/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Nye bagage regler
Fra : E.S.


Dato : 16-01-07 15:39

Er det generel el. er det kun Sterling der nu kræver at man kun kan
indchecke 15 kg....... og håndbagage må veje maks 10 kg. med følgende
dimensioner 56+45+25cm..

15 kg er ikke meget til 3-4 uger.

Ebbe



 
 
;o\)-max- (16-01-2007)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 16-01-07 17:22


"E.S."
> Er det generel el. er det kun Sterling der nu kræver at man kun kan
> indchecke 15 kg....... og håndbagage må veje maks 10 kg. med følgende
> dimensioner 56+45+25cm..
>
> 15 kg er ikke meget til 3-4 uger.
>
> Ebbe

Find et andet selskab, 15kg er da helt absurt, til gengæld er 10kg
håndbagage generøst - uhm måske det kommer ud på det samme,
som alle de andre - -max-



Martin Højriis Krist~ (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 16-01-07 19:24

"-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message
news:45acfbb5$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> Find et andet selskab, 15kg er da helt absurt

15 kg er fint til en weekend, og det er den slags kunder de satser på.
Man kan købe ekstra vægt inden afrejse, men der afregnes 60 kr pr kilo

Men ja, der er bedre selskaber end Sterling.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter



Henning (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 16-01-07 21:28

On Tue, 16 Jan 2007 15:39:06 +0100, "E.S." <lupo@webspeed.dk> wrote:

>Er det generel el. er det kun Sterling der nu kræver at man kun kan
>indchecke 15 kg....... og håndbagage må veje maks 10 kg. med følgende
>dimensioner 56+45+25cm..
>
>15 kg er ikke meget til 3-4 uger.

Vaskepulver - så behøver du ikke så meget tøj
Alternativt, som jeg så en gang, tag 4-5 lag tøj på! Kufferten vejede
for meget, resolut åbnede gutten den og tog tre par cowboybukser på!
Tja, slutvægten bliver den samme, men er du kommet igennem check-in er
der ingen der siger noget til dine 4 plasticposer med tøj!


michael (17-01-2007)
Kommentar
Fra : michael


Dato : 17-01-07 08:44

Det er jo umiddelbart et ganske godt tip til den enkelte rejsende. Men
der er jo en god grund til at man kun må have et maksimum af baggage
med. For inden flyet letter, beregner piloterne hvor meget brændstof,
der skal fyldes på flyet og hvor stor accelrationen skal være på
startbanen, så man når at lette.

Og disse beregninger gøres på baggrund af antallet af passagerer og
mængden af baggage. Hvis så alle passagerer i en jumbo jet med 500
mennesker ombord alle medbringer halvandet kilo ekstra tøj på kroppen,
så er det pludselig trekvart tons ekstra vægt.

Så det er altså ikke kun for at plukke de rejsende at man har et loft på
vægten af baggage.

/michael




Henning wrote:
> On Tue, 16 Jan 2007 15:39:06 +0100, "E.S." <lupo@webspeed.dk> wrote:
>
>
>>Er det generel el. er det kun Sterling der nu kræver at man kun kan
>>indchecke 15 kg....... og håndbagage må veje maks 10 kg. med følgende
>>dimensioner 56+45+25cm..
>>
>>15 kg er ikke meget til 3-4 uger.
>
>
> Vaskepulver - så behøver du ikke så meget tøj
> Alternativt, som jeg så en gang, tag 4-5 lag tøj på! Kufferten vejede
> for meget, resolut åbnede gutten den og tog tre par cowboybukser på!
> Tja, slutvægten bliver den samme, men er du kommet igennem check-in er
> der ingen der siger noget til dine 4 plasticposer med tøj!
>

;o\)-max- (17-01-2007)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 17-01-07 08:51


"michael"
> Det er jo umiddelbart et ganske godt tip til den enkelte rejsende. Men der
> er jo en god grund til at man kun må have et maksimum af baggage med. For
> inden flyet letter, beregner piloterne hvor meget brændstof, der skal
> fyldes på flyet og hvor stor accelrationen skal være på startbanen, så man
> når at lette.
>
> Og disse beregninger gøres på baggrund af antallet af passagerer og
> mængden af baggage. Hvis så alle passagerer i en jumbo jet med 500
> mennesker ombord alle medbringer halvandet kilo ekstra tøj på kroppen, så
> er det pludselig trekvart tons ekstra vægt.
>
> Så det er altså ikke kun for at plukke de rejsende at man har et loft på
> vægten af baggage.
>
> /michael

Hehe - sefølig er det da for at plukke folk - efter du har tjekket ind
åbner der sig en Alladins hule af shopping muligheder, you can buy
your heart out baby, uden at blive bonget for overvægt. -max-



E.S. (17-01-2007)
Kommentar
Fra : E.S.


