Ophænge spej
Fra : Jakob B. Mouridsen

Dato : 28-01-07 13:27

Hejsa
Jeg mangler et godt fif til hvordan et spejl uden ramme hænges op på en væg
uden at beslag eller lign. kan ses. Min nuværende bedste løsning er at
opsætter en hylde under som spejlet kan hvile på. Hvad jeg gør foroven, har
jeg ikke helt styr på...velcro? Nå, men hvis nogen har en god løsning hører
jeg den gerne. Den optilamle løsning er uden hylde.
Nå ja væggen er m. glasvæv.

Jakob
[Fjern postnr i email]

Fra : Leonard

Dato : 28-01-07 13:28

"Jakob B. Mouridsen" <bundsbaek3650@webspeed.dk> wrote:

>Jeg mangler et godt fif til hvordan et spejl uden ramme hænges op på en væg
>uden at beslag eller lign. kan ses.

Jeg har et stort spejl hængende, hvor beslagene er limet bagpå spejlet
ca. 20 cm fra hjørnerne. Det hænger helt frit uden synlige beslag.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 28-01-07 15:18

> Jeg har et stort spejl hængende, hvor beslagene er limet bagpå spejlet
> ca. 20 cm fra hjørnerne. Det hænger helt frit uden synlige beslag.

Og det skal selvfølgelig være en lim til formået. Nærmeste glarmester har
sikkert en patron liggende

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-01-07 13:28

"Jakob B. Mouridsen" <bundsbaek3650@webspeed.dk> writes:

> [...]
> jeg ikke helt styr på...velcro? Nå, men hvis nogen har en god løsning hører
> jeg den gerne. Den optilamle løsning er uden hylde.

Dobbeltklæbende tape? Det har vi i hvert fald brugt. Det er svært at
få af væggen igen, men det hænger godt fast.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Ralph

Dato : 28-01-07 13:36

"Jakob B. Mouridsen" <bundsbaek3650@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler et godt fif til hvordan et spejl uden ramme hænges op på en
> væg

Skru en plade, evt. en tynd lakeret træplade, eller en afrenset stålplade på
væggen den skal være lidt mindre end spejlet, sæt så 20-30 stykker
dobbeltklæbende tape på plade og sæt spejlet fast.
Skruerne skal selvf. undersænkes.
Da vi flyttede fra vores lejlighed kunne vi ikke få vores spejl med, da
havde det siddet i 2 år på en klædeskabslåge.

--
Ralph

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-01-07 16:29

> jeg ikke helt styr på...velcro? Nå, men hvis nogen har en god løsning
> hører
> jeg den gerne. Den optilamle løsning er uden hylde.
> Nå ja væggen er m. glasvæv.

Vi bruger sådan nogle små skumpuder med lim på begge sider. Det holder
rigtigt fint.

Mvh Maria

Fra : Grev Dracula

Dato : 28-01-07 18:05

On Sun, 28 Jan 2007 13:27:23 +0100, "Jakob B. Mouridsen"
> [...]

>jeg ikke helt styr på...velcro? Nå, men hvis nogen har en god løsning hører
>jeg den gerne. Den optilamle løsning er uden hylde.

Der findes faktisk nogle beslag specielt til dette formål:

http://www.krglas.dk/Spejlbeslag.htm

Fra : Grev Dracula

Dato : 28-01-07 18:07

On Sun, 28 Jan 2007 18:05:17 +0100, Grev Dracula <plidder@pladder.dk>
wrote:

>Der findes faktisk nogle beslag specielt til dette formål:
>
>http://www.krglas.dk/Spejlbeslag.htm

lige et link mere:

http://www.billigkoekken.dk/shop/default.asp?ProductNumber=LA+Spejl+oph%E6ng+skjult&SetLng=1

Fra : Jakob B. Mouridsen

Dato : 29-01-07 20:40

Tak for alle svarene! Så er det jo bare om at komme igan
Mvh
Jakob
Jakob
[Fjern postnr i email]

Fra : John

Dato : 30-01-07 22:24

> Tak for alle svarene! Så er det jo bare om at komme igan
> Mvh
> Jakob

Gå ned til din farvehandler og forklar hvad du skal lave, han har en speciel
silikone, mener den hedder noget med "Flex" men det ved han/hun.
Du bruger en fugepistol og laver lodrette striber på spejlet, ikke vandret
fordi så kan evt. fugt ikke "løbe fra"
- på plads med det og det falder aldrig ned mere.
Den med metalpladen bag på spejlet er også god (rawplugs i vægen)
men der skal måles nøjagtigt op så spejlet hænger lige!
Mvh. John

Fra : Anders Majland

Dato : 31-01-07 14:12

> Du bruger en fugepistol og laver lodrette striber på spejlet, ikke vandret
> fordi så kan evt. fugt ikke "løbe fra"

Min "spejlleverandør" anbefaler at putte limen i punkter og ikke i striber

/A