J-1 visum i USA
Fra : Jesper Christiansen

Dato : 21-01-07 18:19

Hejsa,

Jeg står og skal booke et personligt interview på ambassaden i
danmark, da jeg skal til USA fra slutningen af januar til starten af
december 2007. Til dette interview kræver de at jeg kan vise, at jeg
har penge nok til at forsørge mig selv under mit ophold derovre.

Er der nogle af jer der ved hvor stort det beløb helt præcist er pr.
måned? (eller hvordan de "måler" det (uge/måned etc)).

Kan nemlig ikke finde det på www.usembassy.dk

På forhånd tusind tak! :)
Jesper Christiansen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-01-07 18:46

"Jesper Christiansen" <jespah@gmail.com> wrote in

> Er der nogle af jer der ved hvor stort det beløb helt præcist er pr.
> måned? (eller hvordan de "måler" det (uge/måned etc)).

Det afhænger af hvad du skal i USA.

Jeg fandt lidt om hvad der forventes hvis du skal studere på UCLA, så du
kan danne dig et indtryk af hvad der forventes:

http://personnel.physics.ucla.edu/shared/forms/visas/J1_visa_gen_info.pdf

Fra : Jesper Christiansen

Dato : 22-01-07 00:05

Hejsa,

Hvordan fandt du frem til det? :)

Jeg skal arbejde, men jeg skal arbejde ulønnet. Dog bliver jeg
"betalt" i form a fri lejlighed, forsikring og den slags..

Med venligste hilsener
Jesper Christiansen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-01-07 07:08

> Hvordan fandt du frem til det? :)

Google. Mener jeg søgte på J-1 sufficient funds.

> Jeg skal arbejde, men jeg skal arbejde ulønnet. Dog bliver jeg
> "betalt" i form a fri lejlighed, forsikring og den slags..

Hvis det er gennem en forening el.lign. der ofte bruger den slags, så spørg
dem eller søg på deres website.