Mauritius
Fra : Karina

Dato : 19-12-06 21:32

Hej.
Vi er to voksne og 2 børn der overvejer en 4 mdr. tur til Mauritius. Er der
nogen der har været der, og har erfaringer de vil dele ud af m.h.t. pris for
at leje en lejlighed/bungalow, prisen på mad og evt. om 4 mdr. er for lang
tid på øen?
V.h. Karina

Fra : Kim Malchau

Dato : 20-12-06 20:58

On Tue, 19 Dec 2006 21:32:07 +0100, Karina wrote:

> [...]
> at leje en lejlighed/bungalow, prisen på mad og evt. om 4 mdr. er for lang

Vi undersøgte muligheden (Nyhavn Rejser, Jysk Specialrejser) for at komme
dertil i 14 dage i januar. Vejret fik os fra det, ligesom mulighederne for
at gøre ferien aktiv ikke rakte til 14 dage.

Så medmindre I har planer om 4 måneders badeferie i godt-vejrs-sæsonen, så
vil jeg anbefale jer at se på noget andet.

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Fakta! http://Vibration.dk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-12-06 14:16

Hej Karina!
Her er en side
http://www.travelmarket.dk/search.cfm?QUERY_ENCODING=UTF-8&CFGNAME=MssFind.cfg&NO_DL=X&query=Mauritius
med links angående Mauritus. Jeg kan se på klimatabellen for Mauritus, at
oktober er den måned på Mauritus, hvor det regner mindst med hensyn til
nedbør og dage.
Mvh. Jesper

Bungalows på Muritus
http://www.google.dk/search?hl=da&rls=GGLG,GGLG:2006-22,GGLG:da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=bungalow+p%C3%A5+mauritius+&spell=1

Fra : Karina

Dato : 21-12-06 18:27

Hej igen
Tak for jeres svar. Var lidt i tvivl om der ville være være nok udfordringer
for os i 4 mdr. på så relativ lille en ø. Men koralstrandende og det flotte
hav virker jo meget lokkende....
Vi har før rejst i Thailand - men bortset fra phi phi og området
deromkring,som er for turistet for os, synes jeg det er svært at finde så
fine strande. Asien er dog stadig en mulighed....
Nogen der kender strande med koralsand og turkisblåt vand som er værd at
besøge i Thailand og landene omkring?
V.h.
Karina

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 21-12-06 22:07

> [...]
> fine strande. Asien er dog stadig en mulighed....
> Nogen der kender strande med koralsand og turkisblåt vand som er værd at

Hvis strande er målet; hvad så med Stillehavet? Dele af Indien har også fine
strande eller måske Maldiverne?

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-12-06 09:30

"Karina" <karina@h.xx> wrote in message
> [...]
> fine strande. Asien er dog stadig en mulighed....
> Nogen der kender strande med koralsand og turkisblåt vand som er værd at

Strandene på øerne i Samui-gruppen er efter min mening heller ikke ringe,
hvis I ikke bryder jer om mængden af turister på Phi Phi er det nok den
nordlige del af Phangan I i så fald skal vælge.

Eller hvis det er sommer/efteråret er østkysten af Malaysia god. Pulau Kapas
var lækker for nogle år tilbage og øerne mod nord, Redang og Perhentian,
skulle også være et godt bud.

Om 3 uger letter vi mod det hjørne af verden og har blandt andet kig på et
par øer på Thailands vestkyst, helt nede mod grænsen til Malaysia. Ko Lipe
og venner. Jeg skal nok give en melding når vi kommer tilbage om laaang tid

Keller

Fra : Karina

Dato : 22-12-06 16:50

Rigtig god tur . Glæder mig til at høre om øerne levede op til
forventningerne. Har hørt lidt blandet om Koh Lipe... Havde ellers for kort
tid siden besluttet at Perhentian island fortjente et besøg. Men da vi
rejser Nov-feb. er det måske ikke en så god ide. Det er vel her monsunen
starter - og det meste lukker ned...?
V.h.Karina