/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Dig.Camera, batterier,optagelser?
Fra : jørgen poulsen


Dato : 22-01-07 21:06

Kan nogen hjælpe mig ang camera batterier.Jeg købte for et par år siden
samsung camera DCZ 2,2, til 4 AA bat.altså 4x1,5v
Den kan jeg ikke bruge, 8 bil. så er bat. færdig. Har prøvet m. opl. bat.
4x1,2v, det dur slet ikke. Nu vil jeg købe et nyt camera, Sony DSC S500.
Den er også til AA bat. er det mon også noget møg? Er det sådan, at hvis
cam. er beregnet til 4x1,5v, så kan det ikke køre med opl. 4x1,2v?
Jeg vil meget gerne høre om noget teori desang., også om hvor mange bil. man
norm.kan tage på et sæt bat.
Hilsen jørgen.



 
 
emj (22-01-2007)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 22-01-07 21:54

jørgen poulsen skrev:

>Den er også til AA bat. er det mon også noget møg?

Nej, det er da udmærket.

> Er det sådan, at hvis
>cam. er beregnet til 4x1,5v, så kan det ikke køre med opl. 4x1,2v?

Du kan fint bruge genopladelige batteirer, som altid er 1.2 V
Købe 2 sæt og hav altid et nyopladet sæt med i lommen.

>Jeg vil meget gerne høre om noget teori desang., også om hvor mange bil. man
>norm.kan tage på et sæt bat.

Kommer an på så meget. Hvis det er frostvejr, så holder batterierne
ikke så lang tid.
Jeg har et par gamle digier, som snildt klarer at tage over 100
billeder på 4 genopladelige 1.2 V Panasonic 2600 mAh.
Sony kender jeg ikke noget til, men der er da digier, som æder flere
batterier end andre. 8 billeder er dog helt uhørt dårligt.

Hilsen emj

HCS [4000] (22-01-2007)
Kommentar
Fra : HCS [4000]


Dato : 22-01-07 22:16

Kameraerne er blevet bedre med årene og sluger ikke så meget strøm som
tidligere.

I dag kan du godt satse på et kamera som bruger opladelige AA batterier. De
har dog den ulempe at de langsomt taber strømmen, når de ikke bliver brugt.
Selvom man har flere sæt, kan man ikke være sikker på at der er strøm på
reservebatterierne, hvis de har ligget et stykke tid siden sidste opladning.

Selv kan jeg bedst lide kameraer som bruger LI-Ion batteri, som holder
spændingen selvom de ikke bliver brugt i længere tid. Hav så evt. et reserve
batteri af disse også, så er du næsten 100% sikret på altid at have strøm
til kameraet.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

www.pbase.com/hcstune


------------------------------------------------------------------------------------------
"jørgen poulsen" <jh.poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45b51924$0$94108$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Kan nogen hjælpe mig ang camera batterier.Jeg købte for et par år siden
> samsung camera DCZ 2,2, til 4 AA bat.altså 4x1,5v
> Den kan jeg ikke bruge, 8 bil. så er bat. færdig. Har prøvet m. opl. bat.
> 4x1,2v, det dur slet ikke. Nu vil jeg købe et nyt camera, Sony DSC S500.
> Den er også til AA bat. er det mon også noget møg? Er det sådan, at hvis
> cam. er beregnet til 4x1,5v, så kan det ikke køre med opl. 4x1,2v?
> Jeg vil meget gerne høre om noget teori desang., også om hvor mange bil.
> man norm.kan tage på et sæt bat.
> Hilsen jørgen.
>



Jan Vestergaard (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 22-01-07 22:30

jørgen poulsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> camera, Sony DSC S500. Den er også til AA bat. er det mon også
> noget møg? Er det sådan, at hvis cam. er beregnet til 4x1,5v,
> så kan det ikke køre med opl. 4x1,2v?

Ingen problemer i det opladelige 1.2V "holder" normalt længere
end almindelige 1.5V batterier.

Forklaringen skulle vist være at de almindelige 1.5V taber pusten
hurtig og hurtigt er under 1.2V mens 1.2V opladelige holder denne
power længere......

Jeg bruger opladelige 1.2V batterier i et Fuji kamera, og det
fungerer fint - jeg har prøvet med "ikke opladelige" 1.5V og de
holder ikke nær så længe.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


John Larsson (22-01-2007)
Kommentar
Fra : John Larsson


Dato : 22-01-07 22:44

emj <emj@> writes:
>men der er da digier, som æder flere
>batterier end andre. 8 billeder er dog helt uhørt dårligt.

Jo, der kan være stor forskel på kameraernes strømforbrug, men når man kun
kan skyde otte billeder, er der formentlig én af de fire celler som ikke
dúr. Mål dem igennem enkeltvis, belastet! Er du heldig, kan det bare være
at cellen endnu ikke er "kommet i gang".

Standardråd : Køb en rigtigt god lader. Den skal kunne lade cellerne
enkeltvis og den bør kunne køre forskellige ladeprogrammer samt vise hvor
mange mAh der er hældt på og evt. tømt ved afladning.

John


Kerim Ellentoft (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 22-01-07 23:55

"John Larsson" <john_larsson@net.dialog.dk> skrev :

>Jo, der kan være stor forskel på kameraernes strømforbrug, men når man kun
>kan skyde otte billeder, er der formentlig én af de fire celler som ikke
>dúr. Mål dem igennem enkeltvis, belastet! Er du heldig, kan det bare være
>at cellen endnu ikke er "kommet i gang".

Det var med almindelige batterier, ikke opladelige, så det kyder
ikke usandsynligt.

--
Kerim
»Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
(Sura 3, vers 87)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste