Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tur til Australien - hvordan ville i gøre ~
Fra : Morten

Dato : 16-01-07 22:12

Hej,

jeg er ikke 100% på hjemmebane i digital foto mv, så bær over med
mig!

Vi er så heldige, at vi skal 10 uger til Australien senere på året -
og det glæder vi os meget til

Jeg sidder og tænker lidt over, hvordan man gør undervejs - når ens
memorykort er ved at blive fyldt op, hvad gør man så, for at sikre
sig bedst muligt. Bliver ens bagage fx stjålet og man mister alle sine
billeder er det jo ikke til at bære.

Kan man uploade store mængder data fra en internetcafe - og dermed
"maile" billederne hjem på en forholdsvis hurtig måde. Skal man
istdet for gå ind til den lokale Foto-Ole, få dem lagt på 2 DVD´ere
- sende 1 hjem og beholde 1 selv ? Eller er der andre
alternativer..............

Nogen der kan komme med nogle gode råd ?

vh. Morten

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-01-07 22:34

Morten wrote:

> Nogen der kan komme med nogle gode råd ?

Der er mange før dig, som har stillet det samme spørgsmål, så her er et
link til et FAQ...

http://www.photo-gallery.dk/lagring/lager.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michaelbs

Dato : 16-01-07 22:37

"Morten" <mortenbakken20@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<Nogen der kan komme med nogle gode råd ?

Jeg ville enten medbringe laptop og tømme kortene der eller købe en lille
device, der kan det samme. De fås snildt til 40-80 gigabyte kapacitet,
hvilket skulle være nok.

mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 16-01-07 22:48

"Michaelbs" <michaelschouFjerndette@xn--privatfjernogsdette-exb.dk> skrev i
en meddelelse news:45ad457a$0$3514$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jeg ville enten medbringe laptop og tømme kortene der eller købe en lille
> device, der kan det samme. De fås snildt til 40-80 gigabyte kapacitet,

Og gerne en bærbar med brænder, så du kan brænde skiver og sende hjem...

Fra : Reidar Solberg

Dato : 17-01-07 09:39

> Jeg ville enten medbringe laptop og tømme kortene der eller købe en lille
> device, der kan det samme. De fås snildt til 40-80 gigabyte kapacitet,
> hvilket skulle være nok.

Er enig med Michael - har selv en billedbank på 120 GB som kostet rundt 3500
NOK. Se omtale: http://www.fototips.no/index.php?side=bildebank1
Den har innebygget kortleser for de fleste korttyper og stor god skjerm. Det
medfølger en praktisk hard taske som tåler litt.

Reidar

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 16-01-07 22:47

Morten wrote:

> Kan man uploade store mængder data fra en internetcafe - og dermed
> "maile" billederne hjem på en forholdsvis hurtig måde.

Jeg vil skynde mig at sige at jeg ikke ved noget specifikt om
Australske internetcafeer. Men det skal ikke afholde mig fra at dele
mine tanker...

Jeg ville ikke regne med at kunne sende billederne over nettet. Der
skal ikke andet end et par spændende dage til, før første gigabyte er
rundet og I går næppe på cafe hver dag, for at få uploadet.

Hvis vi siger at cafeen og serveren i den anden ende kan klare et par
MBit i overførsel, tager det stadig over en time at overføre en
gigabyte data.

> Skal man istdet for gå ind til den lokale Foto-Ole, få dem lagt på 2
> DVD´ere - sende 1 hjem og beholde 1 selv ?

Det synes jeg er en meget bedre ide. Jeg ville nok vælge 3 skiver og så
sende 2 af dem på hver deres dag fra hver deres by, men ellers er der
ingen ko på isen med den løsning. Mon ikke også det kan gøres på en
internetcafe? Hvis I tager jeres egne skiver med og forklarer sagen,
burde det være muligt.

> Eller er der andre alternativer..............

Slæb en bærbar med og brænd selv? Det behøver ikke at fylde så
voldsomt, hvis I har eller kan låne en mindre model.

> Nogen der kan komme med nogle gode råd ?

Næh. Du har allerede undgået den klassiske fælde med at købe en
fotobank og betro kronjuvelerne til en enkelt dims, der kan dø eller
stjæles.

Husk ekstra batterier til kameraet.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : ab

Dato : 17-01-07 13:11

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil skynde mig at sige at jeg ikke ved noget specifikt om
> Australske internetcafeer....

