Ugeavisen Ingeniøren
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-02-07 16:04

Jeg kan anbefale at man læser ugeavisen Ingeniøren nr. 5 den 2.2.2007
side 2, der konkluderes det, at Windows Vista er en dårlig kopi af MacOSX...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-02-07 16:14

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Jeg kan anbefale at man læser ugeavisen Ingeniøren nr. 5 den 2.2.2007
> side 2, der konkluderes det, at Windows Vista er en dårlig kopi af
> MacOSX...

Hvorfor læse en masse der bare bekræfter ens fordomme?
Hvis man alligevel ikke har tænkt sig at køre Vista, hvorfor så den
interesse i hvordan det fungerer og ser ud?

Apple har forresten også efterlignet Microsoft.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-07 16:33

On 2007-02-04 16:13:53 +0100, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> Hvorfor læse en masse der bare bekræfter ens fordomme?
> Hvis man alligevel ikke har tænkt sig at køre Vista, hvorfor så den
> interesse i hvordan det fungerer og ser ud?

Vi mennesker elsker at få bekræftet, at vi har gjort det rigtige valg
og lagt vores penge det rigtige sted. Der er masser af foreninger og
dermed hjemmesider, der forherliger bestemte produkter. Nogle samler på
Minox kameraer. Andre elsker Harley Davidson motorcykler. Jeg læser da
også nogle sider om mit cykeludstyr og mit bilmærke. Det er dejligt, at
alle roser hinandens ting og er begejstrede for produktet. Desuden får
man jo praktiske råd og hjælp, ligesom vi gør her i gruppen.

> Apple har forresten også efterlignet Microsoft.

Sshhh!
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-02-07 22:30

Henrik Münster skrev:

> [...]
> roser hinandens ting og er begejstrede for produktet. Desuden får man jo
> praktiske råd og hjælp, ligesom vi gør her i gruppen.

Aha, det er altså sådan en slags dårlig-selvtillids-ting.
En ting er et forum hvor man udveksler gode råd og erfaringer, men når
det går over i selvforherligelse på baggrund af en vare man ikke selv
har deltaget i udviklingen af, så bliver det sgu for meget for mig.

> Sshhh!

Der skal nok være dem det gør ondt på. Det var ikke meningen. Undskyld
til alle (bortset fra dem der bruger MacSoup).

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-07 23:00

On 2007-02-04 22:30:18 +0100, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> [...]
> det går over i selvforherligelse på baggrund af en vare man ikke selv
> har deltaget i udviklingen af, så bliver det sgu for meget for mig.

Jeg tror især, det er mænd, der ligesom han-gorillaer godt kan lide at
slå sig på brystet, mens de brøler faretruende, om man så må sige (Det
gælder selvfølgelig ikke alle mænd, og det gælder også nogle kvinder).
Indenfor visse områder kommer det tydeligt frem. Det gælder bl.a.
indenfor computere. Det kræver jo store investeringer både i tid og
penge at blive god til at bruge en computer og at anskaffe og opgradere
udstyret. Der er derfor ingen, der vil indrømme, at de har satset på
det forkerte system. Dermed indrømmer man jo, at man ikke er for klog,
og at man har taget fejl.
   Noget tilsvarende kan ses på andre områder, hvor bestemte produkter
har fanatiske tilhængere. Der kan opstå lignende "fjendtligheder"
mellem bilister, der er fanatiske ejeres af hhv. BMW og Alfa Romeo.
Fotografer kan også komme op at skændes over, om Canon eller Nikon er
bedst.
   Jeg synes ikke, du skal afskrive almindelige reaktionsmønstre så
kategorisk. Vi bestemmer trods alt ikke over vores egne følelser, og vi
er alle sammen underlagt vores psyke. Er du aldrig blevet overrasket
over, hvordan du har reageret på noget? Nogle gange kan man bliver
såret, fornærmet, nedtrykt eller nære andre følelser, som man med sin
fornuft egentlig godt kan se er forkerte eller for stærke for
situationen. Det kan f.eks. ske, at man bliver meget såret eller vred
over en bemærkning, der bare rammer et ømt punkt. Tænker man lidt over
det, kan man godt se, at man slet ikke burde reagere så stærkt, og at
den anden slet ikke mente det på den måde. Alligevel sidder
bemærkningen lige i solar plexus, og man kan ikke lade være med at
føle, som man gør.
   For at komme lidt tilbage til emnet, så synes jeg generelt, at Apple
og visse andre fabrikanter af ting, laver rigtigt gode produkter, som
lige passer til min smag. Derfor er jeg generelt begejstret for
produkter fra disse fabrikater, og jeg venter spændt på nyt. Er der
noget galt i det? Jeg synes da, det giver mig større livsglæde og giver
mig et lysere syn på livet, når jeg kan bruge nogle produkter i min
dagligdag, som jeg er meget glad for. Derfor ved jeg da godt, at andre
fabrikanter også laver gode produkter, og jeg ved også godt, at det
bare er noget materialistisk. Min familie er selvfølgelig langt
vigtigere for mig.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-02-07 23:32

<snip>

> Fotografer kan også komme op at skændes over, om Canon eller Nikon er
> bedst.

