Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket kort er der i mit kamera?
Fra : junk@xot.dk

Dato : 24-01-07 11:35

Hej

Hvilken type compactflashkort er der i mit gamle Canon Ixus V3-kamera?

Der findes vist to typer: Type I og Type II, men hvilken type er der i
MIT kamera?

Er det samme type der bliver benyttet i EOS 400D?

Hvilket mærke skal jeg gå efter, hvis jeg vil købe et nyt og større
kort? (Har kigget lidt på edbpriser.dk, men jeg synes det er lidt
forvirrende)

Mvh
Anders

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-01-07 12:07

<junk@xot.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er type I i dit kamera, og samme type som i 400D, som dog også tager
type II, se:

http://www.dpreview.com/news/0209/02091603canons230.asp

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos400d/page2.asp

Til dit (ældre) kamera køber du bare det billigste, men vil du senere bruge
det i en 400D, bør du nok vælge et hurtigere kort.
Jeg tror dog ikke det er smart at købe kort på "forskud", da de hele tiden
bliver hurtigere og billigere!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : junk@xot.dk

Dato : 24-01-07 12:31

"Leif Langgaard" wrote:

> [...]
> det i en 400D, bør du nok vælge et hurtigere kort.
> Jeg tror dog ikke det er smart at købe kort på "forskud", da de hele tiden

Er type II bedre end type I? Hvis jeg har et 400D, er det så en fordel
at købe type I eller er det underordnet?

Mvh
Anders

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-01-07 13:19

Er type II bedre end type I? Hvis jeg har et 400D, er det så en fordel
at købe type I eller er det underordnet?

De er lige gode, det er kun tykkelsen der er forskel på.

Køb den type der passer i det kamera du bruger, og hvis du senere køber en
400D, ja så kan den jo tage både type I og II.