Gennem ca. ½ år har jeg prøvet at opretholde en forbindelse via nettet til
en bekendt, der rejser rundt i New Zeeland og Australien - de
internetforbindelser han har frekventeret er ikke til "at skrive hjem om" /
og via - det har ganske simpelt fungeret elendigt (og for den sags skyld
også mobiltelefonnettet - uha, uha. Så her skulle man ikke tro at der er en
løsningsmulighed.

ab$

Fra : Morten

Dato : 16-01-07 22:57

Tak for jeres hurtige svar........

Jeg kan godt se ideen med at tage en bærbar med - er bare bange for,
at der bliver for mange elektroniske dimser at holde styr på - kamera,
videokamera, PSP til ungerne, Ipod, bærbar, ja mulighederne er jo
uendelige.

Tror jeg vil satse på et par solide memory-kort (+ nogle små som
reserver) og så en stak DVD´ere, så der kan postes lidt hjem -
umiddelbart den ide, der tiltaler mig mest.

/Morten

Fra : Jonathan

Dato : 16-01-07 23:00

Morten skrev:
> [...]
> reserver) og så en stak DVD´ere, så der kan postes lidt hjem -
> umiddelbart den ide, der tiltaler mig mest.

Har en Ipod ikke nærmest 30Gb hukommelse eller sådan noget? HAr aldrig
haft sådan en, med der er da et operativ system på. kan man mon unloade
på sådan en?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-01-07 14:31

> Har en Ipod ikke nærmest 30Gb hukommelse eller sådan noget? HAr aldrig
> haft sådan en, med der er da et operativ system på. kan man mon
> unloade på sådan en?

En enkelt fejl eller man mister den, og alle ens billeder er væk...

Det er ikke en sikker backup metode...

Claus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-01-07 00:37

"Morten"
[...]

Hvis du ikke gider en notebook, så kig på denne backup enhed,
kan bruges til foto og video recorder/afspiller, musik og radio.
Læs om den her:
http://www.vosonic.com/index.php?PA=product&id=124&kind_id=12
køb den her, husk ekstra batteri:
http://www.hl-tronics.de/shop/index2.htm
-max-

Fra : Jonathan

Dato : 16-01-07 22:51

Morten skrev:
> [...]
> - sende 1 hjem og beholde 1 selv ? Eller er der andre
> alternativer..............
>
> Nogen der kan komme med nogle gode råd ?

Hej Morten

En bærbar computer er nok det nemmeste. Men hvis du er bange for at den
bliver stjålet eller lign. Så opret et webhotel. Så har du en ftp-konto
men plads til en hel masse data.
Det med at maile det, kan gå i vasken, hvis mailboksen fx. bliver
overfyldt i løbet af de 10 uger, og derfor afviser fremtidige mails.

Jeg ville oprette et webhotel, men jeg er også en nørd (deraf ikke
sagt at det er svært!)

MVH
Jonathan

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-01-07 08:09

"Jonathan" <jopr@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det med at maile det, kan gå i vasken, hvis mailboksen fx. bliver
> overfyldt i løbet af de 10 uger, og derfor afviser fremtidige mails.

Med en bærbar computer skal bare have en ekstra lille USB HD, som man tager
backup på hver gang der er lagt nye billeder på, så er man sikret
(rimeligt).
Mvh,
Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-01-07 14:34

> den bliver stjålet eller lign. Så opret et webhotel. Så har du en
> ftp-konto men plads til en hel masse data.

En hel masse data, er det 30-40 gigabyte?

Claus

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 17-01-07 07:56

[...]

Jeg er selv ved at forberede en Afrika-"foto-"rejse, og er endt med at
investere i et 8 Gb kort til kr. 1200,-
I mit Canon 20D (8 Mpix) rummer det knap 2000 billeder i højeste
jpg.opløsning.
Desuden har jeg et 2 Gb, et 1 Gb og et 512 Kb fra "the early days", så jeg
regner med at klare mig med det.
Risikomomentet mht at miste det ene og det andet er ikke større end det
altid har været. På det område ta'r jeg det roligt, og passer på mine ting.
10 uger er lang tid, og Australien er et sted hvor man tager mange billeder,
men alle større provinsbyer har en form for foto-shop hvor du kan få
overført dine billeder til f.eks. en DVD , hvis du har behov for at få tømt
kortene. Selv på vestkysten kan det lade sig gøre, selv om der er længere
mellem byerne.
Og så til en lille "warning":
I 2001 rejste jeg rundt i Australien og tog billeder både med mit analoge
Nikon F100 og med mit første digicam., som var et 2.1 Mp Canon Ixus.
IBM-Harddisken, som digitalbillederne efterfølgende lå på, stod pludselig
uden varsel af i 2004, og adskillige redningsforsøg fra professionelle folk
resulterede i ingenting !
Der var et firma i Norge som mente at kunne reetablere disken for ca.
25.000,- men det ville jeg ikke.
Måske er det nemmere at redde idag, det ved jeg ikke, men det lærte mig
bl.a., at når de billige CD- og DVD-skiver ikke varer evigt, og når
harddiskene heller ikke kan forventes at køre helt sikkert, så skal der
back-up'es til en anden pc i ny og næ !
Rigtig god tur!
Og tag lige et ekstra hukommelseskort med for en sikkerheds skyld
Mvh Niels

