Rejse til Cape Town/sikkerhed
Fra : dykkerpar@yahoo.dk

Dato : 19-01-07 19:45

Hej.

Det er ser ud til at vi ( 4 voksen ) skal til Cape Town her i Juni. jeg
har selvføldig kigget og læst en del om området osv. Men jeg kunne
evt godt tænke mig at høre andre som har været dernede hvordan det
ligger med sikkerheden i at færdes omkring i dagtimerne....

Vi skal på Hvid Haj dykning i 4 dage fra Simons Town og 4 dage fra
Ganisbaai...vi har fundet et hus man kan leje i Simons Town men er det
sikkert nok at gøre det ??

Vi vil naturligvis leje bil i hele perioden dernede og færdes sammen
og ikke ude om aften men hvor slemt er det med mindre man holder sig
fra de områder som er er forskrevet i div rejsehåndbåger/guider samt
Udenrigsministeriet hjemmeside

Andre råd modtages gerne !

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-07 13:14

<dykkerpar@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Hej.

>har selvføldig kigget og læst en del om området osv. Men jeg kunne
>evt godt tænke mig at høre andre som har været dernede hvordan det
>ligger med sikkerheden i at færdes omkring i dagtimerne....

I dagtimerne er det som regel fredeligt at færdes i Cape Town.
Om aftenen/natten færdes man kun der hvor der er mange mennesker/turister.

>Vi skal på Hvid Haj dykning i 4 dage fra Simons Town og 4 dage fra
>Ganisbaai...vi har fundet et hus man kan leje i Simons Town men er det
>sikkert nok at gøre det ??

http://www.simonstown.com/

Generelt skal man være påpasselig med at rejse i Sydafrika, hvilket
forøvrigt gælder rigtig mange andre steder i verden, brug fornuften så
kommer man langt.
Vær imødekommende og respekter de lokale - det giver bonus.

> [...]
>og ikke ude om aften men hvor slemt er det med mindre man holder sig
>fra de områder som er er forskrevet i div rejsehåndbåger/guider samt

Som sagt: brug fornuften.

Noget andet er at hvis man lider af bekvemmeligheds syge, og absolut ikke
kan fordrage eller udholde, at de lokale tiltaler èn, og er en del
påtrængende - ikke kan leve med tanken om at blive bestjålet og blive snydt,
så er Afrika måske ikke det rigtige sted.
Har man derimod en god tålmodighed, (tingene foregår ikke i vores tempo
dernede) respekt samt lidt is i maven, kan man få en fantastisk tur .

God tur

/HB