/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Sykkel i bagasjen
Fra : Sturla Graabræk


Dato : 27-01-07 00:36

Jeg skal ut å fly med sykkel i bagasjen, Oslo til Alicante t/r.

Etter at jeg bestilte har Sterling forandret sine vektgrenser på vanlig
bagasje til 15 kg (før 20), slik at det ikke kan ta en sykkel i koffert med
der. Den må da sendes som spesialbagasje for kr. 175 og da max. 15 kg!

Sykkelen veier ca. 10 kg, men finnes det fornuftige kofferter eller bagger
på 5 kg? Det vanlige er vel at kofferter veier bortimot 10 kg.

En løsning kan være å kalle det en hangglider eller seilbrett for det kan
veie 30 kg til
samme pris hos Sterling!

Er det noen som har erfaring med hvor strengt dette er hos Sterling eller
andre selskaper?

Det er ikke mulig å få fornuftige svar pr. tlf.


Hilsen

Sturla Graabræk
Norge



 
 
Kent Oldhøj (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 27-01-07 09:33

"Sturla Graabræk" <sturla.g@online.no> wrote in
news:xIydnfeZHIn5DSfYRVnzvA@telenor.com:

> Sykkelen veier ca. 10 kg, men finnes det fornuftige kofferter eller
> bagger på 5 kg? Det vanlige er vel at kofferter veier bortimot 10 kg.

Det er min erfaring at bagagefolk IKKE er glade for cykelkufferter. De er
meget uhåndtérbare når de skal lastes i flyveren (glatte, svære at holde
i, svære at "forene" med øvrig bagage, ekstra tunge).

Kontakt hellere en cykelhandler og få en papkasse der passer til din
cykel. Køb noget gaffatape og forstærk alle hjørner og kanter. Lav
udskæringer til håndtag og forstærk dem med gaffa. Der bør minimum være 2
håndtag for oven på kassen i hver ende, men lav gerne tilsvarende håndtag
i bunden. Indeni kassen kan du evt. fore med skumgummi.

En cykel emballeret på den måde, vil med større sandsynlighed overleve
flytransport ubeskadiget. Kassen bør ikke lukkes helt før Security har
set på cyklen.

> Er det noen som har erfaring med hvor strengt dette er hos Sterling
> eller andre selskaper?

Det er bestemt mit indtryk at kan passageren pålægges ekstra udgifter, så
gør man det. Og det gælder efterhånden alle selskaber.

Især ved charterflyvninger skal man være opmærksom på at bagage der ikke
anses for nødvendig (cykler, surfboards, ski, osv.) vil blive offloadet
før almindelig bagage hvis al bagage ikke kan være i flyet.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408524
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste