Nye flyregler, Sterling
Fra : rt

Dato : 25-01-07 12:36

Hej

Vi er fire personer der skal flyve til og fra Paris med Sterling
sidst i maj.

Jeg har hørt en masse forskelligt om nye regler i forbindelse
med flyvning, både generelt og mht. Sterling.

Er der nogen der på en kortfattet og konkret måde kan
beskrive disse regler? Hvad skal vi være opmærksomme
på?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-07 13:53

"rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> wrote in message
> Er der nogen der på en kortfattet og konkret måde kan
> beskrive disse regler? Hvad skal vi være opmærksomme
> på?

Ingen væsker, cremer eller pastaer i håndbagagen
Max 15 kg i kufferten
Max 10 kg i håndbagagen
Kom i god tid

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : rt

Dato : 25-01-07 14:02

> Ingen væsker, cremer eller pastaer i håndbagagen
> Max 15 kg i kufferten
> Max 10 kg i håndbagagen
> Kom i god tid

Ok, tusind tak.

Nogle ting omkring fotoudstyr?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-07 16:20

> Nogle ting omkring fotoudstyr?

Ikke mig bekendt

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-01-07 17:51

"rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> wrote in news:45b8aa78$0$49195$14726298
@news.sunsite.dk:

> Nogle ting omkring fotoudstyr?

Generelt for alle flyrejser:
Ikke-fremkaldt film bør transporteres i håndbagagen.

Som passager har du ikke mulighed for at vurdere om der er risiko for at
filmen bliver beskadiget af farligt gods undervejs.

Udstyret bør pakkes godt ind så det ikke beskadiges af den ret hårdhændede
behandling bagage kan udsættes for i et sorteringsanlæg.

I København kan bagagen i det automatiske sorteringsanlæg blive udsat for
hvad der svarer til frit fald fra 1 meters højde.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-01-07 20:26

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> wrote in message

> Ingen væsker, cremer eller pastaer i håndbagagen

Er det det med plastposerne du mener.? 100 eller 150ml er da vist grænsen.?

Men jeg vil da tro at man er kommet til fornuft inden maj, og har
droppet kravet med plastposerne.

For det er da for dumt.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-07 20:38

"Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> wrote in message
> Er det det med plastposerne du mener.? 100 eller 150ml er da vist
> grænsen.?

Jeg mente ikke at jeg kunne beskrive reglerne kortfattet og konkret, for de
er ganske rigtigt lidt underlige.

Hovedreglen er for mig at se: Ingenting, men der er nogle undtagelser.
Man må fx gerne have en række varer i emballager der hver for sig maks
indeholder 100 ml, forudsat at alle varerne kan passes ned i en genlukkelig
plastpose med et rumfang på maks en liter.

Derudover er der undtagelser for medicin, babymad og sikkert andre ting.

I Billund er drikkevarer konsekvent forbudt.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-01-07 21:30

"rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> wrote in news:45b89638$0$49200$14726298
@news.sunsite.dk:

> Er der nogen der på en kortfattet og konkret måde kan
> beskrive disse regler? Hvad skal vi være opmærksomme
> på?

http://www.slv.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=207&Itemid=268

Tjek Sterlings hjemmeside og dine billetter for selskabsspecifikke regler.

Fra : Bjarne

Dato : 26-01-07 09:01

rt skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der på en kortfattet og konkret måde kan
> beskrive disse regler? Hvad skal vi være opmærksomme

Jeg var med Sterling fredag og mandag og oplevede bl.a.:

- Indskrænkede mængder af bagage, har man mere med, tæller taxameteret.

De generelle 'anti-terror'-regler (som dog lang fra er nok til at stoppe
terrorister, det er fortsat rimeligt nemt at have farlige ting med, men
jeg ville aldrig drømme om at oplyse hvordan )

- Absolut ingen gratis mad og drikke. Skal du have en kop kaffe eller
lidt at spise undervejs, så tag det med i prissammenligningen. Det er
ikke kantinepriser.

