Fra Billund til New York til LA og tilbage~
Fra : Andrea

Dato : 15-01-07 11:24

Jeg skal til USA til sommer. Er der nogen der har et bud på, hvem der er
billigst at rejse med?
Turen er fra Billund til New York. Skal være i NY i en uge. Derefter til LA
og være i 2 uger. Derefter går turen tilbage til Billund.
Jeg nægter at mellemlande i Paris, da jeg har fået en MEGET dålig behandling
der.

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-01-07 17:40

On Mon, 15 Jan 2007 11:23:40 +0100
"Andrea" <Jylland@her> wrote:

> [...]
> til LA og være i 2 uger. Derefter går turen tilbage til Billund.
> Jeg nægter at mellemlande i Paris, da jeg har fået en MEGET dålig

Tjek icelandair.dk De plejer at have utroligt billige rejser til netop
new york. Du skal dog mellemlande på island, men til gengæld så sparer
man typisk et par tusinde på billetten.
Lige nu har de f.eks. t/r til new york inkl skatter fra priser så lave
som 2975kr.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-01-07 12:10

"Andrea" <Jylland@her> wrote in

> [...]
> Turen er fra Billund til New York. Skal være i NY i en uge. Derefter
> til LA og være i 2 uger. Derefter går turen tilbage til Billund.

Sådan en roundtrip er ikke billig. Jeg vil foreslå at du finder en billig
billet til New York, f.eks hos Islandair som Kim foreslår, der dækker
både ud- og hjemrejse.

Det er ret billigt at rejse indenrigs i USA med lavprisselskaber, så når
du skal hjem flyver du bare tilbage til New York.

Jeg er ikke upto date med lavprisselskaber i USA, og slet ikke hvem der
flyver JFK-LAX, men det burde ikke være noget problem at få en
returbillet for under 300$. Husk også at tjekke ruteselskaberne. Måske
har de bedre connexions med Icelandair i JFK.

Sammen med en retur CPH-KEF-JFK, lander du på en samlet pris omkring
5000,- kr. Regn med en helvedes tur når du skal hjem.

LAX-JFK. Længere ophold i JFK. JFK-KEF. Kortere ophold i KEF. KEF-CPH.

Hvis du har præcise rejsedatoer er det nemmere at hjælpe dig videre.

> Jeg nægter at mellemlande i Paris, da jeg har fået en MEGET dålig
> behandling der.

Dårlig behandling i lufthavne er ofte et spørgsmål om tilfældigheder. Men
det er naturligvis dit valg om du vil lade tilfældigheder have
indflydelse på dine fremtidige muligheder for at rejse.

Fra : Andrea

Dato : 16-01-07 12:59

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er naturligvis dit valg om du vil lade tilfældigheder have
> indflydelse på dine fremtidige muligheder for at rejse.

Mange tak for dine grundige svar! Jeg ser nærmere på dem!
Jeg er sikker på, at det ikke var tilfældigt, at vi fik en dårlig
behandling. Vi var en gruppe på seks personer. Da vi blev skulle have vores
håndbagage gennemsøgt foregik det på en meget 'kedelig' måde. Vi havde gaver
med, da vi var inviteret til bryllup. Gaverne til brudeparret blev FLÅET op,
så de var ikke særlig pæne, da vi afleverede dem. En ældre dame på 82 år,
havde åbenbart noget metal, der fik deres 'magnet' til at hyle. Personalet
råbte ad hende. "What is that! What do you have?! Tell us what you have!"
mens en af dem RUSKEDE i hende. Senere, da vi skulle vise vore pas, sidste
gang, inden vi skulle ombord på flyet, stod der en uniformeret herre og
sagde "danskere!", mens han rystede på hovedet.
Sådan en behandling har jeg dog aldrig fået andre steder. Vi er alle seks
enige om, at der kommer vi aldrig mere.
Jeg har været i Paris to gange, som turist. Franskmænd VIL bare ikke tale
med folk, der taler flydende engelsk, -som jeg.

Fra : Anette

Dato : 16-01-07 13:30

Andrea" <Jylland@her> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har været i Paris to gange, som turist. Franskmænd VIL bare ikke tale
> med folk, der taler flydende engelsk, -som jeg.

Tja, den oplevelse har jeg så overhovedet ikke... Er altid blevet vældig
pænt behandlet i Paris ( og Frankrig generelt) selvom jeg ikke taler et ord
fransk.

Men glæd dig da til USA, der kan de nok lige tale med om det med dårlig
behandling i lufthavnene.............

Anette

Fra : Andrea

Dato : 16-01-07 14:17

"Anette" <asin@notthisway.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> ord fransk.
>
> Men glæd dig da til USA, der kan de nok lige tale med om det med dårlig

Du kan tro, at jeg glæder mig til at komme til USA. Der har jeg været mange
gange ( har ikke tal på, hvor mange) og der har jeg ALTID fået en rigtig god
behandling.
I det hele taget, så er amereianere, efter min mening, et helt ualmindeligt
dejligt folk!
Gæstfri, hjælpsomme og vennelige mennesker!
Jeg ville ønske, at jeg kunne sige det samme om franskmænd. -Det kan jeg
ikke.

Fra : Anette

Dato : 16-01-07 17:03

> Du kan tro, at jeg glæder mig til at komme til USA. Der har jeg været
> mange gange ( har ikke tal på, hvor mange) og der har jeg ALTID fået en
> rigtig god behandling.

Bortset fra Israel så har jeg aldrig oplevet en mere sjofel og ubehagelig
behandling i en lufthavn end sidst jeg skulle hjem fra NY.....

Anette

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-07 11:33

"Andrea" <Jylland@her> wrote in

> [...]
> havde gaver med, da vi var inviteret til bryllup. Gaverne til
> brudeparret blev FLÅET op, så de var ikke særlig pæne, da vi

Samme type klager fik personalet i Kastrup de første dage da nye regler
blev indført fordi de fik stress af de overvældende arbejdsopgaver. Jeg
forsvarer ikke det skete, prøver bare at anskueliggøre at der KAN have
været særlige årsager.

> Senere, da vi skulle vise vore pas, sidste gang,
> inden vi skulle ombord på flyet, stod der en uniformeret herre og
> sagde "danskere!", mens han rystede på hovedet.

He he... lyder som om i rejste i den periode hvor kastrup ikke var på
samme niveau som resten af Europa, rent sikkerhedsmæssigt. Det betød at
passagerer der ankom fra Kastrup skulle igennem et særligt sikkerhedstjek
(man kan sige at de fremmede lufthavne skulle gøre Kastrups arbejde). Det
var ikke populært i de europæiske lufthavne!

> Sådan en behandling har jeg dog aldrig fået andre steder.

Jeg har nu også haft en dårlig oplevelse i Charles De Gaulle. Vi var der
første gang, var under tidspres og kunne ikke finde den terminal vi
skulle til. Da vi spurgte om vej i informationen blev der blot peget i
den rigtige retning. Tilfældigvis kom vi forbi en trappe ned til
terminalbussen (som var den vi skulle med) der kørte nedenunder. Ellers
havde vi løbet forgæves i den rigtige retning men på den forkerte etage.

Men jeg har siden haft flere gode oplevelser.

Efter min mening er det værste man kan blive udsat for i en lufthavn,
ligegyldighed. Det møder man desværre oftere og oftere selv i
velrennomerede lufthavne

> Franskmænd VIL bare ikke tale med folk, der taler flydende engelsk,
> -som jeg.

Du har lidt ret i det. Jeg kan anbefale at lære 7-8 franske gloser. Når
man prøver at tale fransk er de langt mere imødekommende.

Fra : TL

Dato : 28-01-07 20:59

On 16 Jan 2007 11:09:39 GMT, in dk.fritid.rejse "Kent Oldhøj"
<kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote:

>Dårlig behandling i lufthavne er ofte et spørgsmål om tilfældigheder. Men
>det er naturligvis dit valg om du vil lade tilfældigheder have
>indflydelse på dine fremtidige muligheder for at rejse.

Det er ikke en tilfældighed, at CDG er en elendig lufthavn.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-01-07 20:15

TL <tl_dp@adelphia.net> wrote in

> Det er ikke en tilfældighed, at CDG er en elendig lufthavn.

Hvad er den præcise årsag? Du udtaler dig som om du kender den.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-01-07 21:10

On Sun, 28 Jan 2007 11:59:06 -0800, TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

>Det er ikke en tilfældighed, at CDG er en elendig lufthavn.

Jeg har blandede erfaringer med CDG. Specielt hvis man bare skal
skifte fly. Jeg rejste JFK-CDG-CPH sidste år, og det var et mindre
mareridt at finde vores fly til København. Vi skulle ned under vejen
og op i en anden terminal og så igennem sikkerhedskontrollen igen. Da
vi kom ind i terminalen kunne vi ikke finde ud af, hvilken gate vores
fly gik fra, så vi måtte spørge os frem. Da vi skulle gå ombord, så
boardede de to fly samtidiigt fra samme gate med det resultat, at
mange kom til at gå til det forkerte fly.

Da vi rejste den anden vej og skulle boarde flyet til JFK var der
totalt kaos. Folk masede og skubbede for at komme ombord, der var
overhovedet ikke noget system i det. Ikke sjovt, når man rejser med en
3 måneder gammel baby.

Kabinepersonalet var til gengæld fremragende (Air France), da gjorde
virkelig alt, hvad de kunne for os og vores baby.

På den anden side har jeg rejste mange gange fra London til CDG og
tilbage og har aldrig haft problemer. Hurtig check in, ingen kø ved
sikkerhedskontrollen, udmærket terminal, afgang til tiden.

Dog vil jeg altid prøve at undgå terminal 1, den virker utrolig rodet
og uoverskuelig. Air France flyver fra terminal 2 og "de andre" flyver
fra terminal 1.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Anne

Dato : 30-01-07 16:14

Alle franskmænd, som jeg har haft kontakt med, har virket selvglade. Man
skal ikke være for god til at tale engelsk, - hvis man er, så vil de ikke
tale med én. Jeg har prøvet det MANGE gange. Nu undgår jeg helt Frankrig!
Franskmænd skulle se at komme over, at det er engelsk, der er
'verdenssproget'.
Ha en god dag!

Fra : Elmer Fjort

Dato : 30-01-07 16:36

"Anne" <Anne@Dorthe> skrev i en meddelelse
> [...]
> tale med én. Jeg har prøvet det MANGE gange. Nu undgår jeg helt Frankrig!
> Franskmænd skulle se at komme over, at det er engelsk, der er

Sikke dog en gang vrøvl at fyre af!

Jeg har været mange gange i Frankrig og flere gange en af de oversøsiske
depatementer.
Har kun mødt en som var overlegen og arogant - men det var han så også i
overmål.

Elmer

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-01-07 17:13

"Anne" <Anne@Dorthe> on tirsdag 30. januar 2007 at 16:13 +0100 wrote:
> [...]
>tale med én. Jeg har prøvet det MANGE gange. Nu undgår jeg helt Frankrig!
>Franskmænd skulle se at komme over, at det er engelsk, der er

Det kan jeg slet ikke genkende - jeg har tværtimod utallige gange oplevet
franskmændene som utroligt hjælpsomme og imødekommende, og det uanset om
det har været i Paris, Alsace, Provence, Bretagne eller andre steder i
landet. Jeg glemmer da aldrig den franske familie, der uden videre tog mig
med hjem og installerede mig i et værelse, da jeg som helt ung var blevet
frarøvet alt i Marseilles. De var en utrolig hjælp, da jeg skulle have
fremskaffet et nyt pas, rekvireret penge osv.
Helt grundlæggende er min erfaring at man får det tilbage man selv kommer
med - er man selv venlig smilende og imødekommende, ja så er det også den
måde man bliver behandlet på, og det gælder stort set uanset hvor i verden
man befinder sig. Ikke at jeg dermed skal sige at der er noget i vejen med
din attitude.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311