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-01-07 08:07

"Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> back-up'es til en anden pc i ny og næ !
> Rigtig god tur!
> Og tag lige et ekstra hukommelseskort med for en sikkerheds skyld

Hvis man ikke tager backup, så har man selv bedt om det. Det gælder også
hvis man brænder på DVD at to kopier er en god idé med mindre man er villig
til at kunne miste indholdet.
Mvh,
Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-01-07 08:25

[...]

Allerførst irriterer det mig med de omsiggribende indlæg, som min newsreader
ikke kan sætte > foran Måske er den bare microsoft her til morgen.

På en tur til Sydafrika for nyligt på 4 uger, hvor hovedformålet var foto
var min metode flg:

Jeg købte mig en ny laptop på 1,8kg og 12" skærm (dual core, så ikke en
sinke), som kunne være og ikke veje for meget i min fotorygsæk.

Dertil to stk. Vosonic 120GB HD'er med kortlæser
(http://www.hl-tronics.de/shop/index2.htm). Desuden en 3.5" 250GB USB HD,
som fulgte med i den indcheckede bagage. De to Vosonic, hvoraf jeg egentlig
kun havde behov for den ene, da det kom til stykket er så primær backup og
blev opbevaret i min fotorygsæk. Hver gang jeg havde brug for at tømme kort
blev de læst enten direkte ind på computere via kortlæseren i Vosonic'en
eller kopieret til HD'en i Vosonic af den. Derefter synkroniseret med den
store HD med sync sw. Billeder blev på min HD på laptoppen indtil der ikke
var mere plads (jeg ryddede ud udnervejs i vildskuddene) og de ældste blev
så flyttet over på Vosonic og på deb store backup blev de samme foldere bare
flyttet ud at sync folderen (sparede tid til fysisk flytning). På andre
ture, hvor jeg ved på forhånd at 120GB er mere end rigeligt vil jeg kun tage
de to Vosonic med som primær og backupmedie. Den store bliver brugt
derhjemme til daglig sync med min laptop. Sync sw er en rigtig god ting, da
det ikke tager lang tid at lave en synkronisering. Jeg sync'er hele min
Windows profil, så der er ting med, som jeg aldrig behøver, men der også
gode ting, som Microsoft har fundet på at gemme i sjove foldere, så som
mails Når man ved , hvor man finde disse ting kan man genskabe alt efter
et crash (nå men det er vist OT).

Jeg har også en Epson P-2000, men må sige at ift. hvad en laptop koster og
hvor små de findes, så vil jeg ikke i fremtiden investere mere i den
retning. Min laptop er en Siemens Fujitsu, som pt. koster 8500kr. incl 1GB
ram. Desuden findes der også en Lenovo ogå 12" skærm og samme vægt og til
ca. samme pris. Den trækker let CS2 med sin dual core 1,6Ghz processor. Min
Canon 70-200 f/2.8 vejer ca. 1,4kg, så det er som at slæbe et ekstra
objektiv med.

Håber det er nyttige tips.

Mvh,
Hans

Fra : michael bs

Dato : 17-01-07 10:13

> [...]

> Sync sw er en rigtig god ting, da det ikke tager lang tid at lave en
> synkronisering. Jeg sync'er hele min Windows profil,

Hej Hans

Hvad er Sync sw?

mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-01-07 10:55

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:45ade89f$0$3533$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Hans
>
> Hvad er Sync sw?

