Hvilke billige geforce2mx kort egner sig t~
Fra : raven

Dato : 28-06-01 09:00

Hej

Til dette projekt skal jeg bruge et billigere geforce2 mx grafikkort
som kan køre med divider 2/3 ved 133 MHz fsb. Så kører grafikkortet
altså 88 MHz, hvilket er 33 % op fra 66 MHz, som er nominelt for AGP.

Det ved man sådan set at moderne spillerkort godt vil være med til,
evt. skal der monteres en blue orb køler på kølepladen.

Jeg overvejer Noname geforce2 mx eller geforce2 mx200.

De koster 5-600 kr.

Hvad med Daytona geforce2 mx med 32 Mbyte DDR ram ?

Bundkortet er et modificeret Abit ZM6 (modificeret til fcpga), så det
kan køre en PIII ved fsb 133 MHz.
Chipset er ikke helt BX, men et neddroslet et med helt samme
egenskaber som BX.

PCI divider nedsættes automatisk til 1/4 ved fsb over 124 MHz.

Men AGP divider bliver stående på 2/3.

Nogle kommentarer ?

hilsen

John

Fra : raven

Dato : 03-07-01 08:37

Det står jo i anandtechs BX133 video guide:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1270&p=11

http://www.hwupgrade.com/cpu/pentium3_133mhz/index3.html

John