Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Farvenegativer til CD/DVD - nyeste erfarin~
Fra : finndenmark@gmail.co~

Dato : 01-02-07 14:28

De fleste tråde om emnet er ret gamle.
- Hvor får man billigst/bedst overført sine farvenegativer til JPG og
lagt på CD/DVD ?
- Hvor er den bedste kvalitet ?
- Er det sikkert - skal men sende anbefalet ?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh,
Finn

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-02-07 15:04

On Feb 1, 2:27 pm, finndenm...@gmail.com wrote:
> - Er det sikkert - skal men sende anbefalet ?

Så er du ovre i et post-spørgsmål. Det er godt nok off-topic, men det
er den eneste jeg kan svare på.

Mit råd er ALDRIG at sende et brev med noget, du ikke kan undvære. Jeg
har alt for mange dårlige erfaringer med Post Danmark.

Statistisk set og på landsplan er risikoen sikkert meget lille. Mine
erfaringer skyldes nok et enkelt meget dårligt postbud, som af ukendte
årsager alligevel har beholdt sit job i årevis. Men risikoen er der
altså, så overvej om dine billeder er prisen værd.

Personligt ville jeg ikke sende mine originale negativer uden at få en
trace-kode, så jeg selv kan holde øje med hvor min forsendelse bliver
af (kan stadig gøres for under en 50'er), men mindre kan vel gøre
det. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Brian Lund

Dato : 01-02-07 20:02

Gider du iøvrigt ikke bruge noget andet end "Quoted printable" i din
newsreader? OE kan ikke finde ud af at quote rigtigt når der postes med dét!

> [...]
> lagt på CD/DVD?
> - Hvor er den bedste kvalitet?
> - Er det sikkert - skal men sende anbefalet?

Det kommer vel an på antallet af billeder!
Der har netop været en lignende tråd i forummet på fotokritik, der var en
der skrev at man ved photocare i Kolding kunne leje en film/dia-scanner i et
par dage for 500 kr, eller man kunne få dem til at scanne billederne hvilket
så kostede 20 kr pr. billede +opstarts gebyr på vistnok 200kr ca.

Så hvis det er mange billeder og andre photocare butikker har samme tilbud,
ja så kan man jo bare leje sådan en!
Hvis du fortsat skyder negativ film kunne det måske betale sig at købe en
filmscanner, de billigste koster ikke lverden og leverer nok et udemærket
resultat.

brian