Rumænien
Fra : rt

Dato : 09-01-07 09:27

Vi er en familie på seks, der til sommer skal til Rumænien.

Turen er endnu ikke planlagt mht. hvilke steder, vil skal besøge.

Men hvilke rejseselskaber vil være værd at kontakte, og generelt
hvilken rejseform vil være at anbefale? Pakkeløsninger eller
flybilletter for sig og hotel for sig. Vi skal også leje en bil til seks
dernede, men det forestiller jeg mig ikke bliver et problem.

Nogen der har erfaring med Rumænien?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 09-01-07 11:34

> [...]
> flybilletter for sig og hotel for sig. Vi skal også leje en bil til seks
> dernede, men det forestiller jeg mig ikke bliver et problem.

Hej

vi var i Rumænien for få år siden. Vi rejste via Ukraine og var i det meste
af Rumænien, undtagen kysten.

Vi havde ikke egen bil, men det virkede ikke som et problem, og trafikken
ikke så slem som vi havde hørt.

I kan se lidt på vores hjemmeside, hvor vi har en del billeder mv. Jeg
kender kun til den rejseform vi brugte; fly derned og tog toget rundt. Det
var meget nemt og billigt. Selv om vi kom midt i højsæsonen var det ikke
noget problem at finde plads (undtagen i Sibiu). Det var også nemt at finde
plads på toget. Undlad bil i Bucharest.

Spørg bare, hvis I vil vide noget mere konkret,

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : rt

Dato : 09-01-07 12:54

> [...]
> --
> www.pernille-kennet.dk
> .... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Tak for dit svar.

Jeg vil kigge lidt på jeres side, og så kan det være jeg vender tilbage
med mere konkret spørgsmål.

Det eneste sted jeg med sikkerhed ved vi skal besøge er byen Tulcea.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-01-07 16:02

Her er linket til De Rumænske Jernbaner
http://www.infofer.ro/default_engleza.asp?lng=2
Mvh. Jesper

Fra : John

Dato : 09-01-07 13:00

rt skrev:
> [...]
> flybilletter for sig og hotel for sig. Vi skal også leje en bil til seks
> dernede, men det forestiller jeg mig ikke bliver et problem.

Ja.

Først og fremmest: brug ikke tiden i Bukarest. Der er stort set ikke
noget at se. Folkets hus er utrolig flot indvendig, og den historiske
landsby er også et besøg værd, men ellers har Bukarest ikke meget andet
at byde på end støv, beton og en tung osende trafik - groft sagt.

Brug tiden ude i landet i stedet og nyd de meget flotte natur i
Rumænien. Der er rigtig mange flotte steder.

Hvis I vil se Draculas slot (som aldrig har været hans slot), Castle
Bran, vil jeg anbefale et ophold i Brasov. Der er meget flot i det område.

Jeg vælger altid at sammensætte det hele selv. Det giver den største
valgfrihed. Men hvis I regner med at bo på det samme hotel under hele
ferien kan der være fordele ved pakkeløsningen - både økonomisk og
tidsmæssigt.

Mvh

John

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-01-07 13:38

Kør aldrig i Rumænien når det er mørkt undtaget hvis det er strengt
nødvendigt fordi ham vi kørte med til Rumænien ved fra én han kender
dernede, som fortalte om én (ham i Rumænien) kendte, som var ude, at køre
imens det var mørkt. Da han kørte der i mørket sammen med hans kone sker der
lige pludseligt, at en stang fra én sigøjnervogn går gennen ruden og dræber
hans kone og det fik han syv års fængsel for. Det var i 95´ han fortalte om
det.
Mvh. Jesper

Fra : rt

Dato : 09-01-07 15:00

> [...]
> imens det var mørkt. Da han kørte der i mørket sammen med hans kone sker
> dræber hans kone og det fik han syv års fængsel for. Det var i 95´ han

Ak og ve, en klam historie.

Ja, man skal sgu' altid passe på.

Godt der er sket en del i Rumænien i de sidste 12 år.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : rt

Dato : 09-01-07 15:02

> [...]
> også et besøg værd, men ellers har Bukarest ikke meget andet at byde på
> end støv, beton og en tung osende trafik - groft sagt.

Ja, de tror jeg gerne. Faktisk var jeg der tilbage i 93, men var ikke
så gammel dengang. Men husker da også byen som larmende og
trafikeret.

> Brug tiden ude i landet i stedet og nyd de meget flotte natur i Rumænien.
> Der er rigtig mange flotte steder.

Helt sikkert!

> Hvis I vil se Draculas slot (som aldrig har været hans slot), Castle Bran,
> vil jeg anbefale et ophold i Brasov. Der er meget flot i det område.

Og, tak. Det er muligt, vi vil det. I hvert fald noteret.

> [...]
> valgfrihed. Men hvis I regner med at bo på det samme hotel under hele
> ferien kan der være fordele ved pakkeløsningen - både økonomisk og

Jep...ved endnu ikke helt, hvordan det bliver.

Tak for dit svar.

--
De bedste hilsener

/rt