Brug af Kreditkort.
Fra : Henrik

Dato : 20-12-06 18:38

Hej NGer

Jeg er lidt i tvivl om en ting.

Mit Mastercard har et udløb påtrykt der hedder 01/07, jeg skal på en 3
ugers tur fra 29/12 - 15/01, mit penge institut siger "Rolig, det
gælder frem til 30/01-07". Men kan man forvente at de fortolker det
sådan i f.eks. USA?

Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-12-06 19:31

"Henrik" <dyk@mil.dk> wrote in message news:2006122018381916807-dyk@mildk...
> [...]
> ugers tur fra 29/12 - 15/01, mit penge institut siger "Rolig, det gælder
> frem til 30/01-07". Men kan man forvente at de fortolker det sådan i

Jeg ville ikke satse på det. Jeg har flere gange prøvet at et kreditkort
blev afvist af mere eller mindre gennemskuelige årsager, selvom banken
insisterer på at alt er i skønneste orden.
Det er godtnok lidt sent, men ellers ville jeg foreslå at få lavet et ekstra
kort i en anden bank, alternativt at lave dankortet om til et VISA-dankort.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-12-06 12:49

Henrik <dyk@mil.dk> wrote in news:2006122018381916807-dyk@mildk:

> [...]
> ugers tur fra 29/12 - 15/01, mit penge institut siger "Rolig, det
> gælder frem til 30/01-07". Men kan man forvente at de fortolker det

Jeg ville ikke turde løbe an på det. Jeg turde heller ikke løbe an på kun
at have et MasterCard med til f.eks. USA. Mit MasterCard bliver jævnligt
afvist af ubestemmelige årsager i Florida og Californien. Oplever det også
en sjælden gang i Europa.

Hav alternativer med.

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 21-12-06 14:24

Hej Henrik,

Når du bruger dit Mastercard aflæses udløbsdatoen elektronisk, ud
fra informationen i magnetstriben og/eller chippen.

Du vil derfor kunne bruge dit kort helt frem til udløbsdatoen.

Efter min erfaring er det helt usædvanligt at de ansatte i butikker,
restauranter osv. overhovedet kigger på udløbsdatoen - det behøver
de ikke, da den jo netop checkes automatisk.

Bortset fra det er jeg enig i, at det altid er godt at have et back-up
kort med, da der kan opstå diverse situationer hvor det ene eller det
andet kort ikke kan bruges.

Men får du problemer med at bruge dit kort, bliver det altså ikke på
grund af udløbsdatoen.

PM

Fra : Henrik

Dato : 21-12-06 15:57

On 2006-12-21 14:24:26 +0100, saruman@ofir.dk said:

> [...]
> andet kort ikke kan bruges.
>
> Men får du problemer med at bruge dit kort, bliver det altså ikke på

Tak for hjælpen, har bestilt et nyt ekspresse, så jeg håber på det kommer.

Og jeg har back up med Visa, men jeg kan lide at have krediten på
visse indkøb.

Henrik