Hovedpine ved landing
Fra : Morten

Dato : 17-01-07 19:59

Hej.

Jeg har de seneste par år oplevet stærkt stikkende hovedpine i bihulerne
(tror jeg - i hvert fald bag panden over øjnene) når flyet skal lande.
Nogen der har prøvet noget tilsvarende eller har en idé om hvad det kan
være?

Morten

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-01-07 20:02

Morten <useless@useless.useless> writes:

> [...]
> bihulerne (tror jeg - i hvert fald bag panden over øjnene) når flyet
> skal lande. Nogen der har prøvet noget tilsvarende eller har en idé om

Nej, jeg ved ikke hvad det er, men jeg ved hvad du kan gøre ved det.

Min mand har samme problem og har haft ringet til lægen, for at høre
hvad man kan gøre ved det. Et par timer inden landing tager du 600 mg
brufen/ipren/ibubrufen og lige inden flyet begynder at gå ned fra
cruisehøjde, bruger du en otrivin næsespray i begge næsebor. Spørg
evt. en stewardesse, om hun vil sige til, når I begynder at tabe
højde.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-01-07 20:31

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
>
> Min mand har samme problem og har haft ringet til lægen, for at høre
> hvad man kan gøre ved det. Et par timer inden landing tager du 600 mg

Til din orientering er Ibruprofen receptpligtigt. (De andre kender jeg
ikke, men er vel magen til)

Receptpligtigt medicin tager man ikke bare til andet formål. Basta.

Morten pas på med at følge sådanne hjemmelavede råd.
Det kan være tilfældigt at det virker. I dette tilfælde kender lægen dog
formentlig personen.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-01-07 20:42

Jørgen Rasmussen <jo-ra@tdc-net.dk> writes:

> Til din orientering er Ibruprofen receptpligtigt. (De andre kender
> jeg ikke, men er vel magen til)

Nope. Det aktive stof i de tre midler jeg nævnte er ibuprofen og i
doser på 200 mg pr. pille kan det købes i håndkøb. Så spørgsmålet er
ikke om medicinen er farlig, men om doseringen. Ipren kan købes i
håndkøb og har et indehold af aktivt stof på 200 mg. Ibuprofen med 200
mg aktivt stof kan også købes i håndkøb.

Mvh Trine

Fra : Bjarne

Dato : 17-01-07 20:11

Morten skrev:

> [...]
> (tror jeg - i hvert fald bag panden over øjnene) når flyet skal lande.
> Nogen der har prøvet noget tilsvarende eller har en idé om hvad det kan
Jeg bliver selv voldsomt generet af det dårlige indeklima, der ofte er i
et fly.
Det er jo den samme luft, der cirkulerer hele tiden og bliver mere og
mere tør.

Bjarne

Fra : Mark Beaumont

Dato : 17-01-07 21:43

Bjarne wrote:
> Jeg bliver selv voldsomt generet af det dårlige indeklima, der ofte
> er i et fly. Det er jo den samme luft, der cirkulerer hele tiden og
> bliver mere og mere tør.

Grunden til at luftfugtigheden i kabinen falder, er netop fordi
luften ikke kun recirkuleres.
I stor højde er der ikke meget vand i luften udenfor, så jo mere luft
udefra man blander i kabineluften, jo mere tør bliver luften. Manglende
ventilation vil ganske vist holde en normal luftfugtighed, men vil til
gengæld betyde, en øget koncentration af generende stoffer fra
passagernes og personalets udånding, tøj og bagage.

Vh
Mark

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-01-07 20:56

On Wed, 17 Jan 2007 20:31:12 +0100
Jørgen Rasmussen <jo-ra@tdc-net.dk> wrote:

> [...]
>
> Morten pas på med at følge sådanne hjemmelavede råd.
> Det kan være tilfældigt at det virker. I dette tilfælde kender lægen

En hurtig søgning viser at dette er et almindeligt råd der gives ved
sådanne bivirkninger ved flyvning.
Desuden er al den nævnte medicin til salg i håndkøb.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : J

Dato : 18-01-07 10:24

On Wed, 17 Jan 2007 19:58:38 +0100, Morten <useless@useless.useless>
wrote:

> [...]
>(tror jeg - i hvert fald bag panden over øjnene) når flyet skal lande.
>Nogen der har prøvet noget tilsvarende eller har en idé om hvad det kan

Ja, det kan man godt have, en gang imellem, - jeg har haft det, når en
forkølelse ikke har været helt væk.

Om de råd der er kommet vil jeg sige, at det er akutte lappeløsninger
allesammen. Det er jo i dit kranie, der sidder en eller andet næsten
kronisk betændelse. Få det væk ! på lidt længere sigt.

Den betændelse i dine bihuler/pandehuler kan godt være allergisk
betinget.

mvh

John

Fra : Henning

Dato : 18-01-07 15:37

wrote:

> [...]
>(tror jeg - i hvert fald bag panden over øjnene) når flyet skal lande.
>Nogen der har prøvet noget tilsvarende eller har en idé om hvad det kan

Det lyder dumt - får du ondt i tænderne når du løber? Gør det ondt i
tænderne hvis du slår dig selv let i nakken? I så fald har du
bihulebetændelse - jeg fik forklaringen af min tandlæge efter jeg
spurgte hende. En omgang penicillin, så var det væk. Jeg havde haft
det i ~2 år!