" Hundens 11 bud "
Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 28-06-01 22:26

HUNDENS 11 BUD.
Ansvarligheden ved indkøb af
hunde.

1. Mit liv varer kun 10 til 15 år. Enhver adskillelse fra dig betyder sorg
for mig . Tænk på det, før du anskaffer mig.

2. Giv mig tid til at forstå, hvad det er, du forlanger af mig.

3. Gør mig tillidsfuld- det er hele mit liv.

4. Vær ikke vred på mig længe ad gangen - og spær mig ikke inde som straf.

5. Du har dit arbejde, dine fornøjelser, dine venner - jeg har kun dig.

6. Tal med mig - selv om jeg ikke forstår dine ord.
Så forstår jeg, når din stemme glæder mig.

7. Ved du, at jeg aldrig glemmer, hvordan man er imod mig.

8. Før du slår mig, så tænk på, at mine kæber med lethed kan knuse din
hånd,
men jeg gør ikke brug af min magt.

9. Når du bliver irriteret på mig, fordi du selv har travlt, så tænk på,
at jeg måske har ondt i maven, måske lå jeg for længe i solen. Måske er
jeg bare træt eller ked af det.

10. Tag dig af mig, når jeg bliver gammel - også du bliver gammel en dag.

11.Vær altid hos mig, når jeg har det svært, alt bliver lettere for mig,
fordi jeg har dig.

Bare lille tankevækker. Mvh. Lars

Fra : alice_trauelsen

Dato : 29-06-01 08:13

"Lars Gaardsøe" skrev d. 28-06-01 22:26 dette indlæg :

> HUNDENS 11 BUD.
> Ansvarligheden ved indkøb
af
> [...]
dag.

> 11.Vær altid hos mig, når jeg har det svært, alt bliver lettere for

Hej
Det er så sandt som det er sagt, bare alle ville tænke på hunden før de
anskaffer sig en, for det kræver mere arbejde end man tror, men glæden
og de dejlige oplevelser man får, og den trofasthed kan man ikke få
andre steder.

Mange hundehilsner
Alice & Pippi Langstrømpe

http://www.kandu.dk/