Tyrkieteksperten og Flyjet
Fra : uffe

Dato : 20-01-07 00:36

Hej
Er der nogen der har fløjet med Flyjet på distancen Kbh. - Bangkok/Phuket,
der kan berette lidt om forplejningen ombord og om pladsforholdene ?
Man kan tilsyneladende ikke bestille ekstra benplads.

Venlig hilsen
Uffe Jakobsen

Fra : jimmi1311

Dato : 21-01-07 10:32

uffe skrev:
> [...]
> der kan berette lidt om forplejningen ombord og om pladsforholdene ?
> Man kan tilsyneladende ikke bestille ekstra benplads.

Jeg ved ikke om det var med flyjet, men jeg har i hvert fald taget med
tyrkieteksperten til Phuket.

Det fly vi fløj med var under alt kritik, det var 30 år gammelt og
det kunne ses og høres. Jeg ville helt undgå at rejse med dem igen
til Thailand.

MVH
JImmi

Fra : Cyber.

Dato : 21-01-07 11:23

"jimmi1311" <wolff13@gmail.com> wrote in message

uffe skrev:
> [...]

Det fly vi fløj med var under alt kritik, det var 30 år gammelt og
det kunne ses og høres. Jeg ville helt undgå at rejse med dem igen

Flyjet tre fly: 2 stk 757 og en 767, det er nok 757 de bruger til Thailand,
og de er fra 1989 og 1990, flyene er totalt monkey konfig, med mange sæder.

Serial number 24290 LN:212
Type 757-23A
First flight date 10/02/1989
Test registration

Serial number 24636 LN:259
Type 757-23A
First flight date 18/01/1990
Test registration

Serial number 23624 LN:144
Type 767-216ER
First flight date 17/06/1986
Test registration N4528Y

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-01-07 23:48

"uffe" <unjslet@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa

Jeg har det præcis som Jimmi. Kan heller ikke huske om det hed flyjet det vi
fløj med, men har også fløjet til Thailand med Tyrkieteksperten, og gør det
ikke igen. og det er ene og alene pga fly standarten, selve turen var helt
okay.
Kan ikke anbefales når man skal flyve SÅ mange timer.

KH
Bolette
www.bolettes.dk

Fra : uffe

Dato : 23-01-07 22:30

Hej Bolette

Du har sikkert fløjet med Oriental Thai, hvilket jeg også har prøvet trods
den megen negative omtale. Vi var nu godt tilfredse med turen til trods for
at vi skulle vente i 4 timer i flyveren i kbh. inden afgang pga. en
manglende godkendelse af flyruten. Vi sad helt fremme i næsen på 747 ud og
hjem og har egentlig aldrig siddet bedre i et fly, ingen støj og masende
passagere og til prisen på 4500 for 3 uger kan det vist ikke gøres billigere
i højsæsonen.
Jeg er nu langt mere skeptisk med Flyjet med de mange sæder.
Det ender nu nok med en tur forbi Paris med Air France.

Tak for svarene
Uffe

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:45b53f3a$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Steen Johansen

Dato : 23-01-07 22:59

> [...]
> helt okay.
> Kan ikke anbefales når man skal flyve SÅ mange timer.

Jeg har også været med Tyrkieteksperten og med mange andre af de billige og
jeg er inde på at man skal have lubben frem for at se forskellen, den klart
bedste var Aroflot med masser af benplads og mad i høj klasse, men med lang
ventetid i Moskva pris 29 Januar 2007 5153 kr
Hotel Opera 2006 780 Bath som nu er steget til 1200 Bath og Bath er steget
over 14% det sidste år. Priserne i Thailand er i ful galop
MvH Steen

Lys forude for dansk familie, der har været strandet i Thailand siden
dødsulykke for to uger siden. Tirsdag var en god dag for familien Hesseldahl
fra Herlev. Her fik de at vide, at obduktionsrapporten om den døde kineser
vil ligge klar senest den 23. Januar. "Det betyder, at
erstatningsspørgsmålet kan blive afgjort snarest, og at vi kan få afsluttet
sagen og komme hjem," siger en glad Susanne Hesseldahl til jp.dk. Familien
havde ellers fået at vide, at en obduktionsrapport kunne tage op til
seks-otte uger, men takket være pres fra den danske ambassade og
Udenrigsministeriet er rapporten blevet fremskyndet. Nyheden kommer dagen
efter, at Lærerstandens Brandforsikring har tilbudt familien et lån på op
til en halv million danske kroner til at betale en eventuel erstatning.
familien Hesseldahl har været strandet i den thailandske ferieby Hua Hin
siden 3. januar, hvor den 15-årige Kristian Hesseldahl var involveret i en
jetski-ulykke. Kristian kolliderede med et ungt kinesisk par på en anden
jetski, og ulykken resulterede i, at den kinesiske mand døde fem timer
senere.

