Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Idéer til nyt fotosite
Fra : salexandersen@gmail.~

Dato : 22-01-07 16:22

Hej alle fotografer, billedmagere, fotointeresserede og alle andre

Jeg går og sysler med idéen om at lave et nyt velfungerende fotosite,
hvor formålet er at samle så meget om fotografi som muligt på en nem
og overskuelig måde.
Derfor kunne det være rart at høre, hvad I synes kunne være lækkert
at have på sådan et site.

Dvs. ud over det sædvanlige:
- Sin egen profil
- Upload af billeder
- Kommentering af billeder
- Artikler om fotografi
- Nyheder om produkter

Jeg er meget lydhør overfor andre ting, I mener kan være relevant på
et site, så giv endelig lyd fra Jer

Mange hilsener
Søren Alexandersen

Fra : Claus Sikora

Dato : 22-01-07 16:36

salexandersen@gmail.com wrote:
> [...]
> - Artikler om fotografi
> - Nyheder om produkter
>
> Jeg er meget lydhør overfor andre ting, I mener kan være relevant på

Efter min opfattelse så er det du er igang med allerede ved at blive
bygget op og virker ganske velfungerende. Kig på www.fotostart.dk som
jeg ihvertfald mener giver rigtigt meget... Der er ganske vist ikke
anmeldelser af kameraer osv. men det tror jeg da er en del af planen på
længere sigt..

/Claus

Fra : salexandersen@gmail.~

Dato : 22-01-07 21:22

Hej Claus,

Mange tak for svaret.
Jeg kan godt se, at tiltaget ligner, og at idéen i sitet har
potentiale.
Desværre ser det ud til at knibe med udførelsen, og det efterlader
mig med et førstehåndsintryk, der ligger under middel, hvilket gør
at jeg nok ikke vender tilbage til siden ret ofte. Det er netop derfor,
jeg synes, der mangler et rigtig godt site.

Men mange tak for info.. Jeg kendte ikke siden.

/Søren

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-01-07 23:23

> [...]

> og overskuelig måde.
> Derfor kunne det være rart at høre, hvad I synes kunne være lækkert

Hej Søren

Din idé er helt ok men langt fra ny, der har gennem årene været en 10-15
stykker, der som dig har haft ambitioner om at skabe en stor
velfungerende fotoportal.

Problemet er, at du skal være indstillet på, at du selv skal lave alt
arbejdet, du må ikke forvente, at der kommer en masse fotografer og
bidrager til dit projekt. Fotografer er nogle individualister og et
konkurrencebetonet folkefærd, der godt vil fortælle lidt, men som
alligevel holder deres bedste fiduser tæt ind til kroppen.

Og jeg ved fra Jan Emil der i sin tid drev www.fotoportal.dk - at det er
næsten umuligt at få annoncer fra fotobranchen, han kunne ikke engang
skaffe en sponsor der ville levere nogle små præmier til en fotokonkurrence.

På Internettet er der en tendens til, at et web-site først skal slå
igennem og ha' 50-100.000 brugere, førend at omverden kan se, at her er
en success, som det er interessant at købe annoncer hos.

Derfor løber du meget hurtigt ind i et dilema, for skal din fotoportal
være rettet imod eliten indenfor dansk fotografi, eller vil du lave noget
som henvender sig til de alm. fotoforbrugere der knipser lidt billeder
til familiealbumet, for du kan ikke forene de to segmenter på den samme
hjemmeside.

Danmark er et lille land, og hvis du medregner alle proff. fotografer,
semiprofessionelle fotografer og dygtige amatørfotografer, så er der jo
højst 3-4000 i den kategori, hvorimod der nok er er et nogle
hundredetusinder af fotoforbrugerne.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 23-01-07 17:07

> Fotografer er nogle individualister og et konkurrencebetonet folkefærd,
> der godt vil fortælle lidt, men som alligevel holder deres bedste fiduser
> tæt ind til kroppen.

Nej, det er da ikke rigtigt, nævn bare et spørgsmål der ikke er besvaret her
i gruppen!

> [...]
> som henvender sig til de alm. fotoforbrugere der knipser lidt billeder til
> familiealbumet, for du kan ikke forene de to segmenter på den samme

Eliten er alt for lille. derfor skal der satses på bredden, ligesom på
www.fotokritik.dk , på fotokritik supplerer de professionelle og amatørerne
fint hinanden.

> [...]
> semiprofessionelle fotografer og dygtige amatørfotografer, så er der jo
> højst 3-4000 i den kategori, hvorimod der nok er er et nogle

Her siger du jo selv hvem der bør satses på.

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 16:59

On 22 Jan 2007 07:21:36 -0800, salexandersen@gmail.com wrote:

> [...]
>- Artikler om fotografi
>- Nyheder om produkter
>
>Jeg er meget lydhør overfor andre ting, I mener kan være relevant på

Det er da beundringsværdigt at du vil prøve, men helt ærligt så tror
jeg du får svært ved at få det til at blive en succes. For det første
er der flere sites af den slags allerede, Fotostart som er nævnt,
Imagerating og ikke mindst Fotokritik.dk

Fotostart er inde på noget af det rigtige med tutorials, anmeldelser,
upload af fotos, forum osv så prøv at snakke med webmaster om evt
samarbejde.

Imagerating.dk er mere et upload site af fotos som kan rates/give
ros/kritik til.

Fotokritik.dk som nok er den side der er mest besøgt af de tre, er
også mest uploads/kritik og forum. Men det er nok her de fleste
tjekker først, da den er ret aktiv både med billeder og forum.

Det var så bare min mening, men held og lykke alligevel

mvh Falcon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-01-07 20:30

Falcon wrote:

> Fotokritik.dk som nok er den side der er mest besøgt af de tre, er
> også mest uploads/kritik og forum. Men det er nok her de fleste
> tjekker først, da den er ret aktiv både med billeder og forum.

Tja... fotokritik.dk startede jo også med at Martin Christian Koch
forhørte sig i denne gruppe, om der var interessant med et web-site, hvor
fotografer kunne uploade deres billeder, og hvor der kunne skrives kritik
direkte neden under billedet.

Det var jo tilbage i 90'erne, hvor de færreste havde en hjemmeside med
deres eget fotogalleri, i mellemtiden er der jo sket det, at Martin
Christian Koch fik volume-syge, det var ikke nok at der var nogle få
hundrede seriøse fotografer som brugte fotokritik.dk.

Og hans web-site har udviklet sig til et sted, hvor pensionister og
hjemmegående husmødre har socialt samvær omkring talentløse knipserier af
blomster, snotnæser og andre ligegyldighedder, og sitet burde faktisk ta'
navneforandring til www.fotoros.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen