Billeje i Frankrig
Fra : Bjarne

Dato : 09-01-07 19:01

Jeg skal til Frankrig/Italien om kort tid og vil leje en bil i Nice Cote
D'azur.
Umiddelbart forestiller jeg mig at bestille AVIS hjemmefra, men er der
nogen, som har bedre erfaringer med andre?

vh
Bjarne

Fra : rt

Dato : 10-01-07 08:57

> [...]
> Umiddelbart forestiller jeg mig at bestille AVIS hjemmefra, men er der
> nogen, som har bedre erfaringer med andre?

Jeg lejede en bil i 14 dage for 1,5 år siden.
Jeg kan dog ikke lige på stående fod huske hos hvem.
Måske var det Europcar, gennem nedenstående link.
Der var ingen problemer, og vi kørte rundt i en sprit ny
Toyota Corolla, rigtig rart.

Prøv evt. www.holidayautos.dk

Der ligger en del forskellige biludlejningssteder i lufthavnen,
og jeg tror det er smart at have booket i forvejen, også
mht. pris.

Du kan godt forberede dig på laaangt ventetid, når du skal
hente bilen

God tur.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Bjarne

Dato : 10-01-07 14:53

rt skrev:

> [...]
> mht. pris.
>
> Du kan godt forberede dig på laaangt ventetid, når du skal

Mange tak.

Holyday Autos ser billigere ud, når man tænker på, at det er med fri km
og fri ekstra chauffør.

Bjarne

Fra : rt

Dato : 11-01-07 08:01

> Mange tak.

Velbekommen.

> Holyday Autos ser billigere ud, når man tænker på, at det er med fri km og
> fri ekstra chauffør.

Ja, det er vist en udmærket deal.

God fornøjelse, der er lækkert at køre rundt i det sydfranske.

Må jeg anbefale en tur til Gorge du Verdon, der er fantastisk smukt,
men vær forberedt på at få afprøvet køreegenskaberne på de smalle,
stejle bjergveje Og afsæt så minimum én dag.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Bjarne

Dato : 14-01-07 21:53

rt skrev:

> [...]
> Måske var det Europcar, gennem nedenstående link.
> Der var ingen problemer, og vi kørte rundt i en sprit ny

Nu prøver jeg så holidayautos. Selve deres bestillingsprocedure virker
helt OK, og det er godt nok en anelse dyrere, men fri km og ekstra
chauffør er med.

Bjarne

Fra : SørenFisker

Dato : 11-01-07 09:24

> [...]
> Umiddelbart forestiller jeg mig at bestille AVIS hjemmefra, men er der
> nogen, som har bedre erfaringer med andre?

Jeg har lejet bil flere gange i lufthavnen i Nice.
Hver gang med Avis. Det har fungeret uden problemer og uden ventetid.
Jeg har ikke prøvet i højsæsonen, men det er der jo heller ikke tale om her.
Bestil den i forvejen hos Avis, DK.
Søren

Fra : Bjarne

Dato : 11-01-07 11:04

SørenFisker skrev:

> [...]
> Jeg har ikke prøvet i højsæsonen, men det er der jo heller ikke tale om her.

Jeg har også et AVIS-kort og har faktisk allerede bestilt, men er nu
lidt i tvivl, fordi der kun er inkluderet 750 km og skal betales ekstra
for ekstra chauffør.

Men ellers har vi været glade for at leje AVIS mange gange i Tyskland,
Italien og Grækenland.

F.eks. fungerer det fint at tage sovevogn til München, leje bil og køre
mod Italien.

Bjarne

Fra : SørenFisker

Dato : 11-01-07 13:02

> Jeg har også et AVIS-kort og har faktisk allerede bestilt, men er nu
> lidt i tvivl, fordi der kun er inkluderet 750 km og skal betales ekstra
> for ekstra chauffør.

Ekstra for 2 chauffører er nok OK, men hvorfor er der km-begrænsning?
Det har jeg ikke været ude for før m/Avis.
Søren