Billigt til Berlin
Fra : mikael

Dato : 16-01-07 17:44

Hej
Min datter og en veninde vil til Berlin ca. 12/2 til ca d. 14-15/2-07.
De vil gerne gøre det for under kr. 1000.
Er der nogen der har et godt råd til rejse , indkvartering etc.
De er ligeglade med om det er fly, bus eller tog....

Fra : KH

Dato : 16-01-07 19:13

Hej

Hvad angår indkvartering kan jeg varmt anbefale generator hostel
(http://www.generatorhostels.com/), der kan man få en seng for 10 euro pr.
nat. Det ligger godt nok lille stykke uden for "centrum", men med et togkort
(s+u-bahn) kommer man hurtigt derind (10-15 min). Tjek evt.
www.hostelbookers.com for andre muligheder.
Jeg kan forestille mig at den billigste (men også langsomste) rejseform er
bus.Evt. gråhundbussen (http://www.graahundbus.dk/) til 400 kr for en retur.

Hvis de er ude flere billige/gratis fornøjelser kan jeg anbefale
free-berlins gå-tur rundt i byen(http://www.newberlintours.com/nbt/)

Mvh. Kirsten

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-01-07 19:23

mikael wrote:

> [...]
> Er der nogen der har et godt råd til rejse , indkvartering etc.
> De er ligeglade med om det er fly, bus eller tog....

Hvorfra.?

Der går faste busruter til Berlin.
Enten over Østersøen fra østdanmark eller via Padborg.

Jeg vil gætte på at der billigst. Det varer ca. 5 - 6 timer fra Padborg.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : michael

Dato : 16-01-07 19:24

Prøv Euro-pas. http://www.europas.dk/

Jeg har rejst med dem til Prag i bus og det var ok.

/michael

Fra : Morten S Hansen

Dato : 16-01-07 19:45

mikael skrev:
> [...]
> Er der nogen der har et godt råd til rejse , indkvartering etc.
> De er ligeglade med om det er fly, bus eller tog....

Gråhund er oftet de billigste busser til berlin - 200,- pr. vej og man
skal ikke bestille på forhånd. De kører hver morgen fra DGI-byen,
København.

Eurolines kører også fra København - og kan være billigere hvis man
reserverer i meget god tid.

Fly kan tit være biligere end bus! Især hvis man er ude i god tid og
rejser midt på ugen. Sammenlign flypriser på den danske side
www.momondo.com. Det vil oftets være EasyJet, AirBerlin eller Sterling
der er billigst.

Generator hostel er billigt, (post)moderne (!) og holder en god
standart. Tilgengæld er det ikke i centrum (dog meget nemt at komme til)
, og ikke ligefrem et lille hyggeligt sted.
Et godt 'begynder'-sted, med venlige guider og masser af unge.

/morten

Fra : John

Dato : 17-01-07 01:15

mikael skrev:
> [...]
> Er der nogen der har et godt råd til rejse , indkvartering etc.
> De er ligeglade med om det er fly, bus eller tog....

Sidst jeg var i Berlin havde DSB et tilbud til 299 kr. fra Danmark til
Berlin og det samme for en billet den anden vej :)

Eurolines har enkelte billetter til 148 kr.

Gråhundbus tager 200 kr.

Så er der jo Sterling og EasyJet.

Hvis man ikke gider store sovesale, kunne www.pension-thielemann.de være
en mulighed. Tæt på offentlig transport (U-Bahn og sporvogn).

Mvh

John

Fra : Bjarne

Dato : 17-01-07 12:34

John skrev:

> [...]
>
> Hvis man ikke gider store sovesale, kunne www.pension-thielemann.de være
> en mulighed. Tæt på offentlig transport (U-Bahn og sporvogn).

Jeg faldt over denne
http://www.berlin-tourismus-online.de/Service/hotel.html
Der er hyggeligt ude omkring Köpenick og Friedrichshagen m.v. og S-tog
til centrum.

Og man kan selvfølgelig også altid søge hoteller på www.booking.com.

Jeg ville ikke drømme om at køre så langt i bus, så heller tage toget og
opleve at køre stærkt Hamburg - Berlin.

Bjarne

Fra : John

Dato : 17-01-07 14:16

www.123berlinzimmer.de er også et godt sted at lede.
Ellers er der jo også www.hotels.com - der er masser af muligheder.

> Jeg ville ikke drømme om at køre så langt i bus, så heller tage toget og
> opleve at køre stærkt Hamburg - Berlin.

Togturen fra Hamborg til Berlin med ICE er en fornøjelse.
Busturen fra København til Berlin (med Eurolines) er nu heller ikke så
slem synes jeg. Man får en lille "pause" ombord på færgen og gør et
lille stop undervejs, så det er ikke så slemt.

Jeg har en gang kørt med bus til og fra Prag. Det var alt andet end
sjovt. Bussen derned var overbooket og på vej hjem var det i en bus
fyldt med danske charterturister. 10 timer i helvede siger jeg bare :(

Mvh

John

Fra : info@hotels4traveler~

Dato : 21-01-07 08:36

Sie können unsere Web site überprüfen - dort können Sie Preise von
über 20 Hotelreservierung Aufstellungsorten vergleichen.
www.hotels4travelers.com