Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Simpelt program til scalering af billeder
Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-12-06 17:51

Hej og godt nytår!

Er der nogen, som kan anbefale et uhyre simpelt program til at omscallere
fotos. Det skal kunne betjenes af en senhjerneskadet, og skal kun resize og
ikke noget andet.

Evt. med nogle forvalgsknapper så man kan vælge størrelse til e-mail osv.

Claus

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-12-06 17:55

Claus Tersgov skrev:
> [...]
> ikke noget andet.
>
> Evt. med nogle forvalgsknapper så man kan vælge størrelse til e-mail osv.

Porta, der laver et web galleri m. 3 definerbare størrelse billeder med
de 3 størrelser i hver sin mappe. Hurtigt nok for en mc-ist

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, nov. 2006

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-12-06 18:32

Claus Tersgov wrote:

> Er der nogen, som kan anbefale et uhyre simpelt program til at omscallere
> fotos. Det skal kunne betjenes af en senhjerneskadet, og skal kun resize og
> ikke noget andet.

http://www.hestoghund.no/img/produkter/5341.jpg - denneher passer vist
fint til dig...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christen Fihl

Dato : 31-12-06 23:56

Jeg har selv flere gange benyttet Outlook Express på denne her måde:

1: Vælg de billeder der skal reduceres i en folder.
2: Højreklik og vælg Send til mailmodtager
3: Så foreslåes det at reducere billederne
4: Vælg ja
5: Herefter ligger billederne i en mail klar til afsendelse
6: men det gør man ikke
7: De reducerede billeder kan blot kopieres ud i en ny folder, og mailen
kasseres efter brug

Mange trin, men ret simpelt, og der er ingen optioner.

Christen

Fra : Jens S.

Dato : 01-01-07 10:41

"Christen Fihl" skrev ...
> Jeg har selv flere gange benyttet Outlook Express på denne her måde:
>
> 1: Vælg de billeder der skal reduceres i en folder.
> 2: Højreklik og vælg Send til mailmodtager
> 3: Så foreslåes det at reducere billederne
***********************************
Der findes et program direkte til dette - det hedder Image resizer og
fungerer på samme måde som du beskriver - blot skal man bare lave et
højre-klik direkte på billedet - f.eks i stifinder - så laver den i kopi i
resized format i samme bibliotek.

Programmet findes på Microsofts hjemmeside og er under kategorien powertoys:
Gå ind på Microsoft.dk og tast powertoys i søgefeltet oppe til højre -
herefter vælges punktet hvor der står:
PowerToys er et tilføjelsesprodukt til Windows XP, som består af forskellige
småprogrammer. Med programmerne kan du få større udbytte af Windows XP og
computeren.

/Jens S., Esbjerg