Software som kan synkronisere to eller flere foldere. Prøv
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sync+software&meta=
Jeg bruger SureSync af historiske grunde og det kan lave en eller flere
identiske kopier af et eller flere foldere på en den samme eller anden HD
eller netværksdrev. Det kan også lave exchanging copies, som betyder at man
opdatere den samme folder på flere maskiner og så vil den seneste kopi blive
lagt i begge foldere, der synkroniseres. Meget nyttigt til mere end bare
backup.
Mvh,
Hans

Fra : Niels Jespersen

Dato : 17-01-07 16:27

Hans Kruse wrote:
> [...]
> Jeg bruger SureSync af historiske grunde og det kan lave en eller flere
> identiske kopier af et eller flere foldere på en den samme eller anden HD
Microsoft har Synctoy til det samme. Jeg har kun gode erfaringer med
SyncToy til at holde foldere på flere maskiner synkroniseret.

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/prophoto/synctoy.mspx

--Niels

Fra : Tommy Jensen

Dato : 17-01-07 11:27

On Wed, 17 Jan 2007 08:24:52 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>ca. samme pris. Den trækker let CS2 med sin dual core 1,6Ghz processor. Min
>Canon 70-200 f/2.8 vejer ca. 1,4kg, så det er som at slæbe et ekstra

Til min kommende rejse til Namibia har jeg købt en 12" MSI S262 duo
core, 1 GB ram og DVD brænder, denne vejer også ca. 1,8 kg. Derudover
taget jeg også en ekstern HD med (2,5" drev så pt max 160 GB).

Fra : Lars Månsson

Dato : 17-01-07 18:16

> Allerførst irriterer det mig med de omsiggribende indlæg, som min
> newsreader ikke kan sætte > foran Måske er den bare microsoft her til
> morgen.

problemet er at google og Outlook Express ikke kan sammen
men det ved de alt om i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Hilsen
-Lars-

Fra : rt

Dato : 18-01-07 09:23

Hej,

[...]

Jeg købte n Nexto CF (den gamle model, tror der efterfølgende er
kommet en ny) og en disk på 120 GB til min rundtur i Thailand og
Malaysia i sommers. Jeg er virkelig tilfreds. Tror jeg gav godt 2.000kr
i alt, inkl. transport fra tyskland. Den er utrolig hurtig til at overføre
billederne fra kortet og den holder relativt lang tid på en opladning.
Der er backup-verifikation, og en-knap-systemet gør den let og lige til.
Der er dog ikke farvedisplay, der viser billederne, så dem kan man glæde
sig til. For mig er det ikke nødvendigt at kunne se billederne, jeg ser dem
når jeg kommer hjem. Den er klart et hit!

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-01-07 14:29

> [...]
> - sende 1 hjem og beholde 1 selv ? Eller er der andre
> alternativer..............
> Nogen der kan komme med nogle gode råd ?

Du kan få adgang på min server for kr 300,- for hele perioden.

Der er alle muligheder for at uploade, både mail, ftp, web, galleri eller
direkte telefon dialup (uden om internettet). Desuden er der 100% sikkerhed
for misbrug af din ftp konto. Der tages daglig backup og dine billeder
leveres på en DVD. Serveren kører på en dedikeret 6mbit linje.

Claus

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-01-07 17:51

Claus Tersgov skrev i 45b0c7b8$0$49207$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Desuden er der
> 100% sikkerhed for misbrug af din ftp konto.

Så ville jeg godt nok sky dit tilbud som pesten!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : John

Dato : 20-01-07 20:27

Hej

Efter en Kinatur med 1400 hjembragte billeder forstår jeg godt dit
spørgsmål, du nævner jo nærmest selv den sikreste løsning, nemlig at få
brændt billederne ned på skiver og sendt hjem efterhånden som de fyldes.
Kæmpestore memorykort kan selvfølgelig også bruges, men jeg måtte lide den
tort at konstatere et defekt 2Gb Kingston kort - der kunne simpelthen kun
skrives omkring en fjerdedel på kortet før det meldte "Write Error" -
heldigvis havde jeg flere med. Men et enkelt 8Gb kort ville jeg idag ikke
stole på !

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-01-07 07:14

"John"
> [...]
> skrives omkring en fjerdedel på kortet før det meldte "Write Error" -
> heldigvis havde jeg flere med. Men et enkelt 8Gb kort ville jeg idag ikke

Kingston kort har livstids garanti, fik du et nyt.?
Vi er nogle stykker der bruger 8GB og det går
som fod i hose - Det er altid fornuftigt at have
mere end et kort - men jeg tænker de er ret
ubrugelige hvis det er kameraet der laver error,
så man må også hellere have flere kameraer.

