Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Defekt EPSON 4990 Photo scanner
Fra : Anette og Peter

Dato : 03-01-07 17:31

Hej

Min ovennævnte scanner er defekt i låget, hvor belysningskilden til
dias/negativer skal kunne køre frem og tilbage.

Scanneren er købt den 15.3.05, så garantien er udløbet. Reklamationsretten
er også vanskelig at bruge, da internetforhandleren er gået nedenom (og nok
hjem), og EPSON ikke vil tage sig af sagen. Måske kan jeg få dem til at tage
sig af sagen, hvis der er en åbenlys defekt ved scanneren. Det er derfor,
jeg skriver her til gruppen.

Scannerens defekt består i, at en metalplade med hjul til remmen, der
trækker slæden med "lyskilden", er gået løs (faldet af), da to
plasticdimser, der har holdt metalpladen, er knækket. Jeg vil efter bedste
evne forsøge at lægge tre billeder i dk.binaer af metalplade med hjul,
fjeder, placering m.v. Som det vil fremgå af billederne, er der en bred
slids i metalpladen som passer til at have kørt omkring en plastictap i
låget. Det ser ligeledes ud til, at der burde have været en skrue i
plastictappen.

Mt spørgsmål er derfor, om nogle i gruppen med samme scanner kan oplyse mig
om monteringen af metalpladen + hjul.

På forhånd tak.

Hilsen
Peter

Fra : s.v.nielsen

Dato : 03-01-07 20:17

Anette og Peter wrote:
> [...]
> plastictappen.
>
> Mt spørgsmål er derfor, om nogle i gruppen med samme scanner kan oplyse mig

Hej Peter!

Der er ikke nogen skrue der hvor du omtaler den. Ikke på den scanner jeg
har.

Jeg har lagt et billede på dk.binaer som viser hvordan den ser ud i dag.
(Jeg bliver meget trist til mode hvis den ser ud som din i morgen!)

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 04-01-07 09:29

Hej Søren

Mange tak for hurtigt svar og det flotte billede i dk.binaer.

Med baggrund i det, du anfører, vil jeg ikke forsøge mig yderligere over for
EPSON, men prøve at reparere det selv. I første omgang vil jeg prøve at lime
tapperne på. Hvis det ikke holder, vil jeg forsøge at fremstille en
erstatning for tapperne - formentlig i aluminium.

Hilsen
Peter (Anette og Peter)

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 26-01-07 13:30

"Peter Marlau Knudsen" <xxxpmk@xxxitst.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at lime tapperne på. Hvis det ikke holder, vil jeg forsøge at fremstille
> en erstatning for tapperne - formentlig i aluminium.

Her er lige en tilbagemelding på, hvad der siden er passeret.

Først prøvede jeg at lime de to meget små plastictappe på igen, men det
kunne ikke holde.

Der, hvor der kunne se ud til at have været en skrue, har jeg nu isat en
selvskærende skrue inkl. en skive til at holde metalpladen med hjulet til
remtrækket. Det holder, og scanneren virker igen!!!

Hilsen
Peter