Safari i Sydafrika
Fra : michael

Dato : 17-01-07 08:39

Hej!

Jeg skal med mine forældre til Sydafrika, hvor vi bo på en lodge udenfor
Kruger nationalparken. Udover en-dags ture til fods og i bil skal vi
også have en to-dages safari ind i parken. Og vi afslutter turen med en
tre-dages tur til Victoria Falls.

Jeg vil derfor høre om andre har erfaringer og råd, der er gode. Jeg
tænke på alt fra beklædning, myggeforebyggelse, drikkepende til de
lokale osv.

Vi har også en eftermiddag og et par aftener i Johannesburg, så hvis der
er noget specielt man skal se, så sig til.

/michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-01-07 09:15

"michael"
> [...]
>
> Vi har også en eftermiddag og et par aftener i Johannesburg, så hvis der
> er noget specielt man skal se, så sig til.

Krüger er Malaria område, brug mygge creme og lange ærmer fra lidt før
solnedgang. Oplevede ikke mange myg i Livingstone (vicfalls) men samme
forholdsregler gælder.

Drikkepenge er forventet 10-15% det gælder alle, fra tjener, guide og
chauffør til tankpasseren, som dog er glad for en flad femmer.

Johannesburg er måske en af verdens voldeligste byer, i skal se jer for,
ikke stå og blafre med kamera, ure og smykker, hav kun det aller
nødvendigste med når i bevæger jer rundt, lad ikke noget værdifuldt
ligge på værelset. Der er mange car-jackings, bare giv dem bilen,
overfald og trusler med pistol og kniv, bare giv dem hvad du har.
Vær flere sammen, gerne med stedkendte, der taler sproget og
mentaliteten. I vil nok bo i udkanten af byen, der kan i gå rundt
i nogenlunde fred og ro - hvad skal i se, i skal se at komme væk
derfra hurtigst muligt. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-07 19:00

"michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har også en eftermiddag og et par aftener i Johannesburg, så hvis der
> er noget specielt man skal se, så sig til.

Johannesburg er kendt som nok verdens farligste by. Tilbring så lidt tid
som muligt der!

Fra Victoria Falls kan man komme på White water rafting, det er en af de
heftige af slagsen, og iøvrigt utrolig flot - et rigtigt andrenalin kick
hvis man er til det.

Forvent altid at de lokale vil have drikkepenge ca 10% - både i Sydafrika og
Zimbabwe. Pas på "landevejsrøvere" og trickstyve i Zimbabwe.

God Tur.

/HB