På vores seneste safari oplevede vi en del
kamera errors, en 20d havde en fejl, som
vidst nok var en menneskelig, mit 1dmk2
døde fuldstændigt, men nu virker det igen,
men laver lyse striber hen over billedfladen.

Pointen er at der med elektronik kan ske
mange sjove ting, og for de fleste er det
upraktisk at gardere sig mod dem alle,
din konklution at man skal holde sig fra
store CF kort er basseret på et tyndt
grundlag.. -max-

Fra : John

Dato : 21-01-07 14:00

> [...]
> mange sjove ting, og for de fleste er det
> upraktisk at gardere sig mod dem alle,
> din konklution at man skal holde sig fra

Korrekt Max, det var også derfor jeg skrev at jeg ikke ville stole på et
enkelt 8Gb kort! 2 måske, eller 4-5 2Gb. For det skal sikkert nok passe at
når uheldet er ude så er det den dag man kun har det ene kort med.

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-01-07 14:26

"John"

> [...]
> enkelt 8Gb kort! 2 måske, eller 4-5 2Gb. For det skal sikkert nok passe at
> når uheldet er ude så er det den dag man kun har det ene kort med.

Hehe, din bandit - så står du der med 4 kort og kameraet
er gået i kage, som det skete for mig, jeg har sku lommerne
fulde af kort, men så kunne jeg slappe af og nyde udsigten
i stedet.. -max-

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-01-07 09:18

> [...]
> kunne simpelthen kun skrives omkring en fjerdedel på kortet før det
> meldte "Write Error" - heldigvis havde jeg flere med. Men et enkelt

Man skal i det hele taget slet ikke købe billige flashkort, heller ikke
mærkevarene. Der er en helt ekstrem konkurrence på markedet, og det gør, at
der bliver solgt en masse lort, som aldrig burde være produceret.

Til den slags lange turer, så ville jeg *udelukkende* kun bruge kort, som
har ti års garanti eller mere. Det er klart, at de er dyrere, men der er
altså en meget god grund til det. Og så bruge hellere flere små kort frem
for nogle få store.

Tager man en kortlæser og nogle dvdskiver med, så er det stor set altid
muligt at låne en maskine, der kan skrive nogle dvd'er.

Claus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-01-07 10:40

"Claus Tersgov"

> [...]
>
> Tager man en kortlæser og nogle dvdskiver med, så er det stor set altid
> muligt at låne en maskine, der kan skrive nogle dvd'er.

Kingston har ifølge deres hjemmeside livtids garanti
Transcend har ifølge deres hjemmeside livtids garanti
Det er desuden de billigste kort på markedet, så hvad
er din pointe Claus, med udsagnet "det er klart de
er dyrere"..?

Du påstår firmaer poster penge i markedsføring og
opnåelse af et godt navn, og samtidig smider noget
"lort" på markedet..? Det skal nok passe, men i denne
forbindelse har du nok nogle eksempler..?

Kingston som leverer billig ram, laver 100% test
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2446
-max-

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-01-07 13:15

> Du påstår firmaer poster penge i markedsføring og
> opnåelse af et godt navn, og samtidig smider noget

Hvor har jeg påstået det ??

Lad være med at tillægge mig udsagn, jeg ALDRIG har fremsat!

> "lort" på markedet..? Det skal nok passe, men i denne
> forbindelse har du nok nogle eksempler..?

Læs dog hardwaregrupperne...

Der er flere eksempler på defekte usb ram , bl.a. fra elgiganten.

Hvis du ikke vidende om, hvor mange problemer, folk har med billig/dårlig
flasram, så er du ikke særligt godt orienteret. Prøv f.eks. at følge mere
med i diverse medier og aviser. Der skrives om det temmelig ofte.

Sluttelig anser jeg ikke Transend for en kvalitetsvarer...

Claus

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 24-01-07 13:34

Claus Tersgov wrote:

> Hvor har jeg påstået det ??
>
> Lad være med at tillægge mig udsagn, jeg ALDRIG har fremsat!

Det fremgår tydeligt af "Man skal i det hele taget slet ikke købe
billige flashkort, heller ikke mærkevarene. Der er en helt ekstrem
konkurrence på markedet, og det gør, at der bliver solgt en masse lort,
som aldrig burde være produceret.".

