Søger "must see" steder i New Zealand
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 19:49

Hej!

Vi rejser 2 voksne & 2 børn til NZ 4 uger i juli i Motorhome. Vi er 10 dage
på Nordøen og 18 dage på Sydøen. Vi søger steder som man bare ikke kan gå
udenom og absolut skal se og opleve.

Er der nogen der har gode ideér, deriblandt gerne steder hvor man kan komme
i nærheden af farme og mærke den side af landet.

Hilsen
Familien Larsen
1dxfw[a]mail.sonofon.dk

Fra : Karin

Dato : 14-01-07 09:52

"Hans-Erik Larsen" <1dxfw(a)mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har gode ideér, deriblandt gerne steder hvor man kan
> komme i nærheden af farme og mærke den side af landet.

Hej med jer!
Vi havde en rigtig dejlig tur til New Zealand, i december måned, for 5 år
siden. Det var sommer der.
Der er jo en særdeles skøn natur! Det første jeg tænkte, da jeg så jeres
spørgsmål, var: Milford Sound. Men se også The Franz Josef og Fox glaciers.
Der er så kønt over det hele. Masser af flotte vandfald. Jeg kunne nævne
mange steder. Men prøv at låne 'Turen går til New Zealand' - Politikkens.
Hvis I kan, skulle I måske bruge lidt mere tid på sydøen. Vi synes at der
var mest at se der. Auckland er en kedelig by. Der er ikke meget at komme
efter.
Men det er jo vinter der, når I kommer derned....
Hav en rigtig god tur!

Fra : Connie Toft

Dato : 16-01-07 09:00

Hej heldige jer

Nu har i jo valgt at rejse i NZ´s vintertid, men det har i vel
nøje overvejet. Måske er i til skisport, det er der rig mulighed
på sydøen. Men ellers vil jeg også foreslå at låne et par bøger
om øerne. Vi havde backpackernes bibel "Loney Planet" med, ikke
til at undvære. Ellers brugte vi meget at snakke med andre på de
Hostels vi boede på. Der er altid nogen der har været nogle fede
steder.
Jeg vil gerne skrive vores rejserute til dig, længere
redegørelse, men mail hvis i gerne vil have den.

Connie

Fra : Mureren

Dato : 18-01-07 10:24

> Er der nogen der har gode ideér, deriblandt gerne steder hvor man kan
> komme i nærheden af farme og mærke den side af landet.

Hej.

En kollega er dernede pt., og har en blog om turen. Se her:
www.bigbangtour.blogspot.com

Han har desuden boet og arbejdet dernede en del år, så han er godt bekendt
med NZ, og jeg fomoder han har et godt udgangspunkt for at til/fravælge de
bedste/værste ting.

Mvh.
Mureren

Fra : Elmer Fjort

Dato : 29-01-07 10:54

> [...]
>
> Er der nogen der har gode ideér, deriblandt gerne steder hvor man kan
> komme i nærheden af farme og mærke den side af landet.

Jeg har været dernede for snart alt for mange år siden.
synes at Steward Island er et must see, ihverfald hvis man er natur
interesseret.
En stor ø med kun 20 kilometer vej og ganske få biler.
Ellers er det ren natur. De har nogle meget intersante/smukke ture ud og
kigge på kiwier.

Napier er også et besøg værd. Hele byen er i Art-deco stil, og man får
allermest formennelsen af at stå i Californien
Når man står på den bredde strandpromenade, og kigger ud over 10000
kilometer åbent hav.

Elmer

Fra : Rasmus Westh

Dato : 24-02-07 18:04

"Hans-Erik Larsen" <1dxfw(a)mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har gode ideér, deriblandt gerne steder hvor man kan
> komme i nærheden af farme og mærke den side af landet.

Jeg har en rejseblog på nettet (som jeg stadig ikke har skrevet færdig)...
NZ er på nogle af de første sider. Var der i en måned - NZ er komplet
ubeskriveligt!

Tag et kig på www.therasmus.dk

Rasmus