Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
8 Gb CF kort på Canon 20D-tæller?
Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 15-01-07 16:56

Har netop modtaget mit 8 Gb Transcend CF kort til mit Canon 20D, og kan
konstatere at de virker udmærket sammen, men var da noget bekymret da jeg
læste div. opslag med spm. om hvorvidt kameraet kunne håndtere kort over 2
Gb.
Det kan det altså som sagt, men nedad-tælleren går kun fra 999, og kortet
rummer vel plads til knap 2000 skud i højeste jpg.-kvalitet, og JA! Jeg får
brug for en del kapacitet i forbindelse med en Sydafrika-rundrejse i marts.
Her kommer så mit spørgsmål:
Er der nogen der ved hvordan tælleren (altså den der viser hvor mange skud
der er tilbage) tér sig f.eks. efter de første ca. 1000 billeder? Begynder
den pludselig at tælle korrekt nedad, eller er Canon simpelthen bare ikke
forberedt til denne størrelse kort?
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-01-07 17:20

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den pludselig at tælle korrekt nedad, eller er Canon simpelthen bare ikke

Jeg har et 4GB kort til min 20D og 8GB til min 5D og begge fungerer uden
problemer. Men da jeg ikke skyder i jpg kommer jeg ikke over 1000 på et
kort, men kan ikke forestille mig at det skulle være et problem. Hvis du vil
være helt sikker kan du jo let teste det ved at fylde kortet på fra din PC
til det ligger lige over de tusinde og så sætte kameraet i
seriebilledtagning og skyd intil det er under 999. I jpg og med 5 fps, så
går det rimeligt hurtigt. Efter min mening er denne test overflødig.
Mvh,
Hans

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 15-01-07 21:02

> [...]
> seriebilledtagning og skyd intil det er under 999...

Efter min mening er denne test overflødig.
Hej Hans
Ja, det er selvfølgelig en måde at teste det på, men håbede at der var nogen
der vidste lidt om det.
Overflødigt, naaa...., ikke hvis man vil vide besked.
Men tak for svaret
Niels

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-01-07 21:13

> [...]
> nogen der vidste lidt om det.
> Overflødigt, naaa...., ikke hvis man vil vide besked.

Jo, fordi jeg har brugt begge typer kort uden problemer. Det er uden
betydning om det er jpg eller raw. Derfor. Men hvis du har det bedre, så er
det da bare at skyde løs på 5fps.....
Mvh,
Hans

Fra : Jan Hansen

Dato : 15-01-07 23:38

Hej
Ingen grund til panik.Det samme gør sig gældende på Canon 350 D ,den
begynder at tælle ned når du når ned til 999 skud tilbage.

mvh Mopse

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 16-01-07 07:04

> Hej
> Ingen grund til panik.Det samme gør sig gældende på Canon 350 D ,den
> begynder at tælle ned når du når ned til 999 skud tilbage.
>
> mvh Mopse

....Jamen det var jo som udgangspunkt det som jeg ønskede at vide, så tak for
det !
Mvh Niels

Fra : Brian Lund

Dato : 16-01-07 08:33

> Hej
> Ingen grund til panik.Det samme gør sig gældende på Canon 350 D ,den
> begynder at tælle ned når du når ned til 999 skud tilbage.

Det gør sig vist gældende på ALLE Canon kamera, selv mit gamle Powershot A75
viste '999' når der var et tomt 1GB kort i...

Brian

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-01-07 21:21

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Det gør sig vist gældende på ALLE Canon kamera, selv mit gamle Powershot
> A75
> viste '999' når der var et tomt 1GB kort i...

Undtaget dem det ikke gælder for
F.eks. har Canon 1D mkII. 4 cifre til at vise hvor mange billeder der kan
være på kortet - og det spiller nogen særlig rolle.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-01-07 18:14

Mogens Hansen wrote:
> [...]
> F.eks. har Canon 1D mkII. 4 cifre til at vise hvor mange billeder der
> kan være på kortet - og det spiller nogen særlig rolle.

Det rykker jo så bare "problemet"

Hvis du sætter opløsningen ned, så der kan være over 9999 billeder på et
8 gb kort - så vil det være det samme.

Men som andre nævner, så holder kameraet fint styr på antallet - også
når det er større end, der kan vises - ihvertfald dem, som jeg har
prøvet (Canon, Panasonic og Fuji)..

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-01-07 19:49

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

[8<8<8<]
> Det rykker jo så bare "problemet"

Ja

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-01-07 12:13

Niels Hejnfelt wrote:
> [...]
> den pludselig at tælle korrekt nedad, eller er Canon simpelthen bare ikke

Den begynder at tælle korrekt.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69