TACTICAL CHANGE
TAT firmly focused on quality tourism
The Nation 22 January 2007

New chief Pornsiri cuts 2008 arrivals target by 4 million to reflect
policy

The Tourism Authori-ty of Thailand is slashing the 2008 tourist-arrival
target from 20 million to 16 million as the country reverses its
tactics. Mass markets will be avoided as the TAT pursues "quality
travellers" to avoid the "cheap-destination trap".

TAT's newly appointed governor Pornsiri Manoharn said the original
target was too high and did not match the goal of becoming a leading
world destination in terms of quality tourism.

"We have seen clear signs that we can move up, reflected through hotel
room rates which have increased despite unfavourable factors," she said
in an exclusive interview four days after she was signed up as the new
governor.

Lured by price maintenance, local people will be encouraged to help
preserve the environment and offer tourists new destinations. One of
Phornsiri's goals is to entice tourists, locals and foreigners, to all
parts of Thailand, not just prime destinations like Phuket, Pattaya,
Samui and Chiang Mai.

Thailand started to market itself to the world about 40 years ago. As a
small Asian country, it attracted visitors through mass advertising,
resulting in a mixture of tourists. The deteriorating environment has
caused concerns about how Thailand will survive in the world's thriving
tourism industry with old destinations and low returns.

Pornsiri said it was time to change the national strategy. To pursue
quality travellers, the TAT needs unique tactics to bring tourists from
the regular target markets, while trying to explore new markets,
particularly in the Middle East and Eastern Europe. At present, 65 per
cent of tourists are from Asia Pacific.

The TAT will approach golfers and honeymooners in South Korea, female
office staff and the elderly in Japan, and families in India. Medical
and health services are also to be used to attract Middle Eastern
travellers. Supporting the one-stop service approved by the Cabinet
recently, film shooting will also be promoted. Pornsiri also sees it as
necessary to market other Thai brands, saying Thailand had been
recognised as top in terms of beaches but not in culture or
attractions.

"Culture, destinations and attractions are all Thai brands. Our
marketing tactics should not be limited. Now most travellers in Asia
looking for culture go to Luang Phrabang in Laos," she said.

The TAT is now working closely with local administrative bodies at the
tambon and provincial levels to offer new attractions and local culture
as well as raise awareness among the locals of the need for environment
protection as well as hospitality.

"We're proud that 55 per cent of tourists are repeat visitors. We need
to impress tourists as word-of-mouth advertising is highly effective.
If they are impressed with Thailand, they tell four or five more people
in their home country," Pornsiri said, adding that Thailand was now
competing with 170 countries in the world.

Driven by the new policy, the TAT decided to reintroduce the campaign
"Amazing Thailand" to restate the intention to excite travellers with a
greater variety of culture, destinations and attractions.

This year TAT targets 14.8 million arrivals, 18 per cent up from 2006,
who are expected to spend Bt547 billion, a 13-per-cent increase.

To Pornsiri the local market is of equal importance. Domestic
travellers are expected to make 82 million trips and generate income of
Bt577 billion this year.

Probably bad news for local travellers is that Thailand is moving up
another level in the industry, so there will be no more price-cutting.
In the past two years following the tsunami, many domestic travellers
relied heavily on discounted tour packages offered at a few tourism
fairs. From now on, only one fair, the Thai Tourism Festival, will be
available, every June. At this year's event, between June 7-10, local
culture from four regions will be featured in line with TAT's new
approach of marketing more of the Thai character.

Pornsiri promised that though there would be no discounts, buyers would
be offered greater value, for example, a full-rate hotel room with free
spa service.

Business Reporters
---
Source: http://nationmultimedia.com