Rejser til fx. Mexico, Vietnam, Indien osv
Fra : SK

Dato : 29-12-06 13:12

Nogle vil, måske synes, at det er en skør idé, men jeg kommer med den
alligevel:
Når jeg rejser på ferie, så tager jeg tit tøj med, som jeg egentlig er ville
give til genbrug, her hjemme. I stedet tager jeg det med. Efterhånden som
jeg har haft det på, lader jeg det ligge, på sengen i hotelværelset. Så kan
stuepigen vælge, om hun selv vil beholde det, give det til andre, til
genbrug det, eller bare smide det i skraldespanden.
Somme tider har jeg selv købt tøj i genbrugsforretninger (Røde Kors), inden
en rejse. Så gør jeg det samme med det. Har det kun på én gang.
Måske syns andre, at det er en god idé....

Fra : SK

Dato : 29-12-06 15:17

"SK" <S@Ki> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden en rejse. Så gør jeg det samme med det. Har det kun på én gang.
> Måske syns andre, at det er en god idé....
Jeg glemte at fortælle, at jeg fik denne idé, fordi jeg tit syns, jeg slæber
rundt på tøj, der skal vaskes. -Og da jeg tit lader mig friste, så ender det
jo med, at jeg køber nye t-shirts, på turen .. Så jeg støtter mindre
bemidlede på flere måder. Støtter Røde Kors forretning, hvis penge går til
nødhjælp. Giver andre muglighed for at få glæde af tøj, som sagtens kan
bruges endnu.
Det var bare det

Fra : Søs

Dato : 30-12-06 14:53

"SK" <S@Ki> skrev i en meddelelse

> [...]
> mindre bemidlede på flere måder. Støtter Røde Kors forretning, hvis penge
> går til nødhjælp. Giver andre muglighed for at få glæde af tøj, som

Hej!
Vi har også mange gange givet tøj, sko og håndklæder væk, når vi har rejst i
fattige lande. Og folk har modtaget det med glæde.

Det startede i Thailand, hvor vi blev spurgt, om ikke vi havde noget tøj, de
måtte få.

Sidst i Indien var vi på en byggeplads, med flere poser til arbejderne, som
kun havde det tøj de stod og gik i. Flere tog det i brug med det samme.
Og "arbejdsgiveren" kom og takkede os, for at tænke på disse mennesker, som
virkelig mangler alt.

Men man skal passe på med, bare at efterlade tingene på hotelværelserne, da
personalet kan blive beskyldt for at have stjålet tingene, hvis ikke man har
skrevet en lille seddel om, at de har fået tingene foræret.
Og derfor måske slet ikke tør tage det.
Det er vi flere gange blevet gjort opmærksom på !!

Ellers kan vi kun tilslutte os ideen, selv om man selvfølgelig skal passe
på, ikke at komme til at "støde nogen", og tænke sig om, hvem man evt. giver
til.

Men det er en stærk følelse, når en voksen mand nærmest græder af glæde,
over at have fået to store badehåndklæder og udbryder: dem kan jeg jo bruge
som tæpper om natten, og smiler glad til en.
Og mange andre lignende eksempler.

Så føler jeg, at jeg gør bare en meget lille "forskel" i en barsk verden, og
kan yde en direkte form for nødhjælp.
Og med ting som selvfølgelig er i orden, men som vi af den ene eller anden
grund, ikke "gider" at slæbe med hjem igen.

Vi glæder andre og får plads i kufferterne til nye indkøb.
Det kan vel ikke være bedre ?

Hilsen Søs.

Fra : SK

Dato : 30-12-06 15:15

"Søs" <lars.irene@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ellers kan vi kun tilslutte os ideen, selv om man selvfølgelig skal passe
> på, ikke at komme til at "støde nogen", og tænke sig om, hvem man evt.

Er der ikke en uskrevet regel, der siger, at det som efterlades på
hovedpuden, er til stuepigen?
Og ja, man skal passe på, ikke at støde nogen!

Fra : Rune Larsen

Dato : 31-12-06 11:06

Søs wrote:

> Hej!
> Vi har også mange gange givet tøj, sko og håndklæder væk, når vi har rejst i
> fattige lande. Og folk har modtaget det med glæde.

Samme her. Sidst gav jeg en taske til en tigger i et åbenbart fattigt
land - USA...

Mvh Rune

Fra : TAK

Dato : 31-12-06 13:33

"Rune Larsen" <noreply@nowhere.atall> skrev i en meddelelse

> Samme her. Sidst gav jeg en taske til en tigger i et åbenbart fattigt
> land - USA...
>
> Mvh Rune

Ja, og jeg har engang givet mine uldne handsker til en fattig. Også i et,
åbenbart fattigt land...
DANMARK... Ja, Danmark!!!

Fra : Bjarne

Dato : 30-12-06 01:00

SK skrev:
> [...]
> en rejse. Så gør jeg det samme med det. Har det kun på én gang.
> Måske syns andre, at det er en god idé....

Jeg har også flere gange haft tøj eller bøger med på udrejsen uden at
have det med hjem.
Det er jo ofte rart at have ekstra plads i kufferten til indkøbte
genstande når man skal hjem.

Jeg har dog smidt det væk.

Jeg ved egentlig ikke, hvad en stuepige ville gøre ved det.
Da vi glemte noget tøj i Bulgarien ved værelsesskift, passede de godt på
det i receptionen, til vi kom efter det.

Rengøringsfolk er forøvrigt ofte de eneste på et hotel, der formår at
udvise ægte og naturlig venlighed.

Bjarne

Fra : Kaj

Dato : 30-12-06 18:46

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> Rengøringsfolk er forøvrigt ofte de eneste på et hotel, der formår at
> udvise ægte og naturlig venlighed.

Vi efterlod en udtjent rygsæk på et hotelværelse i Kina, og efter at have
tjekket værelset, kom de styrtende med den. Den havde vi vist glemt!.
Hvad de så gjorde ved den efterfølgende ved vi ikke, men ærlige, det var de.
MVH
Kaj