"øde" græsk ø
Fra : jvj

Dato : 07-01-07 12:58

Hej

Håber I kan hjælpe

Vi forestillede os vi skulle til Chios men der er ingen danske
operatører dertil så det kræver mindst 2 flyskift af nå dertil og det
"orker" jeg ikke på en ferietur med kone og to børn på 11 og 12
Jeg kan "acceptere" eet skift incl. evt færge eller lign

Så derfor er der nogle der har forslag til andre "øde" øer ikke
nødvendigvis græske

hlsen jørgen vj

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 07-01-07 13:54

On Sun, 07 Jan 2007 12:57:49 +0100, jvj wrote:

> [...]
> "orker" jeg ikke på en ferietur med kone og to børn på 11 og 12
> Jeg kan "acceptere" eet skift incl. evt færge eller lign

Med andre ord bor dere for langt unna København? Et alternativ er
charterfly til Lesvos eller Samos og fly/ferge derfra til Chios. Kan du
komme med fly til Oslo, går det direkte Charterfly derfra til Chios.

Chios er nå ellers en øy som er verdt 2 flybytter Vi har flere ganger
reist Kristiansand-København-Athen-Chios med små barn. Første gang en
ettåring og en 7-åring.

--
Marianne

Fra : jvj

Dato : 07-01-07 14:13

Hej

Ja takker vi bor i Jylland , 20 km fra den Tuske grænse.

Ja naturligvis kan det lade sig gøre at rejse "besværligt" med små
børn... men det har vi valgt IKKE at ville stresses med

hilsen jørgen vj

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 07-01-07 14:25

On Sun, 07 Jan 2007 14:13:20 +0100, jvj wrote:

> Hej
>

> Ja takker vi bor i Jylland , 20 km fra den Tuske grænse.

Hva med charterfly til Samos eller Lesvos og evt. fly/båt til Chios? Går
det ikke charter fra Tyskland til Chios også?

> Ja naturligvis kan det lade sig gøre at rejse "besværligt" med små
> børn... men det har vi valgt IKKE at ville stresses med

:)

--
Marianne

Fra : Helle

Dato : 07-01-07 15:24

Hej Jørgen
"jvj" <toftlunddk-removeme-@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan "acceptere" eet skift incl. evt færge eller lign
>

> Så derfor er der nogle der har forslag til andre "øde" øer ikke

Med "øde" ø, mener du så ikke overrendt?
Hvad forventer I jer af ferien? Sightseeing, lækre strande, god mad,
naturoplevelser ...?

Hvad med Tinos? Der var vi forrige år, og man møder godt nok ikke mange
danskere dér! Udemærkede strande, rigtig god mad, men umiddelbart ikke de
helt store naturoplevelser ...

Helle

Fra : jvj

Dato : 07-01-07 15:41

Hej

Ja i bund og grund vel en god sanddet strand . som ikke er overrendt..
Og så er vi slet ikek til ferieresorts

Vi laver helst mad selv af lokale råvarer

hilsen jørgen

Fra : Helle

Dato : 07-01-07 16:51

> [...]
> så er vi slet ikek til ferieresorts
>
> Vi laver helst mad selv af lokale råvarer

Problemet med gode strande er jo, at de ofte er overrendte ...

Vi har de senere år været følgende steder:

Naxos - har fine strande, dem helt inde ved hovedbyen er noget overfyldte -
der hvor vi boede var det OK, dog var stranden noget overfyldt den anden uge
vi var der, der havde grækerne fået ferie. En ø hvor der er en del at se.

Tinos - har også OK strande, men de er noget mindre. Problemet med byerne
er, at de er så små at der ikke er en ordentlig forretning - så skal man
købe ind, må man med bussen ind til byen. Til gengæld fik vi kanon mad -
ikke noget turistmad her. Vi gider ikke lave mad selv, bla fordi det er for
varmt men jeg synes nu heller ikke rigtig det kan betale sig.
Vi så ingen ferieresorte, det var mindre familiedrevne steder. Kanon ø i en
uges tid ...

Paros - har også skønne strande, og søger man væk fra hovedbyen kan man
sagtens finde mindre strande der ikke er overrendte. Igen er nogle af byerne
så små, at der ikke findes en ordentlig forretning ... Gider man køre efter
det, eller tage bussen, kan man få masser af pragtfulde grøntsager og
frugter ... Hvordan det er med kød o.lign. ved jeg ikke.

Alle 3 øer kan nåes med een færge fra Piræus eller Rafina.

Ellers vil jeg anbefale Lonely Planet's "Greek Islands", hvor man finder
fine beskrivelser af selv de mindste flækker, og beskrivelser af, og tips
til, hvordan man kommer til og fra de enkelte øer. Vi har brugt bogen meget.

Helle

Fra : Søs

Dato : 08-01-07 15:53

Hej Jørgen!
I sommers var vi på Tilos, den mest "øde" græske ø indtil videre, efter
17-18 forskellige steder der.
Apollo og Skibby rejser dertil, med fly til Rhodos.

Der er dog kun stenstrand, men lækkert klart vand, og kun små pensioner,
ingen kæmpe resorts.
Flere små købmænd og en slagter m.m. og ellers små hyggelige tavernaer, med
"rigtig" god mad.
Der er ikke meget at se, men fred, ro, hygge og natur.

Og så sejlede vi over til Nissiros, og overnattede et par nætter, og tog på
"vulkanvandring" - en rigtig flot tur!!
Men gør den gerne på egen hånd tidlig om morgenen, inden alle
endagsturisterne fra Kos m.m. kommer.
Ellers en ø helt uden "charterturistme".

Alt i alt en rigtig hyggelig og afslappende ferie.
Måske er det noget?

Hvor I end kommer hen, så god tur!
Hilsen Søs.

Fra : SEJ

Dato : 07-01-07 17:11

Hej Jørgen

Vi har rejst meget til Grækenland med børnene fra de fra 3 mdr, altid
Grækenland
hvis i er til Camping så prøv Thassos med Ruby rejser rimeligt øde eller
Drepano med www.Danfae.dk
Vi har været begge steder og kommer næsten hvert år til sidstnævnte, men
ingen bounty strande der.

Camping er godt da børnene finder nogen at leje med, specielt når det er
fælles camping.

Vi tager nu selv afsted med telt på nakken hvert år i 3-4 uger, og iår tager
vi fra KBH-ATHEN og videre direkte til Milos, der er gode øde bounty strande
, dernæst skal vi videre til Ios hvor vi var sidste år og alle vil gerne
dertil, den er heller ikke øde.

Ellers prøv Amorgos og øerne længere ud mod øst hvis de skal være øde, men
jeg ved ikke hvor nemt det er komme dertil.

Mvh
Sven