Det kan være du mente noget andet, men i så tilfælde misforstod både
-max- og jeg hvad du skrev. Såeh... hold lige lidt igen med den der
aggresive fremfærd, ikke?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-01-07 13:48

"Toke Eskildsen"

> [...]
>
> Det kan være du mente noget andet, men i så tilfælde misforstod både
> -max- og jeg hvad du skrev. Såeh... hold lige lidt igen med den der

Uh - overrasket over reaktionen, jeg dokumenterede mine
kommentaer, Claus har valgt ikke at gøre det, men hygger
sig med at klippe i mit indlæg og på den måde miskreditere
det jeg siger - cest la vie - Jeg vil tro fotogrupperne har en
del deltagere, der bruger CF oa. flash kort, kan ikke mindes
nogle indlæg om kort der ikke fungerede, og meget få fejl
meldinger, så problemet er vel ikke så stort. Jeg plejer at være
den første til at finde fejl og skælde ud hvis lortet ikke virker.
Men hvis Claus sidder inde med verificerbar viden, så bøjer
jeg mig naturligvis, personligt har jeg ikke oplevet problemer
med Kingston eller Transcend, og ikke hørt om problemer
fra nogle af de folk jeg møder, der bruger de "billige" kort.
-max-

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-01-07 23:46

> [...]
> jeg mig naturligvis, personligt har jeg ikke oplevet problemer
> med Kingston eller Transcend, og ikke hørt om problemer

Har du ikke et liv uden for nyhedsgrupperne???

Aviserne og andre medier har jævnligt artikler om problematikken omkring
flashram. Bl.a. Politiken har behandlet emnet flere gange.

Men det er da klart, at hvis nyhedsgrupperne er din eneste kilde til
information, så er det ikke underligt, at du ikke er velinformeret.

Claus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-01-07 11:38

"Claus Tersgov"

> [...]
>
> Men det er da klart, at hvis nyhedsgrupperne er din eneste kilde til
> information, så er det ikke underligt, at du ikke er velinformeret.

LOL - Jeg må indrømme, jeg er så lidt hjemme at det ikke
giver megen menning at holde Politiken, men det er da fint
du reagerer som du gør - måske der findes andre kilder,
på nettet med den samme info, som du kunne henvise til,
da der nok går en del måneder, inden jeg kommer i
nærheden af en fysisk udgave af Politiken.. Her i byen
læser vi Bangkok post og ser FOX news, den skal du
tjekke, får virklig blodtrykke helt op og ringe.. -max-

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-01-07 23:42

> Det kan være du mente noget andet, men i så tilfælde misforstod både
> -max- og jeg hvad du skrev. Såeh... hold lige lidt igen med den der
> aggresive fremfærd, ikke?

Man skal bare lade være med at citatfuske, og det var var max gjorde.

Dernæst skal du ikke bestemme, hvilken adfærd, jeg udviser..

Claus

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-01-07 00:35

Claus Tersgov wrote:

> Man skal bare lade være med at citatfuske, og det var var max
> gjorde.

Eftersom -max- citerede _hele_ dit indlæg, har jeg svært ved at se
hvordan det kan kaldes citatfusk.

Vil du prøve igen?

> Dernæst skal du ikke bestemme, hvilken adfærd, jeg udviser..

Du har tydeligvis et eller andet, der trykker. Er du sur, fordi du blev
nødt til at luske væk fra vores tidligere diskussion?

FUT: Væk herfra, da der næppe kommer noget foto-relateret ud af dette.

Fra : ksk

Dato : 09-02-07 17:22

> Hvor har jeg påstået det ??
>
> Lad være med at tillægge mig udsagn, jeg ALDRIG har fremsat!

> Læs dog hardwaregrupperne...
>
> Der er flere eksempler på defekte usb ram , bl.a. fra elgiganten.

ja jeg har da fået bytte 3 stk Kingston cf kort som mit d70 brændt af efter
skifte til sandisk ha jeg ikke oplever problemer ??

KsK

Fra : Vildmand

Dato : 26-01-07 22:56

I de 8 månder jeg var der nede gik jeg bare ind på en internet cafe
og fik lavet en cd med mine billeder..
Kan ikke huske hvad det kostede med det var ikke så slemt.

Og det der med at uploade dem alle sammen.. glem det, det går alt for
langsomt, og det er ikke altid det er helt billigt at være på
nettet..
De cd'er jeg har sendt hjem er alle kommer frem, så det har ikke
været et problem..

Hvis I skal køre rundt selv så tag et par ture væk fra hovedvejen,
der ligger en masse vandfald og den slags en del steder..

Anders