Erfaringer :Leje Autocamper USA
Fra : Jorgen/DK [2200]

Dato : 23-01-07 20:04

Hej,

vi har netop søgt efter leje af autocamper i USA. Men finder ikke rigtigt
noget "organiseret".

Nogen som har links/erfaringer med leje af autocampere i USA ? (3 uger)

mvh
jørgen

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-01-07 20:18

Jorgen/DK [2200] skrev i 45b65c07$0$49206$14726298@news.sunsite.dk
dette:
> [...]
> rigtigt noget "organiseret".
>
> Nogen som har links/erfaringer med leje af autocampere i USA ? (3

Se
http://jan.boegh.net/Rejser.htm. Links i højre side.

Desværre ses siden bedst med Internet Explorer, da MS tilsyneladende har
valgt
at sabotere visningen i andre browsere, når sider genereres fra Powerpoint

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : Stig Nielsen

Dato : 24-01-07 10:28

"Jorgen/DK [2200]" <nyhedsgruppe_vaek@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget "organiseret".
>
> Nogen som har links/erfaringer med leje af autocampere i USA ? (3 uger)

Hej Jørgen

Den eneste erfaring jeg har er at jeg har haft kigget på det og at det er
alt for dyrt.

Jeg har rejst meget i USA, men med bil og motel og det er væsentligt
billigere end motorhome og så er det bare fedt.
Der er gode råd her via FDM
http://www.fdm-travel.dk/usa/koer-selv-tips/motorhome.asp

Jeg ville stærkt overveje hvis jeg var jer at starte med at leje bil og så
køre rundt.
Det giver også mere frihed og man er mere fleksibel.

Der er også flere moteller end camps.

Spørg endelig hvis du vil vide mere

Stig

Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 24-01-07 16:59

> [...]
>
> Jeg har rejst meget i USA, men med bil og motel og det er væsentligt
> billigere end motorhome og så er det bare fedt.

Enig i ovenstående.. vi har dog en lille datter på knapt 1 år (1½ år, når vi
tager afsted.) og vi tænkte på, at hun måske var mere tryg ved "samme
sovested" fremfor skiftende moteller etc.

> Jeg ville stærkt overveje hvis jeg var jer at starte med at leje bil og så
> køre rundt.
> Det giver også mere frihed og man er mere fleksibel.
>
> Der er også flere moteller end camps.
Der må jo også eksisterede noget pakkehalløj til moteller, hvor man f.eks.
køber 3 ugers voucher til en kæde ?!?!

mvh
jørgen

Fra : Stig Nielsen

Dato : 24-01-07 20:20

"Jorgen [DK/2600]" <nyhedsgruppe_hejhej_@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Der må jo også eksisterede noget pakkehalløj til moteller, hvor man f.eks.
> køber 3 ugers voucher til en kæde ?!?!
>
> mvh
> jørgen

Hej igen

Du behøver ikke noget pakkehalløj, I kører bare ind fra gaden.

Jeg kan som altid varmt anbefale www.motel6.com de ligger over alt i USA og
er stadig den billigste af alle motelkæderne i USA.

Der er rent og pænt og hvad man har behov for, bad toilet, store senge, air
con, tv o.s.v.

Og har du været på et af dem har du været på dem alle, så din datter vil
ikke kunne se forskel

Stig

Fra : BoA

Dato : 24-01-07 14:58

Jorgen/DK [2200] skrev:
> [...]
> noget "organiseret".
>
> Nogen som har links/erfaringer med leje af autocampere i USA ? (3 uger)

Hej Jørgen !
USA er vældigt stort, så det vil være
hensigtsmæssigt om du fortæller ca. hvor
i USA I er interesserede i at rejse.
Om man vil benytte alm. bil og moteller
eller et motorhome er ikke så meget et
spørgsmål om penge(motorhome ER dyrt),
men nok mere noget med livsstil og
rejsestil. Skal man rejse med mindre
børn, er der dog ingen tvivl om at
motorhome er helt suverænt.
Vi står selv netop foran at tage afsted
til en måned i motorhome i det sydlige
USA. Vi fandt ud af, at det blev alt for
dyrt at lade et dansk bureau tage sig af
den sag, og har selv taget kontakt til
et lokalt firma i Los Angeles, hvor vi
fik en aftale til den halve pris af det
der var prisen i DK med motorhome fra
et af de største firmaer (Cruise
America). Man skal dog være opmærksom på
at der er STORE prisforskelle og
indviklede rabatordninger, der gør det
meget fordelagtigt at bestille ca 6 mdr.
eller mere forud. Fx. benytter Cruise
America et prissystem, hvor prisen bl.a.
reguleres ugentlig, efter hvor mange
vogne de har ledige på de forskellige
steder. Det betyder, at det kan være
meget billigere at leje et motorhome i
fx. San Francisco end i Los Angeles på
et givet tidspunkt - eller omvendt.
Dette skal så holdes op mod fly-priser
osv osv. Jeg kan godt forstå, hvis de
fleste opgiver og bare ringer til fx. My
Planet Rejser i Holstebro. Man skal være
villig til at bruge mange timer på
nettet og villig til at ringe til USA
(husk tidsforskellen !!). Husk også at
hvis man selv arrangerer, er der ingen
afbudsforsikring og rejsegarantifond til
back-up.
Hvis I ikke har mod på selv at gå i gang
med at arrangere, kan jeg anbefale
FDM-Travel i Viorg, eller som nævnt My
Planet i Holstebro.

Med bedste hilsner
fra
BoA

Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 24-01-07 17:02

> [...]

> Hvis I ikke har mod på selv at gå i gang med at arrangere, kan jeg
> anbefale FDM-Travel i Viorg, eller som nævnt My Planet i Holstebro.

Specielt link til "lokale" rejsearrangørerer er interessant. Typisk
arrangerer vi selv alt omkring vores ferier, men lige her, har vi haft svært
ved at finde noget interessant på google. Måske vi lidt naivt forventede at
udlejning af motorhomes var stort i USA !?

Interessante overvejelser tak. .

- jørgen

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-01-07 19:26

Jorgen [DK/2600] skrev i 45b782ff$0$49203$14726298@news.sunsite.dk
dette:

Det er slet ikke sikkert at det er sådan. Vi lejede gennem Nyhavn Rejser fra
Cruise America til priser, der var en del lavere end prisen i US. Hvilket vi
fik bekræftet, da vi snakkede med nogle amerikanere, der skulle afhente vogn
samme dag som os. Forklaringen er, at non-US-rejsebureauer ofte tilbydes
forventet ledig kapacitet til langt lavere pris end man tilbyder på
hjemmemarkedet.

> Man skal dog være opmærksom på

Det har vi da gennem vores Mastercard. Men rejsegarantifond er der
selvfølgeligt ikke tale om - men vi forventer sådan set heller ikke at
hverken SAS eller Cruise America går rabundus.

> [...]
> haft svært ved at finde noget interessant på google. Måske vi lidt
> naivt forventede at udlejning af motorhomes var stort i USA !?

Kig evt. på
http://www.roadbearrv.com/docs/home.html
de, har nogle vogntyper (class A) som ikke findes hos Cruise America.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på