
kan leje vogn eller telt? Jeg har googlet, men hører hellere personlige
erfaringer
Vi har tre børn, en på 6 år og tvillinger på 3 - vi vil gerne blive vest for
Storebælt (dog ikke et ufravigeligt krav) og gerne et sted med aktiviteter
og evt. pool.

MVH Mette

Fra : marlene

Dato : 27-01-07 17:48

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der kan anbefale børnevenlige, gode campingpladser, hvor man
> kan leje vogn eller telt?
> MVH Mette
>hej mette
jeg var barnepige til tre mindre børn på en campingplads i ebeltoft,
der er vist to deroppe, husker ikke navnet, så det er ikke til meget gavn,
men du kørte halvvejs igennem ebeltoft - fra færgen, svingede til højre og
landede i en "dal"
synes pladsen her var fin med gode fam.bade rum og en mindre pool.

men på sjælland kender jeg to pladser ved nyk.sj, nordstrand og skærby
camping, de er meget brugte.

en meget uerfaren campist.

Fra : Marianne

Dato : 28-01-07 15:14

> [...]
> Vi har tre børn, en på 6 år og tvillinger på 3 - vi vil gerne blive vest
> for Storebælt (dog ikke et ufravigeligt krav) og gerne et sted med

Fanø Camping er fin. Men jeg tror ikke, der er pool. Til gengæld er der en
vandland tæt ved. Og en stor strand, hvas man altså gider det

mvh
marianne

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-07 20:26

> [...]
> Vi har tre børn, en på 6 år og tvillinger på 3 - vi vil gerne blive vest
> for Storebælt (dog ikke et ufravigeligt krav) og gerne et sted med

Hej Mette!

Jeg vil anbefale dig Bogense Strand Camping:
http://www.bogensecamp.dk/

Det er en 5-stjernet plads som er meget familievenlig. Vi lejede en
campingvogn der i 2005 og var meget tilfredse.

Du kan se en hel del billeder fra ferien her:
http://kring.kaerbyen.dk/WebAlbum/Aaret%20i%20billeder/2005/Uge%2034

På pladsen er der flg. faciliteter for børn:

2 legepladser
http://kring.kaerbyen.dk/WebAlbum/Aaret%20i%20billeder/2005/Uge%2034/04%20Tirsdag/slides/050823_191400_1.html
Moon cars
http://kring.kaerbyen.dk/WebAlbum/Aaret%20i%20billeder/2005/Uge%2034/02%20Soendag/slides/050821_125659_1.html
Udendørs swimmingpool
http://kring.kaerbyen.dk/WebAlbum/Aaret%20i%20billeder/2005/Uge%2034/02%20Soendag/slides/050821_161948_1.html
Indendørs swimmingpool med varmtvandsbasin:
http://kring.kaerbyen.dk/WebAlbum/Aaret%20i%20billeder/2005/Uge%2034/06%20Torsdag/index.html

Stranden er ca. 500-800 meter væk - vi havde vores Dolphin cykeltrailer med
derned så vi bedre kunne have al vores grej:
http://kring.kaerbyen.dk/WebAlbum/Aaret%20i%20billeder/2005/Uge%2034/03%20Mandag/slides/050822_151152_1.html

I løbet af ferien var vi i Kerteminde for at se Fjord og Bælt:
http://kring.kaerbyen.dk/WebAlbum/Aaret%20i%20billeder/2005/Uge%2034/05%20Onsdag/slides/050824_122432_1.html

- og i Odense for at se togmuseum:
http://kring.kaerbyen.dk/WebAlbum/Aaret%20i%20billeder/2005/Uge%2034/04%20Tirsdag/slides/050823_125119_1.html

mvh/Carsten

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 01-02-07 17:02

"Carsten Kring" <cckring_snabela_it.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil anbefale dig Bogense Strand Camping:
> http://www.bogensecamp.dk/

Først tak for alle svarene.

Vi gjorde Hasmark strand usikkert sidste år (med stor fornøjelse), så den
del af Fyn ER gjort (og jeg er enig i, at området er anbefalelsværdigt).

Vi er pt. nået til, at et feriecenter måske mere er sagen. Overvejer
muligheder som Skallerup Klit, Hvidbjerg, Vigsø Bugt og Fanø
Badeland...nogen med erfaringer fra nogle af disse steder?

MVH Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-02-07 17:09

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> writes:

> Vi er pt. nået til, at et feriecenter måske mere er sagen. Overvejer
> muligheder som Skallerup Klit, Hvidbjerg, Vigsø Bugt og Fanø
> Badeland...nogen med erfaringer fra nogle af disse steder?

Jeg har hørt rigtig meget godt om Skallerup Klit. En ven med piger på
5 og 8 år kommer der meget gerne. Mine forældre på knap 60 nyder det
også. Desværre har jeg ikke selv været der.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Jens

Dato : 01-02-07 23:55

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Badeland...nogen med erfaringer fra nogle af disse steder?
>
> MVH Mette

Hej Mette.
Skallerup Klit er et rigtig fint sted. Masser af aktiviteter for børn og
voksne. Også i regnvejr
Vi har været der flere gange, og det er altid et hit..
www.skallerup.dk
Hvis det absolut skal være camping, så prøv evt www.topcamp.dk
Jeg har selv været på den nær Silkeborg. Rigtig dejligt område, med masser
af muligheder.
Jens