Nikon er bedst!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-02-07 11:14

> <snip>

> Nikon er bedst!

Canon!

;)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-02-07 23:34

Henrik Münster skrev:

> Jeg tror især, det er mænd, der ligesom han-gorillaer godt kan lide at
> slå sig på brystet, mens de brøler faretruende, om man så må sige (Det
> gælder selvfølgelig ikke alle mænd, og det gælder også nogle kvinder).

Tak. Jeg har nu grint hysterisk af den imaginære lyd af en kvinde der
banker sig selv på brystkassen i et stykke tid. Jeg har opdelt lydene
efter de forskellige karakteristika for kvinders brystkasser, der jo som
bekendt varierer en del efter både gener og tid.
Jeg er bange for at mine kollegaer må leve med følgerne af min noget
barnlige tankegang i morgen.

Er der tilfældigvis nogen der ved om der er lavet akustiske
undersøgelser af kvinders bryst(kass)er, for jeg regner ikke med at
slippe levende fra at udføre den selv?

> [...]
> kategorisk. Vi bestemmer trods alt ikke over vores egne følelser, og vi
> er alle sammen underlagt vores psyke. Er du aldrig blevet overrasket

Jo, men efterhånden som jeg er blevet ældre er det blevet nemmere at styre.

> [...]
> lige passer til min smag. Derfor er jeg generelt begejstret for
> produkter fra disse fabrikater, og jeg venter spændt på nyt. Er der

Det er der overhovedet ikke noget ufornuftigt i. Det ufornuftige
fremkommer først, efter min ydmyge mening naturligvis, når man er nødt
til at nedrakke andre produkter. Det efterlader mig med følelsen af at
det produkt vedkommende er faldet for ikke kan være så godt endda.

> [...]
> fabrikanter også laver gode produkter, og jeg ved også godt, at det bare
> er noget materialistisk. Min familie er selvfølgelig langt vigtigere for

Jeg er selv en absolut teknologi-junkie og på det område er jeg
overhovedet ikke bange for at være utro.

Fra : Jon

Dato : 04-02-07 16:48

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Hvorfor læse en masse der bare bekræfter ens fordomme?

Iflg en norsk undersøkelse for noen år siden, er de ivrigste lesere av
bilreklamer de som netopp har kjøpt bil. Og de leser den som er for eget
merke.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-02-07 20:14

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg kan anbefale at man læser ugeavisen Ingeniøren nr. 5 den 2.2.2007
> side 2, der konkluderes det, at Windows Vista er en dårlig kopi af MacOSX...

Det kan man osse læse i PC Magazines (US ed) anmeldelse af Vista. Det
der overrasker mig er, at der åbenbart er så mange der kender MacOSX.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-02-07 20:34

Axel Hammerschmidt wrote:

> Det kan man osse læse i PC Magazines (US ed) anmeldelse af Vista. Det
> der overrasker mig er, at der åbenbart er så mange der kender MacOSX.

Det bedste er, at Ingeniøren som normalt er meget Micro$oft-venlig, har
lavet det som en vittigheds/satiretegning, der er hylende morsom...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-07 22:11

On 2007-02-04 20:34:24 +0100, Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> Det bedste er, at Ingeniøren som normalt er meget Micro$oft-venlig, har
> lavet det som en vittigheds/satiretegning, der er hylende morsom...

Den kan ikke ses på nettet, vel?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 04-02-07 22:21

Mon ikke det er den der er nederst på forsiden af www.ing.dk?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-02-07 10:47

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Det bedste er, at Ingeniøren som normalt er meget Micro$oft-venlig, har
> lavet det som en vittigheds/satiretegning, der er hylende morsom...

Apropos tegning, hvor er den seneste Joy of Tech dog rammende og morsom:

Det er virkelig humor, specielt i slutningen hvor de lige får lidt
StarWars ind over også

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,