Skuffet!
Fra : Peter Perlsø

Dato : 28-06-01 20:03

Tja, jeg ved ikke om min kritik kan bruges til noget, men i den måned
MacSpil.dk har eksisteret, har kun 4 modige sjæle meldt interesse i
foretagendet.

Jeg synes at det er skuffende, at så få Macbrugere melder interesse i at
styrke dels Mac-sammenholdet her til lands, og i særdeleshed
opmærksomheden omkring Mac spil og underholdning, når det netop er et af
de felter, som Mac'en netop kunne have behov for mere opmærksomhed
omkring - ej blot for Macbrugerne selv!

Er det Mac-brugerne, der ligger på den lade side, eller er det bare
dansk?

Kunne dette få nogen af jer op af stolen, så kan i læse mere på :

http://macspil.dk

--
- Peter
http://haxor.dk - Mac news portal

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 28-06-01 20:36

Peter Perlsø <mimas@pobox.com> wrote:

> Tja, jeg ved ikke om min kritik kan bruges til noget, men i den måned
> MacSpil.dk har eksisteret, har kun 4 modige sjæle meldt interesse i
> foretagendet.

Det var jo ikke imponerende.

> [...]
> opmærksomheden omkring Mac spil og underholdning, når det netop er et af
> de felter, som Mac'en netop kunne have behov for mere opmærksomhed

Jeg skrev engang at idéen var god, det er den stadig. Den rigtige "party
stemning" (lidt for meget cola og illelugtende personager) gider jeg
ikke længere, mere noget fra hjemmet af, dog kun Diablo 2, slå mig evt.
op under "hrmpf".

> Er det Mac-brugerne, der ligger på den lade side, eller er det bare
> dansk?

Næ, måske mere et udslag af, at spil på mac bare ikke holder. Det har
været oppe utallige gang (også her), og det ender altid med kommentaren
"vil du spille så køb en Windows PC/Playstation". Med sådanne kommentare
kan du vel forstå, hvorfor entusiasmen ikke er stor? Og sandt nok, nogle
spil hits kommer også til mac, men for dælen der går lang tid. Dette er
decideret diskvalifiserende for platformen, bare en måned efter er for
lang tid, da hittet allerede der har mistet megen af sin glans, når
Windows verdenen nu er ved næste dille.

> Kunne dette få nogen af jer op af stolen, så kan i læse mere på :
>
> http://macspil.dk

Åbenbart undertegnede, men der var nu da ikke noget nyt på siden.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Peter Perlsø

Dato : 28-06-01 22:04

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Det var jo ikke imponerende.

Netop.

> [...]
> stemning" (lidt for meget cola og illelugtende personager) gider jeg
> ikke længere, mere noget fra hjemmet af, dog kun Diablo 2, slå mig evt.

Lidt er bedre end intet, desuden er jeg efter indtil flere mislykkede
arrangementer også mere til hjemmemøder, så ingen sure miner herfra, du.

> [...]
> decideret diskvalifiserende for platformen, bare en måned efter er for
> lang tid, da hittet allerede der har mistet megen af sin glans, når

Well, nu vil jeg ikke sige at man SKAL gå tiL PC eller playstation, når
mac'en kan byde på de spil den ny kan - jfr. enten listen på macspil.dk
eller MacGame.dk.

Det sjov man har ud af det, er ikke afhægigt af antallet af spil - en af
ens engagement. Og nå en del mennesker alligevel har Mac, kan de i de
mindste involvere sig lidt i fællesskæbet og dermed få sjov ud af det.

Men det er måske også forklaringen på at MacBruger har så lav
medlemsaktivitet.

> Åbenbart undertegnede, men der var nu da ikke noget nyt på siden.

Svært at lave noget banebrydende nyt, når det jeg hører mest er klager
over farvevalget... :(

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-06-01 22:14

Peter Perlsø <mimas@pobox.com> wrote:

> Netop.

Nu er jeg jo ikke den store spillenørd, men jeg er frisk på et spil over
nettet i ny og næ. Jeg gider ikke shut.them-up og deslige, men hvis man
kan spille X-Files eller strategispil, så er jeg frisk.

Hvilke Mac spil kan afvikles over nettet ?

Jeg har en 2 MB linie.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Peter Perlsø

Dato : 28-06-01 22:53

> [...]
> kan spille X-Files eller strategispil, så er jeg frisk.
>
> Hvilke Mac spil kan afvikles over nettet ?

Se macspil.dk