Dato : 17-01-07 10:15

Det er ikke mængden på kg. jeg klander dem for, men jeg kan bare ikke forstå
at de ønsker at folk må slæbe 10 kg med op i maskinen, det er da hurtigere
at plasere en lille taske med lidt private ting i frem for tasker i alle
mulige udforminger med op til 10 kg. Undskyld jeg kan ikke se logikken.

Ebbe
"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse
news:45add571$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "michael"
>> Det er jo umiddelbart et ganske godt tip til den enkelte rejsende. Men
>> der er jo en god grund til at man kun må have et maksimum af baggage med.
>> For inden flyet letter, beregner piloterne hvor meget brændstof, der skal
>> fyldes på flyet og hvor stor accelrationen skal være på startbanen, så
>> man når at lette.
>>
>> Og disse beregninger gøres på baggrund af antallet af passagerer og
>> mængden af baggage. Hvis så alle passagerer i en jumbo jet med 500
>> mennesker ombord alle medbringer halvandet kilo ekstra tøj på kroppen, så
>> er det pludselig trekvart tons ekstra vægt.
>>
>> Så det er altså ikke kun for at plukke de rejsende at man har et loft på
>> vægten af baggage.
>>
>> /michael
>
> Hehe - sefølig er det da for at plukke folk - efter du har tjekket ind
> åbner der sig en Alladins hule af shopping muligheder, you can buy
> your heart out baby, uden at blive bonget for overvægt. -max-
>



Kent Oldhøj (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 17-01-07 11:17

"E.S." <lupo@webspeed.dk> wrote in
news:45ade92e$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det er ikke mængden på kg. jeg klander dem for, men jeg kan bare ikke
> forstå at de ønsker at folk må slæbe 10 kg med op i maskinen, det er
> da hurtigere at plasere en lille taske med lidt private ting i frem
> for tasker i alle mulige udforminger med op til 10 kg. Undskyld jeg
> kan ikke se logikken.

Logikken er at det er personale- og tidsbesparende hvis man kan få
passagererne til enten at slæbe bagagen ombord, eller begrænse mængden.

Begge dele handler om penge.

Kent Oldhøj (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 17-01-07 11:15

";o\)-max-" <max@amarzone.dk> wrote in
news:45add571$0$49195$14726298@news.sunsite.dk:

> Hehe - sefølig er det da for at plukke folk - efter du har tjekket ind
> åbner der sig en Alladins hule af shopping muligheder, you can buy
> your heart out baby, uden at blive bonget for overvægt. -max-

Inden man går helt shop amok i Terminalen, vil jeg lige påpege at det sker
folk bliver bedt om at efterlade håndbagage (i praksis bliver det tjekket
ind som rigtig bagage, men så bliver man også bonet), hvis de har
overvældende meget.

Henrik V Blunck [Dia~ (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik V Blunck [Dia~


Dato : 17-01-07 13:36

Kent Oldhøj skrev:
> ";o\)-max-" <max@amarzone.dk> wrote in
> news:45add571$0$49195$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Hehe - sefølig er det da for at plukke folk - efter du har tjekket ind
>> åbner der sig en Alladins hule af shopping muligheder, you can buy
>> your heart out baby, uden at blive bonget for overvægt. -max-
>
> Inden man går helt shop amok i Terminalen, vil jeg lige påpege at det sker
> folk bliver bedt om at efterlade håndbagage (i praksis bliver det tjekket
> ind som rigtig bagage, men så bliver man også bonet), hvis de har
> overvældende meget.

Er det noget du enten selv har oplevet eller har link til?

--
Med venlig hilsen
Henrik V Blunck - www.multidesigner.net
Daily Fun For Your Coffee Break:
http://blunck.dk/recommends/coffee/

Kent Oldhøj (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 18-01-07 00:36

"Henrik V Blunck [Dianalund]" <h_blunck@gmx.net> wrote in
news:45ae182e$0$69143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>> Inden man går helt shop amok i Terminalen, vil jeg lige påpege at det
>> sker folk bliver bedt om at efterlade håndbagage (i praksis bliver
>> det tjekket ind som rigtig bagage, men så bliver man også bonet),
>> hvis de har overvældende meget.