- Man kan få en del af billetprisen på lavprisbilletter overført til
senere billetkøb, hvis man afbestiller senest to timer før afgang
Det er ingen god ide at tjekke ind senere end to timer før afgang.

- Man kan forøvrigt også komme meget behageligt til Paris med tog. Det
gjorde jeg sidst.

Bjarne

Fra : E.S.

Dato : 26-01-07 10:24

Indskrænkede mængde af bagage.... kan du uddybe det nærmere....
Hvor fløj du fra og til ?????
Har sterling ikke gjort MEGET LIDT for at fortælle at de har ændret
bagagesreglerne..........

Ebbe

Fra : Bjarne

Dato : 26-01-07 10:46

E.S. skrev:
> Indskrænkede mængde af bagage.... kan du uddybe det nærmere....
> Hvor fløj du fra og til ?????
> Har sterling ikke gjort MEGET LIDT for at fortælle at de har ændret
> bagagesreglerne..........

Kent har i et indlæg ovenfor givet link til reglerne, og han ved
formentlig langt mere end jeg.
Jeg oplevede det ved at passagerer foran mig i Nice med absolut rimelige
kufferter (efter mit indtryk) måtte pille ting ud og smide dem væk for
ikke at skulle afregne ekstra gebyrer.

Bjarne

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-07 10:25

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message
> - Absolut ingen gratis mad og drikke. Skal du have en kop kaffe eller lidt
> at spise undervejs, så tag det med i prissammenligningen. Det er ikke
> kantinepriser.

Tja, en sandwich og en øl koster 65 kroner. Det synes jeg ikke er en ublu
pris, og det ihvertfald mere end man plejer at spare ifht rutefly.
Men man længes da lidt efter BA's service

> Det er ingen god ide at tjekke ind senere end to timer før afgang.

Tjaa, i Billund tjekkede jeg ind omkring 1 time før afgang. I Paris var jeg
i lufthavnen 3 timer før afgang, men skranken åbnede ikke før der var mindre
end 2 timer til afgang.

Terminal 3 i Charles De Gaulle er forøvrigt dødsyg

Fra : Bjarne

Dato : 26-01-07 10:51

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Tjaa, i Billund tjekkede jeg ind omkring 1 time før afgang. I Paris var jeg
> i lufthavnen 3 timer før afgang, men skranken åbnede ikke før der var mindre
> end 2 timer til afgang.

Det er sikkerhedstjekket, som er problemet.
Persnalet ved indtjekningen er der ingen problemer med. De er faktisk
venlige.
Men f.eks. i Nice er der indregnet en labyrint med afspærringer beregnet
til at håndtere meget lange køer ved det iøvrigt ikke alt for effektive
sikkerhedstjek. Hvis man står i denne kø, når flyet skal til at rulle ud
på startbanen, så er det bare ærgerligt.

Bjarne

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-07 22:29

> Det er sikkerhedstjekket, som er problemet.
> Persnalet ved indtjekningen er der ingen problemer med. De er faktisk
> venlige.

Men hvad hjælper det når indchekningen først starter 1½ time inden afgang?

Fra : Bjarne

Dato : 27-01-07 13:10

Martin Højriis Kristensen skrev:
> "Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message
>
> Men hvad hjælper det når indchekningen først starter 1½ time inden afgang?

Det er kun noget, du kan bruge til noget, hvis du på forhånd ved 100 %
sikkert, at det er sådan.

Jeg ringede til Sterling, mens jeg holdt og ventede på genåbning af
Storebælt og fik at vide, at hvis jeg mødte op senere end 2 timer før
afgang, var det helt mit eget problem, om jeg kunne nå igennem.

Jeg nåede frem et kvarter senere, og da var indtjekning i fuld gang, så
jeg antager, at den startede 2 timer før, som de sagde.

Jeg går ud fra, at situationen er langt mere kritisk i København end
Billund.

Bjarne