Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:
>Jeg har lige læst lidt i debatforum hos Mediamac og Macnyt. Det var da
>en forfærdelig masse, der har store problemer med at få repareret deres
>Mac, der er gået i stykker under garantien. Jeg ved godt, at det er de
>utilfredse der skriver, men jeg bliver da helt bange, når jeg læser
>deres historier. Dels lyder det ikke rart, at mange åbenbart har
>problemer med deres nye Mac. Dels er det ikke rart, at de ikke kan
>blive repareret hurtigt og effektivt.
> I kender sikkert historierne. Mange af dem handler om Humac, men jeg
>har før læst lignende historier på nettet fra USA. Det er noget med, at
>kunden først betaler Humac ekstra for en hurtig reparation. Maskinen
>kommer da også hurtigt tilbage, men den er ikke i orden. Så må den
>repareres igen, og nu kommer den tilbage med en stor bule eller ridse,
>og den er stadig ikke i orden. Så må den sendes ind igen, og nu tager
>det uger, fordi der skal ventes på reservedele. Andre har problemer med
>i det hele taget at overbevise forhandleren om, at Mac'en er i stykker.
>Det kan være noget med defekter ved skærmen, en diskret hyletone eller
>den slags.
> Hvad skal man gøre? Hvor skal man købe sin Mac, online eller i butik?
>Skal man købe en tillægsforsikring? Apple skriver det som om, man
>nærmest får VIP-status, hvis man køber Apple Care. En anden kunde i de
>ovennævnte eksempler havde problemer med en tillægsforsikring, fordi
>den ikke dækkede kosmetiske skader. Firmaet mente derfor ikke, det var
>deres ansvar, når de havde lavet en bule i bunden af en MacBook Pro.
>Det får mig til at tænke, at det er bedre at spare forsikringen eller
>den udvidede garanti. Skulle uheldet så være ude, så kan man bare
>betale sig fra problemerne.
> Der er heldigvis også solstrålehistorier. En klager over, at MacBook
>Pro har elendige skærme til billedredigering. Han har fået lov at bytte
>computer flere gange og lånt dem med hjem for at prøve, om de er bedre
>end det forrige eksemplar.
>--
>Venlig hilsen
>Henrik Münster
>Esbjerg
>
Jeg er blevet gjort opmærksom på,( har ikke selv kontrolleret det, da
jeg ikke har kunnet finde det), at der står i manualen, at i tilfælde med
reklamationer af fejl, skal man henvende sig direkte til Apple og deres
support, ikke kun de obligatoriske 3 mdr. og ikke til en forhandler. Jeg
vil på mandag undersøge dette nærmere.
Jeg har hørt at Apple behandler, de kunder, der tegner en Applecare
forsikring, efter sigende skulle få en rigtig god behandling, og at der
skulle være flere tilfælde, hvor det endog er gået ud over, at garatien
egentlig var udløbet.
Med hensyn til reparation, vil jeg anbefale InfoCare, da de er et rent
reparationssted og ikke skal sælge noget andet istedet for. Jeg synes det
er yderst beklageligt, så ofte jeg efterhånden er stødt på nogen, der har
været utilfredss med Humac. Dem jeg har hørt om personligt, har været
adresseret til den på Gammelmønt.
Jeg kender efter flere handler Michael Hansen, der nu er 1.mand i Humac på
Vesterbrogade. Han er en super mand. Han var før 1.mand i Fona i Roskilde.
Så alt i alt kommer det meget an på personen, der står i den nævnte butik.
Selv sværger jeg til den personlige behandling i en butik, selvom jeg har
rigtig gode efaringer med Computerstor. Men her er det igen, hvem man for
fat i. Jeg har efterhånden et par bestemte, jeg henvender mig til der.
men det har mest været i forbindelse med foto, printere og andent.
Hilsen Hanne
www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark