Zanzibar
Fra : Bjarne

Dato : 13-01-07 16:09

Er der nogen her, der har erfaringer med Zanzibar?
Hvordan er befolkningen over for turister?
Hvor sikkert og trygt er det?

Bjarne

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-01-07 13:57

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in news:45a8f604$0$2100
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er der nogen her, der har erfaringer med Zanzibar?

En arbejdsbekendt stammer fra Zanzibar og har både et hus og familie dér.

> Hvordan er befolkningen over for turister?

Zanzibar er muslimsk, og sålænge du respekterer de lokale værdier vil du
opleve befolkningen som venlige og imødekommende.

> Hvor sikkert og trygt er det?

Jeg har ingen betænkeligheder. Zanzibar er et lille paradis.

Fra : Bjarne

Dato : 14-01-07 15:22

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
> opleve befolkningen som venlige og imødekommende.

> Jeg har ingen betænkeligheder. Zanzibar er et lille paradis.

Tak. Det glæder mig at høre.

vh
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 22:31

Bjarne wrote:
> Er der nogen her, der har erfaringer med Zanzibar?
> Hvordan er befolkningen over for turister?
> Hvor sikkert og trygt er det?
>
> Bjarne

Hej Bjarne,

Jeg var der for 3 år siden. Vi var i Stone Town og senere
i Nungwi. Absolut eksotisk og fantastisk. Nungwi var dog ikke
det store sus, jeg ville nok finde et mindre sted næste gang.
Det var pænt og civiliseret, men en anelse kedeligt.

Omvendt mødte vi folk, som var blevet bestjålet på østkysten ved
at være et sted som var lidt for affolket.

Generelt følte jeg meget tryg i Tanzania - fantastisk befolkning.
Det galdt også for Zanzibar, men i højere grad på fastlandet.

Så jeg ville ikke have nogle skrubler hvis man bare tænker sig lidt om
og netop respekterer de muslimske skikke i Stone Town. Det betyder bare,
at man gerne har lange bukser på og kvinder ikke viser noget frem -
værre er det ikke.

Jeg kan varmt anbefale Lonely Planet til Tanzania. Med den i hånden
er du godt kørende.

Mvh,

Frederik