> Er det noget du enten selv har oplevet eller har link til?

Jeg arbejder i lufthavnen, så det er selvoplevet.

Kent Oldhøj (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 17-01-07 11:12

michael <michaelsemail@ofir.dk> wrote in news:45add3c9$0$181
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det er jo umiddelbart et ganske godt tip til den enkelte rejsende. Men
> der er jo en god grund til at man kun må have et maksimum af baggage
> med. For inden flyet letter, beregner piloterne hvor meget brændstof,
> der skal fyldes på flyet og hvor stor accelrationen skal være på
> startbanen, så man når at lette.

Umiddelbart er det jo en plausibel forklaring, men den holder ikke i
virkeligheden.

I virkeligheden benytter flyselskaberne gennemsnitsvægt for passagerer og
bagage. Jeg husker ikke alle tal i hovedet, men man regner med en lidt
større vægt for mænd (knapt 90 kg inkl. tøj og håndbagage) end kvinder
(godt 80 kg inkl. tøj og håndbagage), en meget lavere vægt for børn, og
sjovtnok regner de fleste luftfartselskaber med at spædbørn er vægtløse
Vægttallene er forskellige fra selskab til selskab.

De fleste flyselskaber regner med at bagage vejer 15 kg pr. stk. i
gennemsnit. Jeg mener Sterling regner med 13 kg.

I særlige tilfælde kan man skønne at bagagen gennemsnitligt vejer
væsentligt mere eller mindre, og så foretages der en præcis vejning af
bagagen. Det gælder f.eks. ved skicharter, hvor hver passager typisk har
en kuffert, et par ski og et par støvler. Sidstnævnte trækker voldsomt
ned på gennemsnitsvægten, så her vejer man ofte bagagen.

Når Sterling sætter vægtgrænsen ned, så er det for både at spare fuel og
tjene penge.

> Og disse beregninger gøres på baggrund af antallet af passagerer og
> mængden af baggage. Hvis så alle passagerer i en jumbo jet med 500
> mennesker ombord alle medbringer halvandet kilo ekstra tøj på kroppen,
> så er det pludselig trekvart tons ekstra vægt.

I praksis betyder dit eksempel intet. trekvart tons i en Jumbo er
småting, og i eksemplet er de jævnt fordelt i flyveren. Det er straks
værre hvis kaptajnen tror han har trekvart tons bagage bagerst i
flyveren, som i virkeligheden ligger forrest i flyveren. For så er det
pludselig flyets balance der er påvirket og det har betydning under
starten.

Henrik V Blunck [Dia~ (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik V Blunck [Dia~


Dato : 17-01-07 13:42

Kent Oldhøj skrev:
> michael <michaelsemail@ofir.dk> wrote in news:45add3c9$0$181
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
<...>
> I virkeligheden benytter flyselskaberne gennemsnitsvægt for passagerer og
> bagage. Jeg husker ikke alle tal i hovedet, men man regner med en lidt
> større vægt for mænd (knapt 90 kg inkl. tøj og håndbagage) end kvinder
> (godt 80 kg inkl. tøj og håndbagage), en meget lavere vægt for børn, og
> sjovtnok regner de fleste luftfartselskaber med at spædbørn er vægtløse
> Vægttallene er forskellige fra selskab til selskab.

Er gennemsnitsvægten ikke sat op? Jeg synes de nævnte det på programmet
"Heathrow" på et tidspunkt, for folk er blevet lidt tungere....

> I særlige tilfælde kan man skønne at bagagen gennemsnitligt vejer
> væsentligt mere eller mindre, og så foretages der en præcis vejning af
> bagagen. Det gælder f.eks. ved skicharter, hvor hver passager typisk har
> en kuffert, et par ski og et par støvler. Sidstnævnte trækker voldsomt
> ned på gennemsnitsvægten, så her vejer man ofte bagagen.

Bullshit!

Vægten bliver talt sammen allerede ved check-in. Når hver kunde og/eller
par smider sin bagage ved disken, vejes denne, og dette er talt sammen
når check-in er fuldført. Vi rejste til Kreta fra Billund i oktober
måned, hvor jeg bemærkede sammentællingen og at stregkoderne bliver
lavet efter vægten er konstateret og billetterne registreret.

