Bulgarien. Hvordan griber vi det an?
Fra : Ejnar

Dato : 07-01-07 19:41

Hej gruppe,
Vi er en familie 2 voksne og 2 voksne børn (18+20 år), som gerne vil til
Bulgarien til sommer 07. Vi vil gerne have en afslapningsferie med pool,
strand og dog mulighed for at se lidt kultur (by), samt mulighed for billige
restauranter.
Hvilket rejsebureau, hvorhen i Bulgarien og hvor kan vi søge information.
På forhånd tak.
Ejnar

Fra : Kim Malchau

Dato : 07-01-07 22:51

On Sun, 7 Jan 2007 19:41:10 +0100, Ejnar wrote:

> [...]
> restauranter.
> Hvilket rejsebureau, hvorhen i Bulgarien og hvor kan vi søge information.

Stort set alle har rejser til Bulgarien.

Vi var dernede for nogle år siden med Apollo men Star Tour / Tui har også
mange rejser dertil.

Vi var i Nessebar. Tæt på Sunny Beach (= gode strande) og en
kulturoplevelse i sig selv. Tag også gerne med de lokalt arrangerede
busture. Det er præcis de samme som rejsebureauerne tilbyder, du får dem
bare laaaangt billigere (og ikke dansk guide - vi fik historierne på
engelsk, tysk og russisk).

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Gratis artikler til din hjemmeside - http://vibration.dk

Fra : Bjarne

Dato : 08-01-07 01:39

Ejnar skrev:
> [...]
> restauranter.
> Hvilket rejsebureau, hvorhen i Bulgarien og hvor kan vi søge information.

Vi var i Sinemorec med Startour i september.
Aller længst ude mod syd på kanten af en fantastisk nationalpark, ved
vidunderlig strand, og havde man mod på at gå/klatre en lille halv time,
var der en eksotisk havbugt at bade i for de indviede.

Vi lejede bil, og det gik rigtigt godt, så jeg er glad for at vi ikke
lod os skræmme. Men pas på med forsikring. Det er meget bulgarsk.

Efter anbefaling fra en bulgarer tog vi til Kiten den sidste aften, og
den lille turistby med næsten kun bulgarske og tjekkiske turister faldt
vi for.

Eneste minus var de tyske børneguider, som kunne være noget irriterende
og støjende med deres Badingoooo nede ved pølen.

Det skal siges, at vi er til natur, fred og ro og ikke til vildt
natteliv og masseturisme. Er man det, så skal man op til Sunny Beach og
den slags.

Bjarne

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-01-07 10:33

Hej Ejnar!
De bruger kun det kyrilliske alfabet i Bulgarien på skiltene ifølge de
første to indlæg af Kruse på denne side
http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?forumpostGuid=138718&showAllThreads=1
Her er et kort og en ruteplanlægger for Bulgarien
http://bgmaps.com/home.asp?sid=778ff4b29f5933a9a33e000938127d33&lang=en
Mvh. Jesper

Fra : Bjarne

Dato : 08-01-07 15:16

Jesper Pedersen skrev:
> Hej Ejnar!
> De bruger kun det kyrilliske alfabet i Bulgarien på skiltene ifølge de
> første to indlæg af Kruse på denne side

Hvis man bevæger sig ud på landet i bil, skal man helst kunne alfabetet.
Det er ikke spor svært.
Det ligner meget det russiske.

Bjarne