> Når Sterling sætter vægtgrænsen ned, så er det for både at spare fuel og
> tjene penge.

Naturligvis.

> I praksis betyder dit eksempel intet. trekvart tons i en Jumbo er
> småting, og i eksemplet er de jævnt fordelt i flyveren. Det er straks
> værre hvis kaptajnen tror han har trekvart tons bagage bagerst i
> flyveren, som i virkeligheden ligger forrest i flyveren. For så er det
> pludselig flyets balance der er påvirket og det har betydning under
> starten.

De er dygtige, de folk der pakker. Du kan være helt sikker på, at
balancen er i orden.

--
Med venlig hilsen
Henrik V Blunck - www.multidesigner.net
Daily Fun For Your Coffee Break:
http://blunck.dk/recommends/coffee/

Kent Oldhøj (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 18-01-07 00:58

"Henrik V Blunck [Dianalund]" <h_blunck@gmx.net> wrote in
news:45ae1982$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>> Vægttallene er forskellige fra selskab til selskab.

> Er gennemsnitsvægten ikke sat op?

Det bestemmes suverænt af det enkelte flyselskab. Der er ingen lovgivning
eller andet på området.

> Jeg synes de nævnte det på
> programmet "Heathrow" på et tidspunkt, for folk er blevet lidt
> tungere....

Som sagt er det individuelt fra selskab til selskab (og nogengange fra
rute til rute). Tjekkede lige SAS' vægte, og de er nu 87 kg for voksne og
35 kg for børn på europæiske destinationer.

>> I særlige tilfælde kan man skønne at bagagen gennemsnitligt vejer
>> væsentligt mere eller mindre, og så foretages der en præcis vejning
>> af bagagen. Det gælder f.eks. ved skicharter, hvor hver passager
>> typisk har en kuffert, et par ski og et par støvler. Sidstnævnte
>> trækker voldsomt ned på gennemsnitsvægten, så her vejer man ofte
>> bagagen.

> Bullshit!

Du taler om noget jeg får penge for at have styr på, og noget som du helt
åbenlyst kun gætter om. Vær varsom med de grimme ord.

> Vægten bliver talt sammen allerede ved check-in. Når hver kunde
> og/eller par smider sin bagage ved disken, vejes denne, og dette er
> talt sammen når check-in er fuldført.

Du aner intet om procedurer i lufthavne. Ved check-in ved man ikke hvor
hvert enkelt stykke bagage havner henne i flyveren. De fleste fly har
mere end et lastrum, så det giver ingen mening at bruge bagagevægten ved
check-in, til at lave vægt/balance udregninger på selve flyet.

Desuden kan der ske mange ting med bagagen fra check-in til de lastes i
flyveren. Ved sent check-in når bagagen måske ikke ud til flyside, og så
er det jo ikke smart at kaptajnen tror han har det ombord.

Bagagen tælles derfor når den lastes, antallet ganges med den
gennemsnitlige vægt og den samlede vægt for hvert lastrum rapporteres til
kaptajnen. Sammen med mængden af fuel og antallet af passagerer og deres
placering i flyet, kan han så beregne flyets startvægt og fordelingen af
vægten og dermed beregne hvor meget gas han skal give under starten.

> Vi rejste til Kreta fra Billund
> i oktober måned, hvor jeg bemærkede sammentællingen og at stregkoderne
> bliver lavet efter vægten er konstateret og billetterne registreret.

Vægten benyttes udelukkende til at registrere om den enkelte kunde har
for meget vægt med.

>> I praksis betyder dit eksempel intet. trekvart tons i en Jumbo er
>> småting, og i eksemplet er de jævnt fordelt i flyveren. Det er straks
>> værre hvis kaptajnen tror han har trekvart tons bagage bagerst i
>> flyveren, som i virkeligheden ligger forrest i flyveren. For så er
>> det pludselig flyets balance der er påvirket og det har betydning
>> under starten.

> De er dygtige, de folk der pakker. Du kan være helt sikker på, at
> balancen er i orden.

Det er jeg skam også. På SGS handlede fly er der 3 personer der tjekker
vægt og balance uafhængigt af hinanden (og computeren tjekker vi regner
rigtigt og husker alt). Men der sker nu småfejl ind imellem alligevel.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste